Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@07:18:13 GMT

حضور10هزار فرزندبی‌سرپرست درکشور

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۷۲۵۰

رئیس سازمان بهزیستی کشوربا اشاره به طرح جامع حمایت از فرایند مستقل شدن فرزندان تحت پوشش این سازمان، از حضور ۱۰ هزار فرزند بی‌سرپرست در کشور خبر داد. ناطقان: وحید قبادی دانا در نشست شورای مشورتی فرزندان بهزیستی با اشاره به اینکه ۲۶ هزار نفر از فرزندان بهزیستی در سراسر کشور حضور دارند که حدود ۱۶ هزار نفر آنان در خانواده‌های جایگزین زندگی می‌کنند، گفت: ۱۰ هزار نفر دیگر  نیز در ۳۳ شیرخوارگاه و ۵۵۰ مرکز شبه خانواده حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در ۹ سال اخیر ۱۰ هزار کودک به خانواده‌های دارای شرایط مناسب واگذار شده‌اند، اظهارکرد: از طرح جامع حمایت از فرایند مستقل شدن فرزندان بالای ۱۸ سال بهزیستی نیز رونمایی شده است. این طرح شامل کمیسیون اشتغال، مسکن، ‌تحصیل، ازدواج، سلامت، ساختار اجتماعی و ... است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به اینکه وقتی سازمان بهزیستی تشکیل شد، عمده فرزندان در آسایشگاه‌ها حضور داشتند، اظهار کرد: اما طی این سال‌ها تلاش شد فرزندان دارای سرپرست غیر موثر به فرزندخواندگی بروند.

قبادی دانا ادامه داد: در سال‌های اخیر تلاش شد تا فرزندخواندگی تسهیل شود، همچنین در مواردی که این امکان فراهم نیست کوشیده‌ایم تا شرایط نگهداری در بهزیستی هم شبیه نگهداری در خانواده باشد. در حال حاضر مرکز شبه خانواده به این شکل هستند و در آن‌ها تعداد محدودی فرزند دریک آپارتمان کنار هم زندگی می‌کنند و به زندگی روزمره خود می پردازند.

وی در ادامه با بیان اینکه استفاده از کلمه «ترخیص» برای فرزندان بهزیستی واژه مناسبی نیست، توضیح داد: مگر فرزندان دیگر از خانواده ترخیص می‌شوند؟ بهتر از این پس به جای این کلمه از کلمه «مستقل شدن» استفاده کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: جلسات مشورتی با فرزندان بهزیستی نباید به شکل نمایشی، موسمی و تعارفی برگزار شود بلکه باید عملیاتی و اجرایی باشد و مدیران کل استان‌ها در این جلسات مشورتی شرکت کنند، برنامه ارائه دهند و برنامه‌های لازم را اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه استان‌هایی که شورای مشورتی آنها تکمیل نیست شورای خود را تشکیل دهند، تاکید کرد: البته لازم نیست فرزندان ما حتماً تحصیلات بالا داشته باشند بلکه تمام فرزندان ما می‌توانند عضو شورای مشورتی باشند. حضور این افراد در شیرخوارگاه‌ها و مراکز نگهداری می‌تواند الهام‌بخش سایر فرزندان بهزیستی باشد.

قبادی دانا با بیان اینکه سن جوانی در کشور از ۲۹ سالگی به ۳۵ سالگی تغییر کرده است، گفت: بنابراین برای فرزندان بهزیستی نیز تا این سن، دوران گذار به سمت مستقل شدن به شمار می‌رود.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه طرح جامعی برای مستقل شدن فرزندان طراحی شده است و امید است نتیجه عملی آن طی یک ماه آینده مشاهده شود، ادامه داد: توانمندسازی و اشتغال فرزندان باید در اولویت قرار گیرد. همچنین طرح‌های مهارت افزایی و استعدادیابی از سن سه سالگی و در شیرخوارگاه‌ها باید اجرایی شود.

در این مراسم روزبه حصاری - بازیگر نقش جواد در سریال بچه مهندس - نیز در جمع فرزندان بهزیستی حضور داشت.
منبع: ایسنا برچسب ها: فرزند بی سرپرست ، کشور ، مستقل شدن ، فرزندان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فرزند بی سرپرست کشور مستقل شدن فرزندان رئیس سازمان بهزیستی فرزندان بهزیستی مستقل شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد

سازمان همکاری اسلامی گزارش کمیته مستقل بررسی درباره آنروا را پاسخی روشن به برخی اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینیدانست.

به گزارش ایسنا، کمیته مستقل بررسی عملکرد آنروا به این نتیجه رسید که آژانس به اصل انسانی بی‌طرفی پایبند بوده و نقش محوری در حمایت از امدادرسانی‌ها و اقدامات انسانی برای میلیون‌ها پناهجوی فلسطینی ایفا می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ضمن استقبال از نتیجه گزارش کمیته مستقل بررسی درباره عملکرد آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد، تاکید این گزارش بر این نکته که آنروا مکانیزم‌ها و اقداماتی موثری را برای تقویت ارزش‌های سازمان ملل و اصول انسانی در پیش می‌گیرد، به منزله پاسخی روشن به برخی اقدامات از جمله تحریک اسرائیل علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینی است که اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر به اتخاذ آنها عادت کرده است.

به گزارش سایت «النشره»، سازمان همکاری اسلامی در ادامه بیانیه خود، ضمن تقدیر از موضعگیری کشورهایی که از کمک‌های مالی جدیدی به آنروا خبر دادند، از تمامی کشورهایی که توقف حمایت‌های مالی‌شان از آنروا را اعلام کردند، خواست در تصمیمات خود تجدیدنظر کرده و کمک‌ها را از سر بگیرند تا تضمین شود آنروا می‌تواند به انجام وظیفه خود در ارائه خدمات اساسی به میلیون‌ها فلسطینی ادامه دهد.

همچنین این سازمان بار دیگر تاکید کرد، وجود آژانس آنروا و تداوم نقش آن با اولویت امداد و کمک گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی و یکی از عناصر ثبات در منطقه است.

سازمان همکاری اسلامی در پایان بار دیگر بر پایبندی‌ به حمایت کامل از نقش آژانس آنروا بر اساس موضعگیری ثابت خود در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حق بازگشت، حق تعیین سرنوشت، حق تشکیل کشور مستقل‌شان بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت