Web Analytics Made Easy - Statcounter

رعیتی‌فرد گفت: در شرایطی که ما در جنگ اقتصادی هستیم و چند سالی هم هست که مقام معظم رهبری در ابتدای سال نو، نامگذاری سال‌ها را در جهت رشد و رونق تولید و پیشرفت در حوزه اقتصادی می‌فرمایند، قابل قبول نیست تعداد ۱۴۶۰ کارخانه توسط بانک‌های کشور تعطیل شوند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو علی حسین رعیتی فرد مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در مصاحبه ای گفت: اگر ما در بخش تولید بتوانیم موانع را برطرف کنیم، می توانیم نیاز های کشور را تأمین کنیم مشکلات عمده اقتصادی ما نیز حل خواهد شد، که البته این مهم اتفاق نخواهد افتاد مگر با یک عزم ملی و خواست همگانی، از مسئولان گرفته تا مردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رعیتی فرد در ادامه افزود: متاسفانه تحریم های دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام اسلامی باعث شده تا رونق اقتصادی کمی کمرنگ بشود که البته باید گفت که این تحریم ها از همان ابتدای انقلاب آغاز شده و ادامه خواهد داشت چون دشمنان ما با اسلام و دین ما مشکل دارند و نمیتوانند پیشرفت جوانان انقلابی را ببینند و میخواهند همه کشورها مستعمره آنها باشند.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با اشاره به نام گذازی سال 99 توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید گفت: در شرایطی که ما در جنگ اقتصادی هستیم و چند سالی هم هست که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای در ابتدای سال نو، عناوین متعددی برای رونق تولید و حمایت از کار و دسترنج کارگر و کارفرمای ایرانی بیان می کنند، به هیچ عنوان قابل قبول نیست در سالی که جهش تولید نامگذاری شده تعداد 1460 کارخانه توسط بانک های کشور تعطیل شوند.

رعیتی فرد افزود:بانک ها 1460 کارخانه و مراکز تولیدی را به دلیل بدهی و عقب افتادگی اقساط تسهیلات دریافتی آن را به تملک خود درآورده و همین امر موجب تعطیلی کارخانه تولیدی و بیکاری عده ی زیادی از کارگران گردیده است.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات گفت: بسیاری از این کارخانجات مشکل خاصی نداشته و توان تولید را داشته اند و بعضا دستگاه های بروز برای تولید فراهم کرده اند. مشکلات مالی بانک باعث تعطیلی، پلمپ و مصادره گردیده و علاوه بر اینکه تولید متوقف گردیده، تعداد زیادی از کارگر ها مستقیم و غیر مستقیم در چرخه تولید آسیب دیده و بیکار شده اند.

رعیتی فرد با اشاره به در نظر گرفتن شرایط کنونی افزود: کارگران و کارخانجات در همه شرایط پایبندی خود به نظام، انقلاب و کشور را ثابت کرده اند، از دوران دفاع مقدس که بیش از 14 هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده تا تمام حوادث و شرایطی که در این سالها پیش آمده همیشه پای کار بوده اند، برای مثال همین موضوع اخیر و شیوع ویروس منحوس کرونا که با سه شیفت کار و با برگزاری شیفت ایثار بدون دریافت حقوق و یا دستمزدی مشغول تولید مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده بودند و کشور را در این شرایط بحرانی از اقلام بهداشتی بی نیاز کردند.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات گفت: با توجه به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در سال 92 و شرایط جنگ اقتصادی و روز کشور، مقام معظم رهبری بیان فرمودند که همه دستگاه ها بی درنگ و به فوریت، قوانین، آئین نامه ها و دستور العمل ها را مطابق شرایط بروز و منعطف تر کنند تا اقتصاد ما در کوران تحریم چابک و با نشاط بیشتر حرکت کنند، اما با اقدامات بانک ها در حوزه مالی و پولی و تأمین منابع مورد نیاز کارفرمایان و تولید کننده گان این اتفاق مهم رخ نداد..

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز کشور به جهش در بخش تولید انتظار می رود بانک ها و نهاد های مربوطه علی رغم مشکلات و سختی هایی که وجود دارد شرایط را برای بازگشت مجدد کارخانجاتی که تعطیل شده اند را فراهم آورند تا در جنگ اقتصادی هم مانند جنگ هشت ساله پیروز باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نامگذاری سال ها مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مقام معظم رهبری جنگ اقتصادی رعیتی فرد بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی،سیاست حمایت دولت از تولید را سبب تمجید رهبر انقلاب از دولتمردان و خوب شدن حال کارگران عنوان کرد و گفت: دولت با ابتکار عمل خود بیش از ۸ هزار واحد و کارخانه تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداند.

ذبیح الله اعظمی ساردویی در گفت و گو با ایرنا درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران و اشاره ایشان به احیای هزاران کارگاه تعطیل‌شده یا نیمه تعطیل از سوی دولت سیزدهم گفت: یکی از اولویت‌های دولت از همان ابتدا، حمایت از مردم در تمام بخش‌ها بود که در عمل آنرا اثبات کرد تا حال کارگران در این دولت خوب شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در دولت گذشته به دلیل شرایط تحریمی، کرونا و ضعف مدیریتی، بیشتر کارگاه‌های تولیدی و حتی کارخانه‌های مهم تعطیل شدند اما دولت سیزدهم با ابتکار عملی که مسوولان آن تعریف کردند، بیش از ۸ هزار واحد و کارخانه تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداند و در عمل بسیاری از کارگرانی که بیکار شده بودند به اشتغال قبلی خود بازگشته و همچنین ۱۹۱ هزار شغل جدید ایجاد شد.

ساردویی با بیان اینکه توجه دولت به بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان به رونق اقتصاد کمک شایانی کرد، یادآور شد: ۵ هزار شرکت دانش بنیان در ابتدای دولت سیزدهم فعالیت می‌کردند که این رقم در ۲ سال گذشته با عملکرد و حمایت دولت به بیش از ۱۰ هزار واحد رسید که نشان دهنده رویکرد دولت در جهش تولید و توجه به بخش خصوصی است

وی با اشاره به بازدید که از کارخانه تراکتورسازی تبریز انجام داد، تصریح کرد: طبق آماری که در این بازدید انجام شد، تولیدات این کارخانه نسبت به سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ در قطعات مختلف چندبرابر افزایش یافته که گویای این واقعیت است که رشد تولید در ۲ سال اخیر برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب محقق شده است.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه چگونه می‌توان از امکانات و ظرفیت مجلس برای تحقق فرمایشات رهبری استفاده کرد، توضیح داد: مجلس یازدهم در چهار سال گذشته قانون‌های مهمی مانند قانون جهش تولید دانش بنیان، قانون مالیات بر عایدی سرمایه، قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم، قانون جهش تولید مسکن و دیگر قوانین مرتبط با مردم و تولید را مصوب کرد و مجلس دوازدهم باید این مسیر را ادامه دهد و دولت نیز با اجرای قوانین مهم، در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب گام بردارد.

ساردویی با بیان اینکه مردم در ۴۵ سال گذشته ثابت کردند هرجا به میدان آمدند موجب موفقیت شد، تصریح کرد: انقلاب، جنگ تحمیلی، حضور در صحنه‌ها در بزنگاه‌های تاریخی از جمله جلوه‌های مهم حضور مردم در میدان است که این حضور همیشه به طعم شیرین موفقیت و پیروزی ختم شده است و در این مقطع هم باید کار را به مردم سپرد که قطعا نتیجه خواهد داد.

وی با بیان اینکه تثبیت نرخ ارز و مشارکت بانک‌ها در تولید، منویات رهبر معظم انقلاب برای رشد و توسعه کشور با مشارکت مردم را محقق خواهد کرد، گفت: برای اینکه این روند رو به رشد در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه داشته باشد، ضروری است بانک‌ها از تولیدکنندگان حمایت فعال داشته و تسهیلات لازم را به آنها پرداخت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • کارگران رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند
  • ماهانه ۶ هزارتن شیرخشک در کشور مصرف می‌شود
  • چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است
  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است
  • وزیر کار: منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • مدعی العموم از کارخانجات رب گوجه بازدید کرد
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند