Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:48:42 GMT

شناخت فرصت‌ها هنر روابط عمومی است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۵۸۳۷

شناخت فرصت‌ها هنر روابط عمومی است

محمدتقی نظرپور روز دوشنبه در جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها اظهار داشت: روابط عمومی در تعامل دانشگاه ‌ها بسیار پررنگ جلوه می ‌کند. به خصوص در زمانی که تحریم ظالمانه علیه ما اعمال می ‌شود و درگیر شیوع کووید ۱۹ هستیم.

وی افزود: در این شرایط انعکاس دستاوردها بسیار مهم است،‌ یکی از موضوعاتی که روابط عمومی ‌ها می‌ توانند به آن توجه کنند بحث تزریق امید به جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون وزیر علوم، روابط عمومی ها عامل پیوند با جامعه و پژوهشگران هستند. افکار عمومی جامعه به عنوان قدرت محسوس و نامحسوس جریان فرهنگی هر جامعه محسوب می‌شوند.

نظرپور تاکید کرد: روابط عمومی دانشگاه ‌ها هسته مرکزی اتاق ‌های فکر و تنها اتاق رسمی انعکاس دهنده دیدگاه و عملکردها هستند.

امید عدم بقای کرونا در جامعه کاهش یافت

در ادامه این مراسم هادی خانیکی استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دغدغه ما پیوند کرونا و عوارض آن در حوزه آکادمیک و در متن جامعه است. جامعه در حال وفق دادن شرایط خود با کرونا بود که ناگهان وارد شیوع شدیدتر این بیماری شدیم.

وی گفت: همزمان با انتشار این ویروس به فضای مجازی و وب توجه بیشتری معطوف شد و کرونا مردم را مجبور به تغییر در روابط اجتماعی کرد.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: مواجه با پیک جدید کرونا ما را با شرایط جدیدی مواجه کرده است و نگرانی در جامعه را نسبت به آینده بالا برد.

خانیکی با بیان اینکه امید عدم بقای کرونا در جامعه کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: گمان می‌ کردیم در حال کنترل بسیاری از مسائل هستیم اما در یک تله موفقیت افتادیم که یک مانع برای ما تلقی شد.

وی افزود: از سوی دیگر، ایمنی گله‌ای دیگر کارساز نیست و دانش ارتباطات برجسته شده است؛ اما چیزی که ما را به جلو پرتاب کرد همین آموزش‌های آنلاین بوده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: روابط عمومی در حال حاضر بر پایه عملکردهای قبلی نمی‌تواند ادامه دهد و باید برای روابط عمومی ‌ها روشن شده باشد که با یک خطر جدی، حباب ‌ها و دخمه ‌های انعکاس صدا مواجه هستند.

به گفته خانیکی، اینجا است که راستی آزمایی، کارایی دارد و باید دید چطور می‌توان با ذینفعان علمی جلب مشارک کرد.

وی درباره تفاهم نامه ایران و چین به ذکر مثالی پرداخت و افزود: یک تفاهم نامه میان چین و ایران امضا شد که  برخی می‌گویند اگر این تفاهم نامه محقق شود به نفع ایران است ولی تصویر رسانه‌ای که از آن منتشر شد، منفی بود.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: روابط عمومی جدید به مدل ارتباط گیری جدید نیاز دارد و باید گفتمان عمومی را در دستور کار قرار دهد.

در بخش دیگر این مراسم، علیرضا عبدالهی نژاد، دبیر علمی جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها از ارسال بیش از ۱۱۰ اثر از مسوولان روابط عمومی زیر مجموعه وزارت علوم به جشنواره "دانشگاه سبز؛ روابط عمومی سبز" خبر داد و گفت: در این جشنواره روابط عمومی های برتر و فعال معرفی و تقدیر شدند.

وی هدف اصلی برگزاری این جشنواره را معرفی و تقدیر از روابط عمومی های فعال، خلاق، اثرگذار در حوزه آموزش عالی، ترویج فرهنگ مصرف بهینه منابع در روابط عمومی ها در راستای مدیریت سبز همچنین توانمند سازی، ایجاد انگیزه برای رقابتی سالم میان آنها اعلام کرد.

به گفته عبدالهی نژاد، برای ایجاد رقابتی برابر و رعایت عدالت در ارزیابی و داوری آثار براساس دستورالعمل های موجود، دانشگاه های سراسر کشور به سه گروه (الف)، (ب) و (ج) تفکیک و در هر گروه در سه محور عمومی، رتبه های اول، دوم و سوم برگزیده شدند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری محمدتقی نظرپور هادی خانیکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری هادی خانیکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری هادی خانیکی روابط عمومی روابط عمومی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۵۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین، این جشنواره که با محوریت تولیدات نوجوانان 9 تا 18 سال در فضای مجازی تشکیل شده، فعالیت خود را در 6 موضوع دنبال کرده و تا کنون با تولیدات متفاوتی از این گروه سنی مواجه شده است.حالا و به دلیل استقبال مخاطبین از این جشنواره و با پیشنهاد شورای سیاست گذاری مهلت ارسال تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد.

موضوعات جشنواره شامل ۱- حرفمون (هویت فردی)خودم کی هستم؟ دغدغه هام چیه؟ سفری به اعماق وجود خودمون برای کشف هویت مثبت فردیمون،نگرانی‌ها، خواسته‌ها، ترس‌ها و امیدها، شخصیتمون، احساسات، هیجان‌ها و…۲- دوستامون(هویت اجتماعی)ارتباطات اجتماعی مون رو میگیمراه‌هایی برای اثرگذاری مثبت به دنیای اطرافمون مثل دوست‌هامون، هم‌کلاسی‌ها و خانواده‌مون۳- فضامون (هویت مجازی)تو دنیای مجازی چیکار می‌کنیم؟مثلا تفریح و سرگرمی، بازی‌های کامپیوتری، شبکه‌های اجتماعی، تولیدمحتوا، سواد مجازی و…و اینکه چطور می‌تونیم تو فضای مجازی هویتیامن و سالم بسازیم۴- خاکمون (هویت ملی)تو ایران‌مون چه خبره؟ درباره کشورمون میگیماز تمامیت ارزی، میهن پرستی، تفاوت فرهنگی، محیط زیست، وطن، پرچم، قهرمان ملی، آینده و سواد مالی گرفته تا اینکه چطور می‌تونیم به حفظ و ارتقای هویت ملی خودمون کمک کنیم.۵-خدامون (هویت دینی)درباره فرهنگ دینی مون میگیم ادیان مختلف، آیین‌ها، خداباوری و راه‌هایی برای عمل به آموزه‌های دینی‌مون 

قوانین ارسال ویدئو به این صورت است که حتماً دوربین باید روی عمودی تنظیم و فیلم گرفته شود. مدت زمان ویدیو ۹۰ ثانیه یا کمتر باشد.

جوایز جشنواره شامل میلیاردها ریال جوایز نقدی به اضافه پلی استیشن ۵، گوشی است.همچنین تولیدات برتر از طریق رسانه ملی و بسترهای مجازی پیام‌رسان‌های داخلی پخش می‌شود. آئین اختتامیه جشنواره همزمان با عید بزرگ غدیر خم برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۹ توصیه ایمنی مهم آتش نشانی در پی بارش باران و وزش باد شدید در مشهد 
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • اساتید و معلمان بهترین راهنما و الگوی جامعه
  • «بیژن و منیژه» میلیاردی شد
  • ◄ تکذیب نقل قول ذکر شده از مدیرعامل راه آهن در پیامک ارسال شده برای کارکنان
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • مسمومیت ۷ نفر در ایلام طی شبانه‌روز گذشته با گاز مونوکسید کربن
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • اخراج کارکنان برج میلاد تکذیب شد