Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه قضائیه گفت: مقدمات رسیدگی به بخش جدید پرونده مهم پتروشیمی در حال انجام است و هفته آینده آخرین جلسات رسیدگی به این بخش از پرونده برگزار می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری امروز خود گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی در زمره اولویت‌های قوه قضائی بوده، هست و خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان یک مجموعه کارشناسی و بر مبنای اشراف دقیق قضایی چه در پرونده‌ها و چه در گزارش‌های واحدهای نظارتی اعلام کرده‌ایم فساد سیستمی در کشور نداریم اما اقتصاد ملی ما تحت تاثیر جند عامل است 1ـ تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی دشمن 2ـ برخی بی‌تدبیری ها و سوءمدیریت‌ها 3ـ سوءاستفاده و اعمال مجراانه برخی مجرمان. 

وی با بیان اینکه شرایط سخت کرونایی که اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داده سهمی هم در اقتصاد ایران ایفا کرده است گفت: در این شرایط مبارزه با فساد و مفسدین اقتصادی را با رعایت برخورد با مفاسد کلان و دانه‌درشت ها، تلاش برای بازگشت سرمایه‌های متعلق به دولت و بیت‌المال و بانک‌ها و مردم به صاحبان سرمایهها ادامه خواهیم داد. صحت ادعای ما اینکه همین امروز، در شعبه اول ویژه مبارزه با فاسد اقتصادی در همین زمان در حال رسیدگی است. در شعبه دوم ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی یک پرونده اخلال در نظام ارزی در حال رسیدگی است. پرونده اکبر طبری همین الان و همین ساعت در حال رسیدگی است. در همین ساعت جلسات مهم رسیدگی به پرونده‌های دانه درشت مفاسد در حال رسیدگی است. شعبه دیگر مفاسد اقتصادی دیگر ما که امروز جلسه رسمی ندارد، در حال تهیه مقدمات پرونده پتروشیمی است که تعدادی از جلسات قبلا برگزار شده و هفته آینده آخرین جلسات این پرونده در شعبه چهارم ویژه مفاسد اقتصادی برگزار خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اینها جلوه‌ای از اراده نظام جمهوری اسلامی ایران و قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی است. مردم اعتماد داشته باشند که بدون تعارف و ملاحظه با مفاسد برخورد می‌شود و هم مردم و هم رسانه ها مواظبت کنند که در دام توطئه دشمن نیفتند که به دنبال القای وجود فساد سیستمی است.

اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مهدی جهانگیری گفت: دادگاه برگزار شد و به اتمام رسیده است؛ حکم دادگاه در ارتباط با ایشان صادر شده و محکومیت‌هایی حاصل کرده در ارتباط با اتهامات که غیرقطعی است. چون از پرونده‌های شعب ویژه مفاسد اقتصادی نیست بعد از صدور حکم قطعی رأی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

 

R1014142/P/S2,20/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حال رسیدگی مفاسد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۴۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل

 روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، منصور انصاری گفت: پرونده فروش سوخت قاچاق به میزان ۲۱ هزار و ۴۵۰ میلیون لیتر و به ارزش چهار میلیارد و ۲۱۴ میلیون ریال در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز زابل بررسی شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود: شعبه پس از بررسی مستندات موجود در پرونده، بررسی تراکنش کارت سوخت خودرو و سوخت گیری غیر مجاز آن اتهام انتسابی را محرز و مختلف را پرداخت هشت میلیارد و ۴۲۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

انصاری گفت: پلیس آگاهی شهرستان زابل این تخلف را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی زابل ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مسؤولان به وضعیت راه‌های نامطلوب استان بوشهر رسیدگی کنند
  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است
  • محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • برگزاری آیین واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس