Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،احمد موقری سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی  در جلسه بحث و بررسی در خصوص طرح دادپزشک، هدف از اجرای طرح داد پزشک را حذف تشریفات زائد برای صدور جواز دفن و تسریع در دفن اموات عنوان کرد و گفت: با توجه اعتراض‌ها و گلایه‌های مردمی در ارتباط با طولانی بودن روند صدور جواز دفن برای متوفیانی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فوت می‌شوند، ساماندهی و تسهیل اجرای طرح دادپزشک (طرحی برای کاهش کالبد شکافی) برای کاهش روند ترخیص و تحویل اجساد به بستگان آن‌ها و کاهش آلام خانواده‌های متوفیان و جلوگیری از تردد‌های غیر ضروری آن‌ها بین مراجع قضایی و سایر ادارات یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این معاونت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هر یک از حاضرین نکته نظرات خود را پیرامون موضوع بیان کرده و پس از جمع بندی مطالب در راستای تسهیل اجرای طرح داد پزشک مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز، ضمن بهره‌مندی از توانمندی دادپزشکان معرفی شده از سوی اداره کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی برای صدور جواز دفن در موارد مشکوک و موارد خارج از ۱۹ گانه دستورالعمل اجرایی «صدور جواز دفن فوت شوندگان بیمارستانی و مراکز درمانی» از کادر پزشکی و درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استفاده کند.

هچنین مقرر شد اداره کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی با تحلیل آماری لیست بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را که با توجه به فراوانی پرونده‌های موضوع ارجاع موارد خارج از ۱۹ گانه دستورالعمل اجرایی صدور دفن فوت شدگان بیمارستانی و مراکز درمانی برای کالبد شکافی به پزشکی قلانونی معرفی می‌کنند را با جزئیات کامل و دقیق بیمارستانی (بخش داخلی و جراحی و ...) برای بررسی و اتخاذ تدابیر لازم به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز ارسال و روگرفت آن را نیز به این مرجع منعکس کنند.

در راستای اجرای بند ۲ از مصوبات جلسه مذکور مقرر شد کارگروهی در این زمینه با اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز و اداره کل پزشکی قانونی استان تشکیل، موارد و مشکلات طرح دادپزشک با ارایه راهکار‌های عملی و اجرایی آن بررسی و نتیجه به این معاونت منعکس و ارسال شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراجع قضایی پزشکی قانونی مراکز درمانی صدور جواز دفن طرح دادپزشک اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۹۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها

ایسنا/گیلان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: آموزش ایمنی و آتش‌نشانی برای تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که اعلام آمادگی کنند، برگزار می‌شود.

شهرام مومنی امروز، هفتم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام آمادگی سازمان آتش نشانی رشت در ارائه آموزش به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، اظهار کرد: آموزش‌ها برای تمام پرسنلی که علاقمند باشند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی افراد با نکات ایمنی، افزود: حضور در محل کار در کنار رعایت نکات ایمنی، قطعا آسودگی خیال برای پرسنل و مراجعه کنندگان را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره آمادگی این سازمان برای آموزش ایمنی و آتش نشانی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، گفت: تیم عملیاتی آتش نشانان با حضور در مراکز تخصصی نسبت به برگزاری دوره تئوری و عملی  آموزش ایمنی و آتش نشانی می‌پردازند.

مومنی با بیان اینکه حفظ ایمنی در کنار افزایش دانش ایمنی یک اولویت است، تصریح کرد: بسیاری از کارگاه‌های بزرگ، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و غیره در سایه اشتباهات کوچک؛ دستخوش خسارات جبران ناپذیر مالی و گاهی جانی شده‌اند که حفظ ایمنی در محیط کار به همراه افزایش سواد ایمنی کارکنان؛ گام‌های اولیه و یک الویت ویژه است.

وی افزود: روش‌های پیشگیری از آتش‌سوزی، شناخت انواع آتش‌سوزی‌ها، شناخت انواع تجهیزات ایمنی و اطفاء حریق، شناخت انواع کپسول آتش‌نشانی و نحوه صحیح استفاده از خاموش کننده‌های دستی، دروس ارائه شده در این دوره‌های آموزشی خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران