Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هوش مصنوعی از جمله فناوری‌های پرکاربرد در حوزه‌های مختلف محسوب می‌شود.

شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی فعالیت خود در این حوزه را افزایش داده‌اند و هر روزه محصولات و خدمات جدیدی عرضه می‌کنند که بر اساس هوش مصنوعی تولید و طراحی شده است.

 شرکت‌دانش‌بنیان تولید کننده این سامانه، یکی از این شرکت‌هایی است که با استفاده از فناوری هوش‌مصنوعی، سامانه نویسه‌خوان فارسی را طراحی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سامانه به کاربر اجازه می‌دهد تا از تصاویری مانند تصویر نسخه‌های خطی، متن استخراج کند.

علیرضا نوریان مدیرعامل شرکت‌دانش‌بنیان راهکار پردازش ژرف در خصوص این سامانه اظهار داشت:سامانه هوشمند نویسه‌خوان که به عنوان سامانه الفبا نامگذاری شده است، از هوش‌مصنوعی استفاده می‌کند تا متون مختلف را از تصاویر استخراج کند. این سامانه می‌تواند متن تصاویر یا اسناد اسکن شده را به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی استخراج کند.

وی گفت: این محصول تا به حال صادر نشده است اما سامانه هوشمند نویسه‌خوان می‌تواند بازار بسیاری خوبی در کشورهای عربی داشته باشد. با توجه به مزیت‌های رقابتی فراوان، از جمله دقت و قیمت مناسب، امیداور هستیم زمینه صادرات این محصول به کشورهای عربی فراهم شود.

پردازش داده در سازمان‌ها

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان راهکار پردازش ژرف ادامه داد: محصولات ما با وجود کیفیت قابل رقابت با نمونه‌های بزرگ و مشهور خارجی، قیمت به مراتب پایین‌تری  از این نمونه‌ها دارند. برای مثال، هزینه استفاده از سامانه هوشمند نویسه خوان الفبا، حدود یک‌دهم هزینه‌ای است که  نویسه‌خوان شرکت گوگل دریافت می‌کند.

نوریان، سامانه هوشمند نویسه‌خوان الفبا با استفاده از هوش مصنوعی متن موجود در اسناد، فایل‌های پی‌دی‌اف و یا اسناد اسکن شده را پردازش کرده و استخراج می‌کند. در واقع با استفاده از این سامانه، اسناد اسکن شده و فایل‌های پی‌دی‌اف، قابل جستجو، ویرایش و پردازش می‌شوند. می‌توان نویسه‌خوانی را درگاه ورود به دیجیتال‌سازی و پردازش اطلاعات در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها دانست.

وی افزود: نویسه‌خوان هوشمند «الفبا» در هر کجا که اسناد متنی به شکل تصویر و یا اسکن شده وجود دارند کاربرد دارد. این سامانه در موارد مختلفی از جمله، موتورهای جستجو، کتابخانه‌ها، سامانه‌های آرشیو اسناد، سامانه‌های مالی و اتوماسیون‌های اداری کاربرد دارد.

برچسب‌ها شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی اسکن شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نجات ۱۶ توله خرس سیاه در خطر انقراض از استخراج کیسه صفرا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- یک موسسه خیریه حفاظت از محیط زیست، در ۱۹ مارس ۲۰۲۴ شانزده توله خرس سیاه آسیایی که دچار سوء تغذیه بودند را در خانه‌ای در وینتیان، پایتخت لائوس، پیدا شدند که بزرگترین نجات سال عنوان شد.

به گزارش فرارو، خرس سیاه آسیایی یا خرس ماه که لکه سفیدی هلال‌شکل روی سینه‌اش دارد، در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت (IUCN RED LIST) در طبقه در بحران انقراض (CR) قرار دارد و هیچ آمار مشخصی از تعداد اندک باقی‌مانده جمعیت این گونه در دست نیست.

تعداد زیادی از خرس‌های سیاه آسیایی به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شوند یا برای استخراج صفرا برای استفاده در طب سنتی پرهزینه نگهداری می‌شوند.

مت هانت از مسئولان پناهگاهی که توله‌ها نگهداری می‌شوند گفت که توله‌ها اکنون با بطری تغذیه می‌شوند و باید چندین ماه در پناهگاه بمانند تا به اندازه کافی بزرگ شوند و بتوانند به تنهایی زنده بمانند.

او به رویترز گفت: این احتمالا بزرگترین نجات توله خرس در حال انقراض در سراسر جهان است.

هانت گفت که پلیس لائوس این توله‌ها را در اواخر مارس در جریان یورش به خانه‌ای که متعلق به یک تبعه چینی بود، نجات داد. گروه ۱۰ نر و ۶ ماده را پیدا کردند که بین ۱.۳ تا ۴ کیلوگرم وزن داشتند و گمان می‌رود دو تا چهار ماهگی داشته باشند.

وی افزود: همسایه‌ها با شنیدن صدای گریه توله‌ها به پلیس خبر دادند. زمانی که پلیس توانست آن‌ها را بیرون بکشد، یکی از توله‌ها مرده بود.

هانت گفت: آن‌ها بسیار کوچک هستند و ظاهراً به طور غیرقانونی از شکارچیان در سراسر لائوس شمالی خریداری شده اند... به احتمال زیاد برای استفاده از کیسه صفرا نگهداری می‌شدند.

وی افزود که آنها خیلی خوشحال هستند که شانزده توله از ۱۷ توله زنده هستند و شانس دوباره‌ای برای زندگی بدون ترس و رنج دارند.

استخراج کیسه صفرای خرس‌های سیاه آسیایی در چین قانونی است، اما در لائوس، ویتنام و کامبوج و سایر کشور‌ها غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • (ویدئو) نجات ۱۶ توله خرس سیاه در خطر انقراض از استخراج کیسه صفرا
  • موزه‌های آنلاین حوزه برندینگ طراحی شد
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند
  • موزه‌های آنلاین طراحی شد
  • شباهت بی‌نظیر زنبور رباتیک به زنبور واقعی
  • موفقیت‌های فولاد اکسین با دستان کارگران گره خورده است / امانت فولاد اکسین را به دست آیندگان برسانیم
  • کاگران فولاد اکسین در ابتدای سال شعار "جهش تولید" را محقق کردند / شروع طوفانی اکسین در سال ۱۴۰۳ آغاز مسیر موفقیت است