Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:36:24 GMT

۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی به بهره برداری می رسد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۳۶۶۶

۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، سعید زرندی با بیان اینکه هم اکنون از مجموع ۷۰ هزار مجوز صادر شده برای احداث واحدهای صنعتی، بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد، پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند، افزود: از این تعداد بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ واحد بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با بیان اینکه در بازه‌های شش ماهه مجوز طرح‌های بدون پیشرفت فیزیکی باطل می‌شود، گفت: هر طرحی که تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد، برای ما جدی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون طرح و برنامه وزارت صمت ادامه داد: ۱۹ هزار و ۹۶۰ طرح دارای مجوز نیز بالای ۲۰ درصد پیشرفت کاری (فیزیکی) داریم.

زرندی افزود: طرح‌های داری مجوز برای اعلام زنده بودن باید هر سه ماه یکبار گزارش پیشرفت کار ارائه کنند و در صورت ارائه نکردن گزارش بعنوان طرح معلق محسوب می‌شود که به مرحله ابطال می‌رسد. اما طرح‌های بالای ۶۰ درصد معمولاً به دلیل پیشرفت قابل ملاحظه ابطال نمی‌شوند و چنانچه مشکلی داشته باشند از سرمایه گذار تعهدات لازم اخذ می‌شود و در صورت ناتوانی در ادامه پروژه طرح به سرمایه گذار دیگری واگذار می‌شود.

وی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ۳۰ درصد طرح‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت در حوزه صنایع و معدنی، ۳۰ درصد در حوزه شیمیایی و فراورده‌های حاصل از نفت، ۹ درصد محصولات غذایی و آشامیدنی، ۷ درصد در نساجی، ۴.۵ درصد در ماشین سازی و تجهیزات حمل و نقل، ۴.۵ درصد لاستیک و پلاستیک و ۱۵ درصد هم سایر طرح‌ها هستند که بصورت دائم میزان پیشرفت آنها رصد می‌شود.

نگاه وزارت صمت به حمایت از طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت کاری است

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با بیان اینکه نگاه وزارت صمت به حمایت از طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: تا پایان امسال در بین طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالا، ۲۰۰ طرح برگزیده با ۱۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۴۰ هزار فرصت شغلی، ۵ شنبه هر هفته با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

زرندی درباره مشکلات عمده برای احداث طرح‌های صنعتی گفت: مهم‌ترین مشکل تأمین مالی و نقدینگی اجرای طرح است.

وی بیان کرد: نیاز پارسال واحدهای تولیدی ما ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بوده است و بانک‌ها ۲۱۶ میلیارد تومان از این رقم را پرداخت کرده‌اند که مابه التفاوت این رقم را باید با استفاده از ابزارهای نوین پر کنیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت ادامه داد: تمرکز بر روی بازار سرمایه برای جبران این کسری داریم و واحدهای صنعتی نباید این فرصت پیش آمده در بازار سرمایه را از دست بدهند.

زرندی تأمین ارز برای واردات ماشین آلات از خارج، تورم‌های مقطعی که موجب تغییر در میزان سرمایه گذاری و پیشرفت فیزیکی طرح دارد، انتقال پول و تأمین وثیقه برای مکمل‌های مالی را دیگر مشکلات عمده تکمیل طرح‌های صنعتی دانست.

وی با اشاره به بهره مندی واحدهایی که در سال ۹۹ وارد بازار سرمایه می‌شوند از معافیت بازرسی مالیات در سال‌های قبل، افزود: واحدها به دو صورت استفاده از عرضه اولیه و انتشار اوراق می‌توانند از بازار سرمایه بهره‌مند شوند. همچنین روش‌های نوین تأمین مالی مانند اوراق گام را نیز با بانک‌ها شروع کرده‌ایم و در دستور کار داریم.

کد خبر 4973655

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید زرندی وزارت صنعت معدن و تجارت طرح صنعتی ویروس کرونا قیمت دلار بورس قیمت نفت بانک مرکزی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت تولید نفت بانک مرکزی قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بازار سهام وزارت راه و شهرسازی صادرات گاز پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد طرح های بالای بازار سرمایه درصد پیشرفت وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: برق رسانی به ناحیه صنعتی وحدت کیار، توسعه فیدر شماره ۷ ناغان برای تأمین برق شهرک صنعتی کاج، فیدر‌های جدید برق رسانی در دشتک و بهینه سازی فیدر شماره ۵ در گندمان جهت پمپاژ آب کشاورزی از جمله این طرح‌ها می‌باشد.
مجید فرهزاد افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۴۱ کیلومتر شبکه برق هوایی و ۴۴۰ متر شبکه زمینی احداث شده است.
به گفته وی، هدف از اجرای این طرح‌ها برق رسانی به نواحی صنعتی، ارتقاء ظرفیت و توسعه زیر ساخت‌ها، مدیریت بار مصرف، برق رسانی به پمپاژ‌های آب کشاورزی، مجتمع‌های گلخانه‌ای ودامداری و اشتغال زایی است.

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری