Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این کار باعث می‌شود  این دو واکسن که با همکاری شرکت زیست‌فناوری آلمانی بیوان‌تک با شرکت بزرگ داروسازی آمریکایی فایزر ساخته شده‌اند،  سریع‌تر بازبینی شوند و در صورت ثابت شدن تاثیربخشی‌شان زودتر مجوز بگیرند.

ن این دو واکسن نامزدشده به نام‌های BNT162b1 و BNT162b2 در میان دست کم چهار واکسنی که کارآزمایی‌ بالینی آنها در آمریکا و آلمان در جریان است، در پیشرفته‌ترین مرحله تولید قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت‌ّ‌ها در ابتدای این ماه اعلام کردند که در کارآزمایی‌های انسانی مرحله اول نشان داده‌اند که واکسن BNT162b1 به خوبی تحمل می‌شود.

همچنین داده‌های ابتدایی در کارآزمایی واکسن BNT162b1 در آلمان نشانده توان بالقوه آن در برابر ویروس کرونا بوده است.

این دو شرکت می‌گویند اگر این بررسی‌ها موفقیت‌آمیز باشند و این واکسن‌ها بوسیله سازمان‌های ناظر تایید شوند، انتظار می‌رود تا پایان سال میلادی جاری تا ۱۰۰ میلیون دوز و تا پایان سال ۲۰۲۱ بیش از ۱.۲ میلیارد دوز از آنها را بسازند.

این دو شرکت می‌گویند امیدوارند در صورت دریافت تایید سازمان‌های ناظر کارآزمایی بزرگ این واکسن‌ها را در ۳۰۰۰۰ نفر قبل از پایان ماه ژوئیه  (اوائل مرداد) شروع کنند.

این واکسن‌ها از  RNA پیامبر یا mRNA ساخته شده‌اند حاوی رمز ژنتیکی پروتئین‌های گل‌میخی سطح ویروس کرونا هستند و با وارد شدن به درون سلول‌ها آن‌ها را به ساختن این پروتئین‌ها وادار می‌کنند تا دستگاه ایمنی بدن نسبت به آنها واکنش نشان دهد و بر ضد آنها آنتی‌بادی یا پادتن تولید کند.

آزمایش بالینی یک واکسن دیگر برای کرونا در آمریکا شروع شد آشنایی با رویکردهای متفاوت برای ساختن واکسن کرونا کد خبر 530639 برچسب‌ها كروناويروس واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۲۰ کیلومتر از مسیر رامشیر به رامهرمز در حال چهارخطه شدن است که در صورت تزریق به موقع اعتبارات ۱۰ کیلومتر از مسیر تا پایان سال چهار خطه می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزرات راه و شهرسازی، رحمان بهرامی با اشاره به اینکه محور رامشیر به ماهشهر یکی از محورهای مهم حمل کالا و بار از بندر ماهشهر به مرکز کشور است، بیان کرد: محور رامشیر به ماهشهر ۴۰ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر از آن در قالب ۲ قطعه ۱۰ کیلومتری عملیات چهارخطه شدن آن در دست انجام است.

بهرامی افزود: در صورت تخصیص اعتبار تا انتهای سال جاری حداقل ۱۰ کیلومتر از این محور پرتردد به بهره برداری می رسد.

 وی با بیان این که چهارخطه کردن محور رامشیر ماهشهر یک پروژه ملی است، عنوان کرد: افزایش ایمنی، کاهش حوادث جاده ای، کاهش مدت زمان سفر و تسهیل تردد در محور از مهم ترین اهداف اجرای این طرح است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: محور رامشیر رامهرمز با تلاش و پیگیری های انجام شده از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزرات راه و شهرسازی، قراردادی با قرارگاه سازندگی خاتم به مبلغ یک هزار میلیارد ریال منعقد شده که اکنون در حال اجرا است.

بهرامی در ادامه گفت: محور رامشیر ماهشهر ۴۰ کیلومتر است که ۷.۵ کیلومتر از این مسیر در سال های گذشته چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • نقش موثر ایران در کریدورهای بین‌المللی از اقدامات تا انتقادات
  • فیلم| ساخت یکی از ۴ پروژه‌‌ برتر جهان توسط مهندسان ایرانی
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند