Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@20:48:11 GMT

پنج گام موثر برای تقویت حافظه

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۱۶۰۵

آفتاب‌‌نیوز :

 افراد بسیاری از حافظه ضعیف خود شکایت دارند. آنها نمی‌توانند فهرست کالاهای مورد نیاز برای خرید، تاریخ تولد دوستان، مطالب امتحانی و مواردی از این دست را به خاطر بسپارند اما دلیلی برای نگرانی وجود ندارد زیرا با استفاده از روش درست می‌توان تقریبا همه چیز را به خاطر سپرد.

به گزارش وایرد، در این گزارش، به پنج گام مهم اشاره می‌کنیم که می‌توانند حافظه را تقویت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱. با تصاویر قوی شروع کنید

در گام نخست تلاش کنید تا تصاویری مانند تصاویر عجایب هفت‌گانه را به خاطر بسپارید. می‌توانید نام هر یک از عجایب هفت‌گانه را با تصویر ساده‌تری در ذهن خود حفظ کنید. برای مثال، دیوار چین را با تصویر یک دیوار ساده به خاطر بسپارید. تصاویر باید به گونه‌ای باشند که بتوانید آنها را در ذهن خود احساس کنید، بو بکشید و ببینید. بدین ترتیب، تصاویر تا حد امکان به واقعیت نزدیک خواهند بود.

۲. تصاویر را در یک مکان آشنا قرار دهید

گام بعد این است که تصاویر را در مکانی قرار دهید که واقعا با آن آشنا هستید. برای مثال می‌توانید تصاویر را از دیوار ورودی خانه خود آویزان کنید و یا آنها را روی دیوارهای اطراف کاناپه قرار دهید تا هنگام ورود به خانه یا استراحت کردن، نگاهتان به تصاویر بیفتد. یک مکان بهتر دیگر می‌تواند آشپزخانه باشد تا هنگام آشپزی کردن، به تصاویر نیز نگاه کنید. این روش، کارایی زیادی برای به خاطر سپردن عناصر مشخص خواهد داشت.

۳. توجه کنید

به خاطر سپردن تصاویر، کار خیلی دشواری نیست اما اگر قرار باشد عناصر بسیاری را در تصاویر به خاطر بسپارید، به انگیزه بیشتری نیاز خواهید داشت. می‌توانید پی در پی تکرار کنید که "من می‌خواهم این تصویر را به خاطر بسپارم" تا توجه و تمرکز شما به کار مورد نظر معطوف شود. این کار کمک خواهد کرد تا به خاطر سپردن نکات و تصاویر مورد نظر را بهتر انجام دهید.

۴. نکات مورد نظر را تجزیه کنید

به خاطر سپردن واژه‌ها ساده است زیرا کافی است تا به یک واژه نگاه کنید تا تصویری مرتبط با آن در ذهن شما شکل بگیرد اما به خاطر سپردن اعداد یا نام‌ها با دشواری بیشتری همراه است. برای این که چنین مواردی را ساده‌تر به خاطر بسپارید، بهتر است آنها را در ذهن خود تجزیه کنید و دشواری آنها را کاهش دهید.

۵. مرور کنید

پس از این که همه مراحل را طی کردید، باید مطمئن شوید که موارد به خاطر سپرده شده، در ذهن شما باقی خواهند ماند. بیشتر اطلاعاتی که به خاطر می‌سپاریم، معمولا به حافظه بلند مدت منتقل نمی‌شوند. به همین دلیل لازم است که اطلاعات تکرار شوند تا از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت انتقال یابند.

برای داشتن یک حافظه قوی، باید چنین تمرین‌هایی را مرتب انجام دهیم تا حافظه به درستی آموزش داده شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حافظه تقویت حافظه خاطر بسپارید خاطر سپردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها را نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان دانست و گفت: نظم‌دهی به بخش‌های دیگر بازار در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدوسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری با اشاره به پیگیری‌ها در خصوص فعالیت هیئت امنای بازار اظهار کرد: نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها در بازار اصفهان نخستین اقدام مؤثر در حال انجام است؛ با حضور دستگاه‌های همکار در این زمینه تصمیماتی گرفته شده است که ناشی از درخواست‌های متعدد مردمی بوده است و در همین راستا نظم دهی به بخش‌های دیگر در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: از پلیس راهور درخواست می‌کنیم از این طرح حمایت کنند، زیرا اگر توفیقی در اجرای آن حاصل شود، همه مردم از نتایج مؤثر آن بهره‌مند خواهند شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: روایت حکمرانی این دوره از مدیریت شهری منظوم و منظومه‌دار نیست و هر بخشی از شهرداری نسبت به شرایط خود تلاش‌هایی داشته است؛ در این راستا نیازمند اقدامات فرایند محور هستیم که برنامه اصفهان ۱۴۱۰ شاید مدلی از این دست باشد، بنابراین استدعا دارم کمیته مشترکی برای این موضوع ایجاد و مصوبات شورا و اقدامات شهرداری به صورت مشترک پیگیری شود.

کد خبر 750769

دیگر خبرها

  • تلقین، خاطرات را تغییر می‌دهد!/ اثر تصویرسازی ذهنی بر حافظه
  • گوشی Moto G85 5G به زودی عرضه می‌شود
  • نقش موثر متخصصان مامایی در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • عوامل موثر بر قیمت ورق اکسین
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • شیائومی پوکو F۵ + مشخصات، دوربین، قیمت و بررسی گوشی Xiaomi Poco F۵
  • نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است
  • حمله به سپاهان از سمت سنگال! (عکس)