Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@04:41:17 GMT

اجرای قانون عفاف و حجاب مطالبه‌گری شود

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۶۸۶۳

اجرای قانون عفاف و حجاب مطالبه‌گری شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه اجرای قانون عفاف و حجاب مطالبه‌گری شود گفت: ایجاد ساختاری برای جمع‌آوری ایده‌ها و طرح‌ها از استان در حوزه عفاف و حجاب از دیگر موضوعاتی است که باید مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی عصر امروز در کمیته عفاف و حجاب با تاکید بر ضرورت توجه به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اظهار کرد: کمیته عفاف و حجاب باید در عرصه سیاستگذاری، آسیب‌شناسی و علل عدم موفقیت برخی برنامه‌ها و شناسایی عوامل بی‌حجابی فعال باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه باید هر چند وقت یکبار، در خصوص علل بی‌حجابی کار پژوهشی صورت گیرد بر لزوم تشکیل کمیته‌های عفاف و حجاب در دستگاه‌‎های دولتی با مشارکت و حضور کارکنان همان مجموعه تأکید کرد.

امام جمعه همدان گفت: با وجود آنکه قانون عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است، اما اجرا نمی‌شود بنابراین این کمیته می‌تواند اجرای این قانون را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت افراد دغدغه‌مند در حوزه عفاف و حجاب در دستگاه‌ها استفاده شود افزود: از آن جا که برخی از جریان‌ها به دنبال ایجاد دوقطبی و تعارض در جامعه زنان با هدف بهره‌برداری سیاسی خود هستند کمیته عفاف و حجاب نباید وارد این تقابل شود.

شعبانی خواستار حضور مسوولان در رسانه‌ها به منظور پاسخگویی در زمینه عملکردشان در حوزه عفاف و حجاب شد عنوان کرد: رسانه‌ها و مردم باید عملکرد مسئولان در حوزه عفاف و حجاب را مطالبه‌گری کنند.

وی ایجاد ساختاری برای جمع‌آوری ایده‌ها و طرح‌ها از استان در حوزه عفاف و حجاب را از دیگر موضوعات مهم دانست و افزود: در این حوزه باید از افراد دارای همگرایی بیشتر و نزدیک به لحاظ فرهنگی و شخصیتی استفاده شود.

امام جمعه همدان اظهار کرد: می‌توان برای ترویج فرهنگ حجاب از بانوانی که دارای پوشش‌های متفاوت اما مناسب در حوزه عفاف و حجاب هستند نیز استفاده شود.

وی در پایان با اشاره به نقش موثر مدارس و دانشگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب گفت: می‌توان در هر مدرسه کمیته‌ای با حضور خود دانش آموزان برای ترویج عفاف و حجاب راه‌اندازی کرد.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان همدان حبیب الله شعبانی قانون عفاف و حجاب مطالبه گری حوزه عفاف و حجاب عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان بیان کرد: عمل به تقوا در بین مسئولان به معنای انجام دادن وظایف قانونیشان است.

وی ادامه داد: روند عفاف و حجاب در طول یک سال و نیم گذشته، سبب نگرانی شدید خانواده‌ها شده است.

شعبانی افزود: فارغ از هر نوع دیدگاهی، همه خانواده‌ها بر این باور هستند که رها کردن این فضا به ضرر همه جامعه است.

وی تصریح کرد: واقعیت اجتماعی نشان می‌دهد استمرار این مسیر باعث آسیب همگانی در جامعه می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در مدت انجام طرح نور، تأثیرات خوبی را در سطح جامعه شاهد هستیم، گفت: باید از کسانی که از پلیس تذکر گرفتند و به آن تمکین کردند و فرهیختگی از خود نشان دادند، تشکر کنم.

شعبانی با اشاره به اینکه در عرصه حجاب و عفاف نیازمند اقناع سازی هستیم، اظهار کرد: بالغ بر ۲۷ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند و پلیس آخرین مرحله است

وی اضافه کرد: دولت، قرارگاه عفاف و حجاب و نهادهای فرهنگی گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی در عرصه حجاب و عفاف را ارائه دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه نظارت بر بازار پوشاک یکی از ضرورت‌هاست، گفت: در روابط بین الملل شرق و غرب تفاوتی ندارد، مهم حرکت در مسیر منافع اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه اگر این توافق نامه‌ها اجرایی شود، چالش جدی برای تحریم‌ها خواهند بود، افزود: دولت اجرایی شدن توافق‌نامه‌ها را با تمام توان پیگیری کند.

امام جمعه همدان با اشاره به مردم باید اثرات این سفرها و قراردادها را در زندگی روزمره خود ببینند، گفت: امروز وظیفه مسئولان و متولیان، حمایت از کارگران و جامعه کارگری است.

شعبانی ادامه داد: حمایت از جامعه کارگری تنها افزایش چند درصدی حقوق نیست، چرا که با وجود تورم کارگر از تورم عقب می‌ماند و مهم طراحی ساز و کار اقتصادی مناسب است.

وی با بیان اینکه باید از کارفرما حمایت شود تا او هم بتواند از کارگر حمایت کند، گفت: تجمعات دانشجویان بر علیه نسل کشی کودکان در غزه در کشورهای مدعی حقوق بشر، با هجوم پلیس به آن‌ها همراه شده است.

امام جمعه همدان بیان کرد: زمانی که عده‌ای به صورت مسلح قصد براندازی کشوری را دارند، این کشورها دم از حقوق بشر می‌زنند، اما در برابر دانشجویان کشور خودشان چنین رفتارهایی انجام می‌دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه مدعیان دروغی حقوق بشر، آبروی شعار آزادی بیان را برده‌اند، گفت: اقدامات یک روحانی در سریال مشاور، می‌تواند به الگویی برای مساجد سراسر کشور و معرفی مسجد به عنوان محور حل مشکلات مردم تبدیل شود.

کد خبر 6089160

دیگر خبرها

  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» (عفاف و حجاب) فراجا + اسامی
  • حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند