Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@18:45:06 GMT

رابط سلامت در ادارات استان اصفهان مستقر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۶۵۶۴

رابط سلامت در ادارات استان اصفهان مستقر شد

گروه استان‌ها-مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: یک رابط سلامت و بهداشت در همه ادارات مشخص شده که موظف به نظارت بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک توسط پرسنل و مراجعان است. - اخبار استانها -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا در استان، اظهار داشت: استان اصفهان به لحاظ درگیری کرونا در زمره استان‌های هشدار قرار دارد و لذا برنامه‌های بسیاری در این راستا برای کنترل و مقابله با این وضعیت اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سه اصل استفاده اجباری از ماسک، ضد عفونی و شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله استراتژی‌هایی است که کماکان استان‌ها موظف به رعایت آنها هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه استفاده از ماسک در اماکن سرپوشیده عمومی الزامی است، گفت: در مناطق نارنجی و قرمز کشور از پانزدهم تیرماه استفاده از ماسک در اماکن عمومی سرپوشیده و دارای ازدحام جمعیت به مدت 15 تیر الزامی شده که استان اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی تصریح کرد: طبق دستورالعمل اعلامی سازمان استخدامی کشوری، استفاده از ماسک در مشاغل گروه‌های 3 و4، تمامی ادارات، بانک‌ها، مراکز خدمات عمومی و مراکز حمل و نقل عمومی الزامی شده است.

 شیشه‌فروش ادامه داد: مشاغل گروه 3 شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، استخرها، موزه‌ها، سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های پذیرایی، مساجد و مصلی‌ها هستند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی: نمی‌توان احتمال وجود کرونا مدت‌ها پیش از شیوع آن را منتفی دانستساخت دستگاه تشخیص سریع کرونا از طریق اندازه‌‌گیری اکسیژن در خلط توسط محققان ایرانی2 هفته سرنوشت‌ساز در گلستان؛ مردم رعایت کنند کرونا را کنترل می‌کنیم


وی با اشاره به مشاغل گروه 4، اظهار داشت: این گروه مربوط به برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی، ورزش‌های پر برخورد مثل کشتی، کاراته و غیره، کافه‌ها، چایخانه‌ها، شهر بازی و مراکز تفریحی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: یک رابط سلامت و بهداشت در همه ادارات مشخص شده که این میز خدمت موظف به نظارت بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک توسط پرسنل و مراجعان است.

وی افزود: میز خدمت ادارات با همکاری اداره بهداشت و بازرسان آن نظارت لازم را در همه ادارات و اماکن عمومی  دارند و به شهرداری‌ها، بانک‌ها، جایگاه‌های توزیع سوخت و غیره رعایت موارد بهداشتی ابلاغ شده و رابط سلامت در دستگاه‌های اجرایی موظف است تیم ارزیابی متشکل از رابط سلامت و مرکز بهداشت استان را برای ارزیابی نوبتی به ادارات اعزام کند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه تمام اماکن عرضه خدمت به مردم مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، گفت: اصناف استان با محوریت اداره بازرسی اتاق اصناف و مرکز بهداشت یک تیم تخصصی ارزیاب دارند که موظف به نظارت و بازرسی تمامی فروشگاه‌ها، پاساژها، مراکز عرضه هستند.

وی ادامه داد: 40 پروتکل بهداشتی برای هر یک از فعالیت‌ها از جمله مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، مکان‌های ورزشی، فروشگاه‌های رفاه، مساجد، جایگاههای توزیع سوخت، ادارات و بانک‌ها توسط مرکز بهداشت تدوین شده تا به طور کامل این پروتکل‌ها توسط واحدها رعایت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: از مردم می‌خواهم برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌شان تمامی نکات بهداشتی را برای پیشگیری از کرونا ویروس رعایت کنند و از حضور در اماکن عمومی بدون دلیل خودداری کنند تا هر چه زودتر شاهد کنترل این ویروس منحوس در استان و کشورمان باشیم.

انتهای پیام/166/ی

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان استفاده از ماسک رابط سلامت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این بیماری شایع‌ترین بیماری بشر است

مدیرکل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت شایع‌ترین بیماری بشر را، پوسیدگی دندان عنوان کرد.

به گزارش فارس، زهرا سید معلمی، مدیرکل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در نشست "مشارکت سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی در ارتقای سلامت دهان و دندان جامعه" که در ارتباط با "پویش کشوری سلامت دهان و دندان" برگزار شد، اظهار کرد: هدف ما در این پویش علاوه بر آگاه سازی مردم درباره سلامت دهان و دندان خود، حساس سازی مسئولین سایر سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی است، تا مشارکت و توجه آن‌ها را به این موضوع مهم جلب کرده و تفاهم و همکاری‌ها در این حوزه بیشتر شود.

وی با بیان اینکه همه افراد در هر دوره‌ای از زندگی با نوعی از بیماری دهان و دندان درگیر هستند، گفت: پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه و بی دندانی از جمله بیماری‌هایی است که در سنین ابتدایی و سپس در میانسالی و پیری شایع می‌شود. سیدمعلمی با اشاره به وضعیت ایران از نظر بیماری‌های دهان و دندان در سطح جهان گفت: کشور ما از نظر شیوع بیماری لثه و بی دندانی در سطح متوسط جهانی قرار دارد.

مدیرکل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: شایع‌ترین بیماری بشر مربوط به پوسیدگی دندان است و ۴۵ درصد از جمعیت جهان از پوسیدگی دندان رنج می‌برند. سیدمعلمی خاطرنشان کرد: میزان پوسیدگی دندان در کودکان ۱۲ ساله ایرانی ۱/۸۴ است یعنی به طور متوسط هر کودک ۱۲ ساله ایرانی نزدیک به ۲ دندان پوسیده دارد. این وضعیت در جهان وضعیت نسبتا خوبی است، ولی در سنین میانسالی میزان پوسیدگی در افراد جامعه افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: باید شاخص پوسیدگی دندان را بهبود ببخشیم و این نیازمند اقدامات پیشگیری هوشمندانه است. وی ضمن مقایسه اقتصادی بین ارائه مراقبت‌های پیشگیرانه، و یا انجام درمان‌های پایه و یا ارائه درمان‌های پیچیده و پرهزینه، بیان داشت با انجام اقدامات پیشگیری و درمانی پایه می‌توان صرفه جویی اقتصادی زیادی در سلامت مردم و نظام سلامت انجام داد.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، توسعه عدالت در سلامت، پایداری ارائه خدمات دندان پزشکی در مناطق محروم، گسترش مراقبت‌های دهان و دندان برای دستیابی به هدف پوشش همگانی سلامت و بهبود سلامت دهان و دندان عموم جامعه را از اهداف دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت عنوان کرد.

سیدمعلمی اعلام کرد برای کاهش پرداخت از جیب مردم در خدمات دندانپزشکی، علاوه بر رایگان کردن این خدمات در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر و تعدیل تعرفه‌های دولتی در شهرها، از تلاش‌ها و رایزنی‌ها برای گسترش پوشش بیمه‌ای در خدمات دندان پزشکی خبر داد و گفت: امیدواریم علاوه بر بخش دولتی، دندانپزشکان بخش خصوصی نیز طرف قرارداد بیمه‌های پایه شوند تا بتوانند با کاهش هزینه‌ها به مردم خدمات دندانپزشکی را ارایه کنند.

دیگر خبرها

  • ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک
  • حق‌الزحمه دستیاران پزشکی افزایش یافت
  • حق‌الزحمه دستیاران پزشکی به ۱۵ میلیون تومان رسید
  • این بیماری شایع‌ترین بیماری بشر است
  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • استقرار ادارات در شهرستان فرخشهر در دستور کار قرار گیرد
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟ | روغن‌های زیرو ترانس تاییده بهداشت دارند
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها