Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان در دیدار با رئیس پلیس فتای استان کردستان گفت: امنیت فضای مجازی برای انجمن های ادبی و فرهنگی و موسسات فرهنگی و هنری، خبرنگاران و بطور کلی اهالی فرهنگ و هنر استان کردستان از اهمیت فراوانی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او ضمن قدردانی از فعالیت های شبانه روزی پلیس فتای استان گفت: امنیت فضای مجازی برای جامعه و صیانت از بنیاد خانواده همچنین جلوگیری از جرائم اینترنتی و فریب مردم در این فضای نامرئی و نادیدنی در ایجاد فضای امن و آرامش مردم تاثیرگذار است.

رستمی در خصوص فعالیت کانال ها و سایت های فاقد مجوز بیان کرد: نیاز هست با انعقاد تفاهم نامه همکاری با پلیس فتای استان دلواپسی های ما متولیان حوزه فرهنگ و هنر و روسای انجمن ها و موسسات فرهنگی وهنری و بطور کلی مردم استان با برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و بهره بردن از مزایای فضای مجازی و جلوگیری از آسیب های این حوزه مدنظر قرار گیرد.

او افزود: صیانت از بنیاد خانواده و تولید محتوای متناسب با فرهنگ دینی و بومی استان و حمایت از کسب وکارهای فضای مجازی، تأمین امنیت روانی جامعه ، استفاده صحیح از فضای مجازی وشبکه های اجتماعی از مهمترین مبانی تفاهم نامه فی مابین خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان در خصوص تبلیغات سوء دشمن در رابطه با اقدامات دولت فعلی  گفت: در همه دولت های نظام جمهوری اسلامی اقدامات و فعالیت های عمرانی و فرهنگی وهنری و اجتماعی خوبی انجام شده است متاسفانه همگام و همراه با تبلیغات سوء سایت های معاند، در داخل نیز شاهد کم رنگ نشان دادن اقدامات دولت فعلی هستیم ضروری است با همکاری پلیس فتای استان از این هجمه ها که باعث حمله به کیان نظام خواهد شد جلوگیری بعمل آید.

رویکرد اصلی پلیس فتای استان کردستان پیشگیری و آموزش است

سرهنگ مهدی دانش پور رئیس پلیس فتای استان نیز در این دیدار گفت: رویکرد اصلی پلیس فتای استان پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های فضای مجازی و صیانت از جامعه در مقابله با عملیات روانی دشمن علیه نظام و تشویش اذهان عمومی است.

او اظهار داشت: در حال حاضر جرائم فضای سایبری بسیاری از مردم را دچار مشکلات عدیده ای نموده است که با برگزاری آموزش های نحوه استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می توان از تبعات و آسیب های این فضای به شدت آسیب زا جلوگیری نمود.

دانش پور بااشاره به  امنیت فضای سایبری بیان کرد: اجرای رمز یکبار مصرف تا حدود زیادی از جرائم مالی حوزه فضای مجازی کاسته است اما جرائم مالی بخشی از آسیب های فضای مجازی محسوب می شود ما امروزه در فضای مجازی علاوه بر جرائم مالی، شاهد آسیب های اخلاقی ، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی هستیم.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی استان کردستان افزود: پلیس فتا در طول سال آموزش های تخصصی و عمومی برای همه اقشار مختلف مردم مدنظر قرار داده است ،با انعقاد تفاهم نامه همکاری با حوزه فرهنگ وهنر استان راههای تبادل اطلاعات و تولید محتوای مناسب برای این حوزه فراهم خواهد شد.

در این جلسه از سوی کارشناسان  پیشنهاد شد که کارگروه جرائم فضای مجازی در استانداری کردستان فعالتر شود، شورای اطلاع رسانی استان بصورت ویژه در حوزه فضای مجازی ورود نماید وجلسات مشترکی با کارشناسان حوزه فرهنگ وهنر و پلیس فتای استان در خصوص راههای همکاری برگزار شود.

انتهای پیام/م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی شبکه های اجتماعی جرائم اینترنتی پلیس فتای استان استان کردستان حوزه فرهنگ فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: افرادی که سال جاری در کنکور سراسری آزمون خواهند داد مراقب باشند در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به تاریخ برگزاری مرحله اول کنکور سراسری، مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای کلاهبرداری خود با تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی مبنی بر فروش سوالات کنکور اقدام به کلاهبرداری از دانشجویان و دانش آموزان می‌کنند.

وی افزود: به هیچ عنوان سوالات کنکورها قبل از زمان برگزاری و آغاز کنکور، جایی درج و افشاء نشده است و تبلیغات فروش سوالات در فضای مجازی در اصل به دو صورت است که یا سوالی در اختیار فرد نیست، تبلیغ دروغین است و با هدف اخذ وجه اتفاق می‌افتد یا سؤالاتی که در قبال دریافت پول به متقاضی ارائه می‌شود مربوط به کنکور سنوات گذشته است که به دروغ به عنوان سوالات جدید ارسال می‌شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به بالا بودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع سوالات کنکور دانشجویان و دانش آموزان فریب این نوع تبلیغات جعلی را در فضای مجازی نخورند و از اعتماد کردن به کاربران در فضای مجازی و واریز کردن مبالغی مبنی بر دریافت سوالات خودداری کنند چراکه این نوع تبلیغات تنها جهت کلاهبرداری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: شهروندان هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند و در صورتی که در هر ساعت از شبانه روز با کلاهبرداری اینترنتی و یا برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی خود مواجه شدند، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش دهند.

کد خبر 747693

دیگر خبرها

  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود