Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@13:21:30 GMT

مداخله نکنید!

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۸۶۷۸

مداخله نکنید!

وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه واکنش و اظهار نظر برخی کشورها و دولت‌ها درباره تصمیم دیوان عدالت اداری در تغییر کاربری ایاصوفیه به مسجد مداخله در امور داخلی کشورش توصیف کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه با شبکه تی آر تی گفت: ایاصوفیه میراثی به عنوان مسجد باقی مانده بود و باید از آن به عنوان مسجد استفاده شود، ما کاملاً اظهار نظرهایی را که مداخله در حقوق حاکمیت ترکیه می دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضع قاطع ترکیه در مورد تغییر کاربری ایاصوفیه در پی واکنش اتحادیه اروپا و انتقاد از تصمیم آنکارا  در مورد تغییر کاربری ایاصوفیه صورت گرفته است.  

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این مورد طی بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم (تغییر کاربری ایاصوفیه) به ناچار باعث بی‌اعتمادی، ایجاد اختلاف بین جوامع مذهبی شده و تلاش‌های ما در گفتگو و همکاری را تضعیف می‌کند.  

دیوان عالی ترکیه پنجشنبه (۱۹ تیر) برای بررسی طرح تغییر کاربری موزه ایاصوفیه تشکیل جلسه داد و روز جمعه مصوبه هیأت وزیران این کشور در سال ۱۹۳۴ را که طی آن مسجد ایاصوفیه به موزه تغییر کاربری داده بود، لغو کرد.  

رجب طیب اردوغان به دنبال صدور این حکم، اعلام کرد ایاصوفیه به مسجد تبدیل می‌شود و  ۲۴ ژوئیه (جمعه ۳ مرداد ۹۹) برای اولین بار در ۸۶ سال گذشته فریضه نماز در این بنا برگزار می شود.  

ایاصوفیه که یک بنای هنری و معماری در منطقه "سلطان احمد" در استانبول واقع در ورودی تنگه بسفر در قرن ششم ساخته و در قرن پانزدهم در دوران امپراطوری عثمانی به مسجد تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امور خارجه ترکیه تغییر کاربری دولت مسجد تغییر کاربری ایاصوفیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار اشاره کرد:کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوز‌ها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • رونمایی از چهره جدید گذر ۳۰ تیر | این گذر تغییر کاربری می دهد
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان