Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کردستان گفت: هم‌اندیشی نخبگان علمی با فعالین حوزه اقتصادی موجب تحقق اهداف توسعه پایدار در کردستان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خالد جعفری عصر امروز در نشست هم‌اندیشی نخبگان و سرآمدان استان با محوریت توسعه پایدار اقتصادی کردستان با بیان این مطلب اظهار داشت: هم‌اندیشی نخبگان علمی با فعالین حوزه اقتصادی موجب تحقق اهداف توسعه پایدار در کردستان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: باید با همه توان در حوزه اقتصادی استان حضور داشته باشیم و قطعا مشارکت نخبگان علمی در این عرصه توسعه کردستان را تسریع می‌بخشد.

وی افزود: استان کردستان دارای سرمایه های انسانی با قابلیت‌های فراوان است که در صورت بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌ها قطعا افق روشنی برای استان پیش‌بینی خواهد شد.

ضرورت تلاش مضاعف در راستای توسعه اقتصادی کردستان

جعفری ادامه داد: توسعه مناسبی در زمینه‌های اقتصادی و نیروی انسانی در استان در مقایسه با گذشته صورت گرفت، ولی کافی نیست و باید برای رسیدن به توسعه همه جانبه استان تلاش خود را مضاعف کنیم.

وی تصریح کرد: سه بخش دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و نخبگان علمی باید همسو و همراه در حوزه توسعه پایدار کردستان گامهای محکم و تاثیرگذار بردارند تا به برنامه‌های توسعه استان در کوتاه ترین زمان ممکن دست پیدا کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: سرمایه انسانی مهم‌ترین بخش توسعه است که باید با برنامه‌ریزی برای تقویت این بخش کوشش کنیم.

جعفری از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا ارتباط بیشتری با فعالان بخش خصوصی برقرار کنند و مسیر صدور مجوز را در حداقل زمان ممکن را مهیا سازند.

کردستان نیازمند برنامه‌ریزی کوتاه و بلند مدت است

وی اذعان داشت: کردستان نیازمند برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت است و باید با سندهای بالادستی، سند آمایش سرزمین و سایر مولفه‌های توسعه استان به این هدف برسیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان تاکید کرد: امروزه علم اقتصادی در جهان مدام در حال تغییر و تحول است ما نیز باید همسو و با هم اندیشی به سمت تغییرات و تحولات و بروزرسانی حوزه علم اقتصادی در راستای تحقق اهداف توسعه در کردستان حرکت کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: باید با همراهی هم و با آسیب‌شناسی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت بخش اقتصادی استان برای رسیدن به افق توسعه پایدار گام برداریم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان کردستان نخبگان هم اندیشی نخبگان نخبگان علمی حوزه اقتصادی توسعه پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۸۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی امروز در نشست هم‌اندیشی با منتخبان مردم گیلان در دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه هفتم توسعه با همکاری مجلس و دولت، گفت: با آغاز لایحه‌ی هفتم توسعه در سال ۱۴۰۳ ضروریست تا مسائل کلان استان و حوزه انتخابیه نمایندگان بررسی و تصمیم گیری شود. 

استاندار گیلان با بیان اینکه برای حل مشکلات استان با همه مسئولان پای کار باشند افزود: مشکلات حوزه کشاورزی، توسعه شهرستان‌ها، گردشگری و زیرساختی با حضور نمایندگان منتخب مردم در مجلس دوازدهم مطرح شد تا برای حل مشکلات در سطح استانی و ملی تلاش شود.

دکتر اسدالله عباسی یکی از راه‌های توسعه گیلان را همدلی میان دولت و مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: برای اجرای طرح‌ها ملی در استان باید در سطح کلان رایزنی‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری و رییس محترم قوه قضاییه به گیلان در آینده نزدیک، افزود: باید مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف جمع آوری شده و همزمان با سفر این مسئولان به کشور پیگیر چگونگی برطرف شدن آن‌ها شویم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم در این نشست انسجام میان دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف استانی و شهرستانی را از دستاورد‌های این نشست دانست و گفت: با برگزاری این جلسات می‌تواند مشکلات استان را در همه بخش‌ها شناسایی کرده و نزد رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه مطرح کنیم.

ابراهیم نجفی اسپیلی در ادامه، یکی از نگرانی‌های کشاورزان را قیمت پایین برنج دانست و افزود: در روز‌های آینده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تشکیل جلسه داده و قیمت تضمینی خرید برنج برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کند.

در این نشست همچنین احمدی سنگری نماینده رشت و خمام، دنیامالی نماینده بندرانزلی، علیجانی منتخب رودسر و املش، گودرزوند چگینی نماینده رودبار، لاهوتی منتخب لنگرود، فلاح منتخب رشت و خمام، رحمت زاده منتخب صومعه سرا، زارع منتخب لاهیجان و سیاهکل، معصومی منتخب فومن و شفت و اسلامدوست منتخب شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال هر یک در سخنانی با تاکید بر تداوم همدلی برای توسعه استان، دیدگاه و نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی