Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@07:02:01 GMT

افزایش ۱۰ درصدی تولید آلبالو و گیلاس در خوی

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۳۲۷۸

افزایش ۱۰ درصدی تولید آلبالو و گیلاس در خوی

علی امینی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار هزار و ۶۰۰ هکتار از باغ های این شهرستان شامل باغ آلبالو و گیلاس است که امسال هفت هزار تن آلبالو و ۲۱ هزار تن گیلاس از این باغ ها برداشت شد.

وی با اشاره به اینکه تنوع ارقام موجب شده تا مشتریان محصولات گیلاس و آلبالو در این شهرستان افزایش یابد، ادامه داد: تک دانه، مشهد، بادامی و زرد دانشکده جزو ارقام گیلاس و گوشواره‌ای، مجاری و بومی جزو ارقام آلبالوی موجود در شهرستان خوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهادکشاورزی خوی گفت: ۳۰ درصد از محصولات تولیدی در شهرستان به صورت تازه خوری به فروش می‌رسد و مابقی به کشورهای عراق، اوکراین، آذربایجان، ترکیه و استان‌های دیگر کشور از جمله اصفهان و تهران و سایر نقاط ارسال می‌شود.

امینی باغ‌های این منطقه را بزرگترین کانون تولید آلبالو و گیلاس در آذربایجان‌غربی عنوان کرد و افزود: ارزش محصولات تولیدی آلبالو و گیلاس خوی بیش از ۳۵۰ میلیاردتومان است ولی کمبود صنایع تبدیلی موجب شده تا فراوری آن با مشکل مواجه شود.

در فصل برداشت این محصولات در هر هکتار برای ۶۰ نفر شغل ایجاد می شود؛ ایجاد صنایع تبدیلی در واقع تکمیل‌کننده چرخه توسعه باغ‌های محصولات آلبالو و گیلاس و شیرین‌تر شدن کام باغداران این منطقه خواهد بود.

باغ های میوه فیرورق خوی یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات هسته‌دار در آذربایجان غربی به شمار می‌رود؛ آلبالو محصول عمده این باغ‌هاست.

شهرستان خوی با ۳۵۴ هزار نفر جمعیت در ۱۳۴ کیلومتری مرکز آذربایجان غربی واقع است.

برچسب‌ها محمدعلی طهماسبی آذربایجان غربی خوی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی خوی اراضی کشاورزی آذربایجان غربی خوی اراضی کشاورزی آذربایجان غربی آلبالو و گیلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود تولید فولاد جهان را در فصل نخست سال ۲۰۲۴ میلادی (ماه‌های ژانویه تا مارس) اعلام کرد؛ بنا بر آمار این انجمن در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۴۶۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد که ۱۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این میزان مربوط به ماه سوم این سال (مارس) بود.

تولید فولاد جهان در فصل نخست سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۵ درصد افزایش داشت و تولید ماه مارس امسال نسبت به ماه مارس سال گذشته ۴.۳ درصد کاهش داشت.

همچنین تولید فولاد ایران در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و ۱۶.۳ درصد بیشتر از سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بوده است. ایران در ماه مارس ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد.

چین در این مدت ۲۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد با این حال تولید آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۹ درصد کاهش داشت. طی این مدت علاوه بر چین تولید فولاد در ژاپن، آمریکا، روسیه و کره جنوبی هم نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهشی بود.

در فصل اول سال ۲۰۲۴ میلادی چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل و ایران به ترتیب رتبه‌های یک تا ۱۰ بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان را در اختیار داشتند.

در میان ۱۰ کشور یادشده بیشترین رشد تولید فولاد در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه نخست پارسال در ترکیه رقم خورد؛ این کشور در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴، ۲۸.۴ درصد فولاد بیشتری نسبت به ماه‌های مشابه در سال ۲۰۲۳ تولید کرد. تولید هند نیز در این مدت ۹.۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

کد خبر 6096170

دیگر خبرها

  • بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴