Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی قاسمی روز سه‌شنبه در این رابطه اظهارداشت: یکی از آسیب‌هایی که همواره در فضای مجازی در کمین افراد است، نقض حریم خصوصی آنها است که گاهی منجر به بی‌اخلاقی در فضای وب و از میان رفتن آبروی اشخاص می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای حفظ حریم خصوصی نیز شهروندان از نگهداری تصاویر و فیلم‌های خود روی دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل هستند خودداری کنند چراکه این موارد بیشترین وقوع جرم در فضای مجازی را به خود اختصاص می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی افزود: حفظ حریم خصوصی در فضای واقعی و مجازی در گام اول بر عهده خود فرد محسوب شده و در حقیقت حریم خصوصی جزئی از زندگی هر شخصی است که دسترسی به آن فضا برای دیگران بدون اجازه و رضایت او یا بدون حکم قانون امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی افزود: عدم رعایت حفظ حریم خصوصی از سوی برخی از هموطنان باعث شده برخی از کاربران خواسته یا ناخواسته قربانی شوند.

قاسمی گفت: نخستین گام برای حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی منتشر نکردن اطلاعات شخصی و محرمانه از سوی کاربران است که باید در این خصوص دقت زیادی داشته باشند، چرا که انتشار این اطلاعات باعث می‌شود تا افراد سودجو از آنها سوء استفاده کرده و با آبرو و حیثیت کاربران بازی کنند.

وی حذف برنامه‌های غیر ضروری ، برای حفظ حریم خصوصی کاربران را ضروری برشمرد و گفت: حذف کردن برنامه‌های غیر قابل استفاده، به خصوص برنامه‌های کاربردی که دسترسی به رایانه کاربران را از راه دور ممکن می‌کنند مانند برنامه‎های  Remote Desktop RealVNC  و NetBIOS  باید مورد توجه جدی شهروندان قرار گیرد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر استفاده از دیوار آتش (firewall) را یک ضرورت خواند و گفت: این دیواره مانع وارد آمدن خسارت به شبکه‌ها و سایت‌هایی که کاربران به آن‌ها متصل هستند شده و قادر به تشخیص ماهیت برنامه‌هایی هستند که تلاش می‌کنند به شبکه اینترنت متصل شوند.

قاسمی بیان کرد: کاربران همچنین باید ایمیل‌ها و پیام‌های ناخواسته و ارسال شده از سوی افراد ناشناس را مسدود و از باز کردن عکس‌ها و فایل‌های پیوست شده در ایمیل‌های تبلیغاتی و ناشناس خودداری و به هیچ‌وجه لینک‌های ناشناس ارسال شده در ایمیل و پیام‌های موبایلی را دنبال نکنند.

وی افزود: برخی از افراد سودجو منابع درآمدشان را از طریق نقض حریم خصوصی یا سوء استفاده از اطلاعات شخصی افراد به دست می‌آید و این افراد و گاهی اوقات شرکت‌ها با وضع برخی قواعد پیچیده به‌عنوان قواعد حریم خصوصی، به صورت ظاهری رضایت قربانی را برای اقدام به نقض حریم خصوصی‌شان، کسب می‌کنند.

قاسمی اظهارداشت: در باطن این امر به صورت کاملا ناآگاهانه‌ اتفاق می‌افتد، چرا که بسیاری از افراد بدون خواندن قراردادهای طولانی شرکت‌ها گزینه قبول دارم را انتخاب و به این افراد اجازه دسترسی به حریم خصوصی خود را می‌دهند.

وی تصریح کرد: پلیس فتا تمام امکانات و منابع خود را جهت امن‌سازی فضای سایبری برای کاربران قانون‌مدار به کار گرفته است و همه کاربران باید همانند فضای واقعی، خود را مکلف به رعایت حفظ حریم خصوصی افراد بدانند و پلیس را در این مسیر یاری کنند.

وی عنوان کرد: هموطنان گرامی می‌توانند آخرین آموزش‌های لازم و هشدارهای سایبری را از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت و همچنین  در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش گزارش مردمی اعلام کنند.

برچسب‌ها بوشهر تلفن همراه فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر تلفن همراه فضای مجازی بوشهر تلفن همراه فضای مجازی حفظ حریم خصوصی فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع

ایتنا - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: برای گوشی‌های وارداتی و تولید داخل، ارزیابی میزان SAR یا استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه توسط آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود.
هر چند توسعه زیرساخت‌های حوزه تلفن سیار نیازمند نصب دکل‌های تلفن همراه در نقاط مختلف شهرهاست، اما هنوز هم بسیاری از مردم بر این باورند که این دکل‌ها دارای تشعشعات مضری برای بدن هستند و آنها را عامل بروز برخی بیماری‌ها مانند سرطان می‌دانند.  

به گزارش ایتنا از ایسنا، تشعشعات موبایل و مخاطرات آن سال‌هاست علی رغم توضیحات مسئولان از جمله دغدغه‌های مردم بوده اما بنابر گفته کارشناسان هنوز آسیب های ناشی از امواج یا تشعشعات فناوری هایی مانند تلفن همراه هنوز در دنیا به یک اجماع واحد نرسیده‌اند و شاید نیاز است سال‌ها بگذرد تا مشخص شود آنتن‌های نزدیک به منزل اشخاص تأثیری داشته است یا خیر؟ ولی به صورت کلی توصیه می‌شود قشر آسیب‌پذیر جامعه مانند کودکان، افراد مسن یا زنان باردار از این نوع تشعشعات دور باشند؛ به همین دلیل سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی کشور (رگولاتوری) بر اساس وظایف خود، در همکاری با سایر سازمان‌های متولی در این حوزه مانند سازمان انرژی اتمی ایران، به طور مستمر تشعشعات آنتن دکل‌ها را به سه روش اندازه‌گیری می‌کند.

در این راستا محمد شمسایی- مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق- با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی بر لزوم اطمینان از استاندارد تشعشعی تلفن همراه تأکید کرده است.

شمسایی در این زمینه تشریح کرد: معمولا برای خرید یک گوشی تلفن همراهِ جدید به بِرند، مدل، سیستم عامل، قیمت، امکانات، زیبایی، و غیره از آن توجه می کنیم؛ اما توصیه بهداشت الکترومغناطیس این است که برای خرید گوشی تلفن همراه، قبل از هر مشخصه، باید از استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه یا همان SAR اطمینان پیدا کرد.  

موضوعی که امیر محمدزاده لاجوردی- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - هم به آن اشاره و گفته است: برای گوشی‌های وارداتی و تولید داخل، ارزیابی میزان SAR توسط آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آیا گوشی‌های هوشمند سلامت جسمی شما را به خطر می‌اندازد؟
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی