Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:19:54 GMT

لازم شود، نتانیاهو آمریکا را دور می‌زند

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۴۵۶۲

لازم شود، نتانیاهو آمریکا را دور می‌زند

درحالی که بنی گانتس همچنان با طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری مخالف است، نتانیاهو نگران روی کار آمدن دموکرات‌ها در آمریکاست و می‌خواهد از فرصت تاریخی که اکنون با حمایت دونالد ترامپ برای عملی کردن طرح الحاق دارد استفاده کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روزنامه ارم نیوز، زمانی که بنی گانتس، رئیس اسبق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ کنونی اواخر دسامبر ۲۰۱۸ تصمیم گرفت وارد عرصه سیاست شود، بسیاری از تحلیلگران اسرائیلی فکر نمی‌کردند وی موضع متفاوتی را در تعدادی از پرونده‌های سرنوشت‌ساز به ویژه پرونده الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حامیان طرح الحاق اکنون معتقدند گانتس که به سرعت لقب "نخست‌وزیر جایگزین" را به خود اختصاص داد مانعی در برابر طرح الحاق است. مخالفت وی با طرح الحاق از جمله دلایل عدم موافقت آمریکا است.

گزارشات رسانه‌ای اسرائیل نشان می‌دهد دولت دونالد ترامپ دو شرط جدید برای دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار داده است. شروط وی دادن امتیازاتی به فلسطینی‌ها است که بتوان در آینده برای آغاز روند مذاکرات روی آن حساب باز کرد. همچنین شرط دیگر تضمین لطمه نزدن طرح به ثبات سیاسی در اسرائیل است.

 شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد واشنگتن بر این رژیم برای به تأخیر انداختن طرح الحاق فشار می‌آورد تا نتانیاهو بتواند در این مدت شریک خود گانتس را با خود همراه کرده و دو حزب لیکود و آبی سفید به توافقی درباره این طرح دست یابند.

به گفته این شبکه کاخ سفید می‌خواهد امتیازاتی از اسرائیل به نفع تشکیلات خودگردان فلسطین بگیرد که این امتیازات شامل موافقت اسرائیل با ساخت هزاران واحد مسکونی برای فلسطینی‌هاست.

کاخ سفید همچنان اصرار دارد باید اجماع کامل در سطح سیاسی، پارلمانی و مردمی با این طرح حاصل شود اما هنوز محقق نشده است.

وزیر مهاجرت و امور مهاجران رژیم صهیونیستی به امکان توافقی میان حزب لیکود و آبی سفید درباره طرح الحاق اشاره کرد. وی گفت درحال حاضر دولت مشغول هیچ پرونده‌ای جز کرونا نیست.

این وزیر گفت: پرونده الحاق در دستورکار این روزهای دولت نیست. این روزها تمام پرونده‌ها نادیده گرفته شده و روی کردونا متمرکز شده‌ایم.

وی تعیین موعد برای طرح الحاق یا مطرح کردن این پروژه در دولت را تکذیب کرد.

دولت نتانیاهو اکنون مشغول دو پرونده بسیار پیچیده است. یکی موج دوم کرونا و مشکلاتی که دولت برای مهار ویروس با آن مواجه است و دوم بحران پیش‌نویس بودجه عمومی که باید فورا تصویب شود اما اختلافاتی درباره آن وجود دارد.

یک وزیر ارشد در حزب لیکود گفت دولت آمریکا دودستگی و اختلاف مواضع در داخل دولت اسرائیل را پیگیری کرده و نمی‌تواند در سایه این اختلافات با طرح الحاق موافقت کند.

وی افزود: مخالفان طرح الحاق در دولت موجب حذف این طرح از دستورکار می‌شوند. گانتس و گابی اشکنازی، وزیر خارجه همچنان اصرار دارند که این طرح باید از طریق مذاکرات و توافق بین المللی و منطقه‌ای گسترده انجام شود.

یکی از پژوهشگران ارشد در مرکز پژوهش‌های استراتژیک بیگن-السادات گفت نتانیاهو می‌خواهد از فرصت تاریخی برای الحاق استفاده کند چراکه نگران بازگشت دموکرات‌ها به کاخ سفید است.

وی گفت: اگر جو بایدن رئیس‌جمهور شود صحبت درباره "دوره سوم ریاست جمهوری باراک اوباما" است. در واقع رئیس‌جمهور شدن بایدن ادامه سیاست‌های اوباما و درنتیجه تغییر رویکرد آمریکا درباره طرح الحاق است. ممکن است پیامدهای سال‌ها اختلاف میان نتانیاهو و اوباما مجددا خود را نشان دهد. دولت دموکرات هرگز از الحاق حمایت نخواهد کرد به ویژه اینکه دیدگاهش راهکار تشکیل دو کشور از طریق مذاکرات دوجانبه میان تشکیلات خودگردان فلسطین و دولت اسرائیل است. همه این شرایط نشان می‌دهد که ممکن است نتانیاهو بدون در نظر گرفتن شروط آمریکا و بدون توافق داخلی با یک اقدام پیش‌دستانه طرح الحاق را عملی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الحاق کرانه باختری رژیم صهیونیستی طرح الحاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۴۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنگ در نوار غزه تاکید کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که ارتش این رژیم تا پیروزی در جنگ ادامه خواهد داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بدون اشاره به کشتار زنان و کودکان در غزه، گفت که این رژیم هیچ تلاشی از سوی دادگاه کیفری لاهه برای تضعیف حق اساسی خود را نمی پذیرد.

نتانیاهو، با اشاره به احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان کیفری لاهه مدعی شد: تهدید علیه نظامیان ارتش و شخصیت‌های عمومی ما در اسرائیل رسواکننده است.

همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درخصوص اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکم بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، شورای امنیت داخلی رژیم اسرائیل روز چهارشنبه نشستی اضطراری برگزار کرد.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

کد خبر 6089283

دیگر خبرها

  • خط و نشان وزیر اسرائیلی برای نتانیاهو
  • وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود
  • وزیر دارایی اسرائیل «نتانیاهو» را تهدید کرد
  • فیلم| هفت تیر کشی وزیر امنیت اسرائیل به روی مردم عادی برای جای پارک
  • کارشناس صهیونیست: چرا نتانیاهو برای حمله به رفح معطل می‌کند؟
  • وضعیت نتانیاهو ۲۰۰ روز بعد از طوفان
  • مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟ | حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو