Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@22:07:35 GMT

تابستان داغ همدان با آموزش خوانندگی برای دختران!

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۵۵۰۶

تابستان داغ همدان با آموزش خوانندگی برای دختران!

شروع فصل تابستان در همدان گرچه با خنکای هوا همراه بود، اما برگزاری برخی کلاس‌ها برای جوانان گویی فضای فرهنگی همدان را داغ کرده است!

خبرگزاری فارس ـ همدان، فراخوانی با عنوان برگزاری کلاس گویندگی، نویسندگی و صداپیشگی در برنامه رادیویی از سوی خانه جوانان همدان، وابسته به معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان اعلام شده و با ثبت نام بیش از ۱۰۰ نفر تعدادی جوان اعم از دختر و پسر مشتاق مجری‌گری در «رادیو جوان همدان»، دوره آموزشی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حین برگزاری چهار جلسه آموزشی، گروهی مجازی در یکی از پیام‌رسان‌ها تشکیل شده و استاد، ادامه آموزش را آنجا پی می‌گیرد، بماند این که در شرایط فعلی شیوع کرونا، کلاس‌ها همچنان برگزار شد.

اما در میانه داستان، آقای استاد همه شرکت‌کنندگان در آموزش و به اصطلاح بچه‌ها (به زعم استاد) را مشتاق دیده و برای آنها تمرین «اجرای بخشی از یک ترانه یا تصنیف» تجویز می‌کند، اسم این تمرین را هم می‌گذارد چالش!

برخی «بچه‌ها» (در اینجا منظور دختران است) خوشحال از این که قرار است ترانه بخوانند! برخی دیگر هم که خجالت می‌کشند یا مردد هستند در ابتدا، یخ‌شان کم کم باز می‌شود. یکی از خانم‌ها حتی یادآوری می‌کند من در زندگی‌ام برای خودم هم آهنگی نخوانده‌ام و این اولین تجربه‌ام بود! خلاصه این که یواش یواش همگی بر سر مسیر قرار می‌گیرند و راه می‌افتند. آنجایی که دختری دکلمه فرستاده، استاد بازخواست می‌کند که حتماً باید موسیقیایی باشد و تأکید می‌کند هیچ‌کس مستثنی نیست! (البته کاملاً با احترام و بدون هیچ اجباری!!).

خلاصه برایتان بگویم که فضای صمیمی‌ای برقرار است و استاد به «بچه‌ها» که حالا «دوستان» خطابشان می‌کند نکات بالا و پایین و اشکالات فنی ترانه‌ای که می‌خوانند را متذکر می‌شود تا فن‌بیان و صداپیشگی در رادیو را خوب بیاموزند!

فارغ از این که استاد، بچه‌ها، والدین بچه‌ها و یا حتی مسئولان امر برگزاری این دوره، اعتقادی به شرعی و غیر شرعی بودن خوانندگی دختران دارند یا خیر، و آموزش صداپیشگی و خواندن ترانه برای دختران توسط یک استاد مرد را مجاز می‌دانند یا خیر، این پرسش‌ها در ذهن نویسنده تداعی می‌شود:

- این دوره آموزشی با چه عنوانی برگزار شده است؟ آیا گویندگی، نویسندگی و صداپیشگی شامل خوانندگی و ترانه‌خوانی هم می‌شود؟

- آیا مجوزی برای برگزاری این فعالیت‌ها از سوی مراجع ذی‌صلاح صادر می‌شود؟ عنوان این مجوز، برای آموزش چه مهارتی است؟

- آیا والدین این «بچه‌ها» خبر دارند که دختران و پسران‌ دلبندشان در چه کلاس‌هایی می‌روند؟ آیا مطلع هستند که دخترانشان برای آموزش گویندگی در رادیو رفتند و اکنون فایل صوتی ترانه‌‌خوانی آنها در گروهی که جمعی از دختران و پسران حضور دارند منتشر می‌شود؟

- تکلیف آن دختران باحیایی که هنوز سن و سال آنچنانی ندارند و کم‌تجربه‌اند و به خاطر هم‌رنگ شدن با جماعت مجبور هستند صدای خود را برای دیگران به اشتراک بگذارند چه می‌شود؟

- آیا نتیجه این روند مجموعه‌هایی که با جوانان سر و کار دارند، غیر از تابوشکنی و عادی‌سازی ترانه‌خوانی دختران برای عموم است؟

- سیاست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان در حوزه موسیقی چیست که به این مسائل بی‌توجه است و یا خدای ناکرده اهمال‌کاری در نظارت بر این امور دارد؟

- متولیان نظارت بر عملکرد مجموعه‌هایی از این قبیل که با جوانان سر و کار دارند و لاجرم حساسیت بیشتری باید بر کار آنها وجود داشته باشد، کیست؟

انتهای پیام/ 3140/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش گویندگی جوانان همدان معاونت فرهنگی و امور جوانان بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۵۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر

با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت در استان همدان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مراسم اختتامیه جشنواره جوانان پرچمدار استان با حضور علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان و جمعی از مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی فرهنگی و مردم دارالمؤمنین و دارالمجاهدین در سالن اجتماعات باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد.

علی حقیقی در این مراسم با اشاره به اینکه جوانان در اولویت قرار دارند، اظهار داشت: این جوانان هستند که باید مورد توجه قرار گیرند و هدف اقدامات ما باید این قشر از جامعه باشد‌. اداره ورزش و جوانان با همکاری نهادها و سازمان‌های مرتبط برنامه های متنوع و زیادی انجام داده است و تا کنون بیش از 7میلیارد تومان اعتبار در این حوزه هزینه شده است.

وی تصریح کرد: این جشنواره در 10 سرفصل برگزار و 189 نفر در استان همدان آثار و مدارک خود را به جشنواره ارسال کردند و در نهایت داوری نفرات زیر نظر 64 داور در تهران انجام گرفت و 30 نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه  تمام تلاش ما این است که بتوانیم بهترین هارو برای جوانان استان رقم بزنیم گفت: وی با تقدیر از حمایت های استاندار همدان از حوزه ورزش و جوانان در سال 1402 گفت: با حمایت دکتر قاسمی فرزاد و تلاش و پیگیری همکاران، سازمان های مردم نهاد و هیات های ورزشی سال 1402 سال پرباری برای ورزش و جوانان استان بود.

در این مراسم از 30 جوان برتر استان همدان در ده حوزه مختلف در قالب جشنواره جوانان برتر ایران زمین با عنوان جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت تجلیل به عمل آمد که اسامی آنها شامل؛ علیرضا صفاریان، محمد داوریان و مهدی برنده در بخش قران و خادم اهل بیت(ع)، از دیانا حیدری، حامد پری‌زاده و سیدمیثم حسنی در بخش فیلم، امیرعلی سلیمانی، ریحانه نوری و سیدابوالحسن صباح حسینی در بخش ادبیات، حامد چهاردولی، جواد کرمی و مجتبی اسماعیلی در بخش کارآفرینی، مهرداد مرادی، میلاد سوری و میلاد جباری در بخش ورزش، بهنام محمدی، علی ایزدی و حمید یادگاری در بخش فعال جهادی، علی معتبرنیا، وحید علی نجیمی و میثم ترکمان در بخش فعال اجتماعی، امید پوره‌ای، میلاد فراهانی علوی و مهدی عرب زاده در بخش دانش‌بنیان، مهدی چناری، اسماعیل اسدی و حمید رضا نظریی حاتم در بخش موسیقی و فاطمه حیدری، شکیبا کولیوند و محمدحسن مؤمنی در بخش کنشگر رسانه و فضای مجازی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • دختران هندبال آماده قدرت نمایی با مربی قدیمی
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • اعزام ۳۰ هزار نفر از استان همدان به اردوی راهیان نور
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس