Web Analytics Made Easy - Statcounter

 عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان بعد از ظهر امروز در برنامه تهران ۲۰ شبکه پنج سیما اظهار داشت: شورای نگهبان در قالب چارچوب های قانونی خود نظر می دهد و مجلس هم در چارچوب های مشخصی اعلام نظر می کند؛ دو مرحله رسیدگی بر اساس قانون است و قانوگذار براساس مصلحت و حکمت اینگونه تصمیم گرفته است.

وی افزود: تاکنون از ابتدای انقلاب افراد زیادی بوده اند که شورا تایید کرده و مجلس به اعتبارنامه آنها رای نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: مجلس در بحث استانی شدن اصرار داشت و به ما می گفتند که شما استانی شدن انتخابات را بپذیرید تا ما اصلاح قانون انتخابات را بپذیریم؛ مثلا این امکان وجود دارد که قبل از ثبت نام گواهی سوءپیشینه برای ثبت نام ارائه دهند یا اینکه برخی افراد، به داوطلبان گواهی بدهند؛ اینها راهکارهایی است که می‌توان در قانون انتخابات گنجاند.

کدخدایی بیان کرد: وقتی ۱۶ هزار نفر برای ۲۹۰ کرسی ثبت نام می کنند یعنی اینکه این ابزار موجود برای بررسی ها، کارآمد نیست؛ مجلس باید همت کرده و قانون انتخابات را اصلاح کند.

وی گفت: در ۵۰ تا ۷۰ روز بررسی صلاحیت ۱۶ هزار نفر، کار سختی است؛ باید ثبت نام ها پالایش شود.

   ادامه دارد..

۲۱۶۲۱۶

کد خبر 1409904

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عباسعلی کدخدایی شورای نگهبان اصلاح قانون انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۸۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدمحمد حسینی» معاون رییس‌جمهور در امور مجلس، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته مجلس کار خوبی انجام داد و نمایندگان اشکالی که شورای نگهبان در مورد اجاره بها گرفته بود را رفع و نهایی کردند.

وی افزود: چون در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه و شهرسازی به آن عمل شود.

حسینی افزود: نکته بعدی، تحقیق و تفحص مجلس در مورد سازمان آفات بود که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می شود.

وی گفت: ضمن آنکه بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط می‌شد و در مورد کمبود داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مساله ابلاغ به قوه قضاییه منتفی شد چون جرمی مرتکب نشده است و کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

کد خبر 6087456

دیگر خبرها

  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!