Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از آزادی ۲۵ زندانی دیگر دولت افغانستان خبر داد که در مجموع زندانیان آزاد شده توسط این گروه به ۷۹۹ نفر افزایش یافته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توئیتی از آزادی 25 نفر از نیروهای امنیتی و دفاعی دولت افغانستان در ولایت قندهار خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهین پیش از این نیز از آزادی 10 نفر از زندانیان دیگر دولتی در ولایت قندهار خبر داده بود.

براساس آمارهای منتشر شده توسط طالبان، مجموع زندانیان آزاد شده دولت توسط این گروه، با احتساب 15 نفری که آزاد شدند به 799 نفر افزایش یافته است.

روز گذشته نیز «جاوید فیصل» سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مجموع زندانیان آزاد شده طالبان توسط دولت به 4 هزار و 199 نفر افزایش یافته و با رد آمارهای منتشر شده توسط طالبان گفت که این گروه تنها نیمی از یکهزار نفر از زندانیان دولتی را آزاد کرده است.

افغانستان| اظهارات خلیلزاد در روز پایانی از فاز نخست توافقنامه آمریکا-طالبانمقام افغان: 11 کارمند امنیت ملی در حمله طالبان کشته شدندمقام افغان: توافقی برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی نشده است

روند آزادی زندانیان توسط طالبان در حالی ادامه دارد که در حمله روز گذشته این گروه به ساختمان ریاست امنیت ملی در سمنگان 12 نفر کشته و 63 تن دیگر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 بیشتر بخوانید... واشنگتن پست: طالبان به دنبال تقسیم قدرت در افغانستان نیست طالبان: توقف جنگ پیش از برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی غیرمنطقی است

منبع: تسنیم

کلیدواژه: توسط طالبان نفر افزایش شده توسط آزاد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۴۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنسولگری افغانستان در شهر کراچی پاکستان اعلام کرد ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس آزاد شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالجبار تخاری» سرکنسول حکومت افغانستان در کراچی اظهار داشت 63 پناهجویی که در مسیر بازگشت به افغانستان بازداشت شده بودند پس از تلاش‌ها، آزاد شدند.

وی افزود این پناهجویان بدون دلیل موجهی در منطقه «گوتکی» در ایالت «سند» پاکستان بازداشت شده بودند.

تخاری تاکید کرد پناهجویان بازداشت شده با وساطت کنسولگری افغانستان آزاد و به کشورشان بازگشتند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود بازداشت پناهجویان افغان توسط نهادهای امنیتی پاکستان به شدت افزایش یافته است.

بر اساس آمار کنسولگری افغانستان در کراچی از نیمه فروردین ماه سال جاری تاکنون بیش از 4 هزار پناهجوی افغان شامل زنان و کودکان از زندان‌های پاکستان آزاد شدند و به افغانستان بازگشتند.

محرومیت 80 درصدی کودکان پناهجوی افغان از تحصیل در پاکستانآزادی 89 پناهجوی افغان از زندان‌های پاکستانبرنامه جهانی غذا: هزاران خانواده پناهجوی افغان دست خالی از پاکستان اخراج شده‌اند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشتی ازسوی طالبان آزاد شدند
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان آزاد شدند