Web Analytics Made Easy - Statcounter

 گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، بر اساس جدول نرخ بیکاری در بهار سال ۹۹ که توسط مرکز آمار ایران اعلام شده است، لرستان بار دیگر به عنوان بیکارترین استان ایران شناخته شد.

بر این اساس نرخ بیکاری لرستان در بهار امسال به ۲۱ درصد رسیده است درحالی که این نرخ در مدت مشابه پارسال ۱۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ بوده است.

پس از استان لرستان نیز استان چهارمحال و بختیاری با نرخ ۱۹.۱ و استان‌های کرمانشاه و سیستان و بلوچستان به ترتیب با نرخ بیکاری ۱۳.۸ و ۱۳.۱ بیشترین نرخ بیکاری را در کشور داشته‌اند.

کمترین نرخ بیکاری در بهار امسال نیز به ترتیب مربوط به استان‌های خراسان جنوبی، اردبیل و مازندران با نرخ بیکاری ۴، ۶ و ۶.۲ بوده است.

نرخ بیکاری در این مدت در استان‌های همجوار لرستان نیز به شرح زیر بوده است.

خوزستان ۱۲.۴
کرمانشاه ۱۳.۸
همدان ۷.۸
مرکزی ۶.۵
چهارمحال و بختیاری ۱۹.۱
اصفهان ۱۱.۹

افزایش نرخ بیکاری در لرستان نسبت به گذشته حاکی از آن است که سیاست و برنامه ریزی مدیران این استان در راستای رونق تولید و اشتغال هرگز موفقیت آمیز نبوده و این حوزه نیازمند بازنگری است.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیکاری رونق تولید لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۰۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟

 استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.   به گزارش روزنامه اعتماد، مرکز پژوهش‌های مجلس تصویری از محرومیت در استان‌های کشور را ترسیم کرده است.     در بخشی از این گزارش می‌خوانید؛  مرکز پژوهش‌های مجلس با استفاده از شاخص فقر چندبعدی جهانی و با استفاده از داده‌های پرسشنامه درآمد و هزینه خانوار در سال 1401 تصویری از وضعیت موجود محرومیت در کشور ارایه کرده که بر مبنای آن، استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.   پس از سیستان و بلوچستان، استان‌های کرمان و خراسان جنوبی بیشترین درصد محرومیت را داشته‌اند و سمنان، اصفهان و قزوین کمترین درصد محرومیت در بین خانوارها را دارا هستند.   مطابق این رتبه‌بندی از وضعیت محرومیت در کشور نزدیک به 30 درصد از خانوارهای سیستان و بلوچستان در محرومیت به سر می‌برند که در مقایسه با سایر استان‌ها، عدد بسیار بالایی است. چرا که مثلا اختلاف سطح محرومیت سیستان و بلوچستان با استانی مانند تهران 28 درصد است!  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • گاز N۲O در قلیان اکسیژن لقب روانگردان نیز دارد
  • تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • جامائیکا نیز کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد