Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@23:10:53 GMT

رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از اراضی دولتی گیلان

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۶۸۱۷

رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از اراضی دولتی گیلان

ایسنا/گیلان معاون راه و شهرسازی گیلان، با بیان اینکه از سال ۹۵ بالغ بر ۳۰۰ هکتار از اراضی دولتی دارای ارزش اقتصادی را رفع تصرف کردیم، گفت: این رفع تصرفات توافقی و ابلاغ حکمی بوده است.

رسول حسین پور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به عملکرد یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، اظهار کرد: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان گیلان به منظور رفع تصرف از اراضی دولتی محدوده شهر از سال ۹۵ تشکیل شده و عمده اراضی دولتی را رفع تصرف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حفاظت از اراضی دولتی و رفع تصرف و رسیدگی و صدور احکام خلع ید را از دیگر ماموریت های این یگان حفاظت دانست و افزود: اداره کل راه و شهرسازی با هماهنگی دادستانی تصرفات آنی را برطرف می کند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، با بیان اینکه از سال ۹۵ بالغ بر ۳۰۰ هکتار از اراضی دولتی دارای ارزش اقتصادی را رفع تصرف کردیم، گفت: این رفع تصرفات توافقی و ابلاغ حکمی بوده است.

حسین پور، از اخذ سند مالکیت دولتی برای ۵۶۴ هکتار از اراضی چاف و چمخاله خبر داد و اضافه کرد: ۲۰۰ هکتار دیگر نیز در مرحله اخذ سند قرار دارد. همچنین ۸۰ هکتار به صورت مشارکتی با منابع طبیعی داریم؛ البته تا سقف ۱۰۰۰ هکتار می توانیم سند به نام دولت بگیریم.

وی با بیان اینکه اراضی دولتی دارای کاربری گردشگری از طریق فراخوان قابلیت اجرایی دارند، خاطرنشان کرد: متقاضیانی که دارای موافقت اصولی از میراث فرهنگی هستند می توانند از طریق فراخوان کاربری گردشگری بگیرند.

معاون راه و شهرسازی گیلان ادامه داد: اراضی دولتی دارای کاربری گردشگری در محدوده شهری بندرانزلی و چاف و چمخاله دارای فراوانی است و ۱۵ هکتار در بندرانزلی و ۲۰۰ هکتار در چاف و چمخاله قابلیت اقدام برای گردشگری دارد.

حسین پور، فراخوان مذکور را شامل فضاهای آموزشی، فرهنگی، ورزشی و درمانی نیز دانست و بیان کرد: براساس تبصره ۴ ماده ۸ آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی، اراضی مسکونی زیر ۵۰۰ مترمربع زیربنا که قبل از سال ۸۷ احداث شده اند نیز می توانند سند بگیرند. در این راستا ۳۰۰ پرونده در سطح استان در دست پیگیری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آزادسازی اراضی دولتی فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن گردشگري سند اراضی دولتی دارای اراضی دولتی هکتار از اراضی راه و شهرسازی رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد؛ جواد منصوری با اشاره به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها گفت: در این راستا در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، تعیین حد حریم و بستر انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲.۳ رودخانه‌ها با همکاری متولیان امر، دیواره ساحلی احداث شده است، اضافه کرد: رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد مربوط به ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان یزد از مردم استان خواست در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

کد خبر 6093292

دیگر خبرها

  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند