Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضمن برگزاری نماز جماعت بارعایت پروتکل‌ها باید ترویج فرهنگ نماز در فضای مجازی به خصوص در بین نسل جوان مورد توجه متولیان قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در جلسه ستاد اقامه نماز استان اظهار داشت: فلسفه وجودی عالم این است که موجودات به وسیله نماز به کمال برسند و کمال به وسیله عبودیت و سجده درمقابل پرودگار به دست می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: سعادت انسان هم در دنیا و هم در آخرت به وسیله نماز و عبادت اتفاق می‌افتد و در هر جایی و جامعه‌ای چه در خانواده یا در اداره یا هر کجا نماز برگزار شود و توجه شود برکت وارد می‌شود و هر جا غیر این بود برکتی وجود نخواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان: نمازجمعه حلقه اتصال بین نظام و مردم و پایگاه بزرگ انقلاب اسلامی استنماینده ولی‌فقیه در گیلان: اقامه نماز در گزینش‌ ادارات باید مورد توجه قرار گیردنماز جماعت در مساجد مناطق قرمز استان همدان تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود

وی با بیان اینکه نماز کلید بهشت است گفت: پیامبر اکرم(ص) در باب ارزش نماز می‌فرمایند نماز پنج‌گانه به مثابه این است که پنج بار انسان خود را شستشو دهد.

حسینی با بیان اینکه اگر در خانواده یا اداره‌ای بحث برگزاری نماز سبک شمارده شود این خانواده یا اداره از فضای معنویت دور می‌شود، افزود: مدیر ادارات باید در راستای برگزاری نماز آن‌هم در نظام جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی و در این امر نظارت داشته باشد.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا وضعیت را تغییر داد و مساجد و مصلی‌ها را نیز تعطیل کرد گفت: در ادارات برگزاری نماز جماعت بارعایت پروتکل‌ها و مدیریت زمان امکان پذیر است که مدیران باید به آن توجه داشته باشند.

حسینی با بیان اینکه باید توجه کنیم که این عدم برگزاری نماز در مساجد و اماکن متبرکه به عادت تبدیل نشود، افزود: در مکان‌هایی که امکان دارد با جمعیت کمتری و در دو یا سه روز در هفته با رعایت پروتکل‌ها و توجه به فاصله گذاری و تعداد کم جمعیت نماز جماعت برگزار شود.

حجت‌الاسلام صفدر پناهی مسئول ستاد اقامه نماز استان در این جلسه گفت: این جلسه در رابطه با ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در راستای اقامه نماز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه باتوجه به وضعیت کرونا در استان باید راهکارهای مناسبی برای این وضعیت مشخص و اجرا شود، افزود: انتظار داریم در جلساتی که در رابطه با کرونا در سطح استان برگزار می‌شود از ستاد اقامه نماز دعوت یا صورت جلسه‌ای از آن برای این ستاد ارسال شود تا در جریان وضعیت کرونا در استان قرار بگیریم و تصمیم مناسب برای نحوه برگزاری نماز را اتخاذ کنیم.

پناهی با بیان اینکه برخی از ادارات در زمینه برگزاری نماز کوتاهی می‌کنند گفت: برخی از ادارات نیز هستند که در بحث اقامه نماز فعالیت خوبی دارند و پیگیر هستند و برنامه‌های متنوعی نیز برگزار می‌کنند.

پناهی افزود: جلسات ستاد اقامه نماز بصورت فصلی برگزار می‌شود و گزارشات مربوط به ستاد مرکزی ارسال و گزارش فعالیت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و طبق دستورالعمل‌های ستاد در وضعیت کرونا و حتی در مناطق قرمز ارتباط امام جماعت نباید با مساجد و ادارات قطع شود و باید این ارتباط چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی برقرار باشد.

در یک قرارداد همکاری با صداوسیما و سازمان تبلیغات استان قرار شد که در جهت ترویج مسایل دینی و مذهبی از ظرفیت‌های این سازمان‌ها استفاده شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با بیان اینکه در استان کهگیلویه وبویراحمد وضعیت بیماری کرونا در حالت قرمز است، اظهار داشت: ما هم‌اکنون وارد پیک بیماری شدیم و به‌دلیل مدیریت تا یک ماه پیش روند ورود به پیک آرام بود و آمار فوتی و مبتلایان این گفته را تایید می‌کند.

جمالی با بیان اینکه تا قبل از این آمار فوتی ما تک رقمی بود، افزود: آخرین آمار فوتی در استان  35 نفر است که احتمال دارد این پیک یک هفته یا دوهفته طول بکشد و بعد روند کند شود.

وی گفت: به دلیل ارتباطات مردم استان با استانهایی که وارد پیک شده‌اند و وضعیت قرمز داشتند،رعایت نکردن نکات بهداشتی و عدم اجتناب از برگزاری مراسمات شلوغ باعث شد که استان هم‌اکنون وارد پیک و چنین وضعیتی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش در این جلسه اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود طبیعتاً در شیوه برگزاری نماز با تحولاتی روبرو شویم.

زارع‌پور با بیان اینکه آموزش وپروش در سال 98 اقدام به راه‌اندازی شبکه شاد کرد، افزود: تمام آموزش‌ها چه آموزشی و چه پرورشی در بستر این شبکه انجام می‌شود و به تازگی موضوعاتی با عناوین قرآن،عترت و نماز هم در این شبکه راه‌اندازی شده و امکان استفاده به صورت چت و ویدئو زنده هم در این شبکه امکان پذیر است.

وی ادامه داد: تمام مسابقاتی که هر ساله در زمینه‌های نماز و قرآن برگزار می‌شد هم اکنون نیز در بستر شبکه شاد برگزار می‌شود.

زارع پور گفت: تعداد 70 برنامه نماز و قرآن، تعداد40 برنامه نماز ویژه والدین، مجموعه 194 قسمتی با عنوان نکته‌های ناب برای معلمان، دوره آموزشی مبین برای معلمین، دوره آموزشی ائمه جماعات فرهنگی، دوره آموزشی یاوران نماز و دیگر برنامه‌ها و فعالیت هایی مذهبی هستند که آموزش و پرورش در بستر شبکه شاد اقدام به برگزاری آنها کرده است.

انتهای پیام/س

R41452/P/S6,69/CT7 بیشتر بخوانید... تجدیدنظر برای ادامه فعالیت اصناف، تالارهای پذیرایی و برپایی نماز جمعه در قزوین نماینده ولی‌فقیه در گیلان: نمازجمعه حلقه اتصال بین نظام و مردم و پایگاه بزرگ انقلاب اسلامی است نماز جماعت در مساجد مناطق قرمز استان همدان تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه ستاد اقامه نماز برگزار می شود برگزاری نماز نماز جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۵۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرشید سلیمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در این جلسه گفت: دانشگاه از نظر اولیا یک محیط امن و مطمئن است. وظیفه ما این است که همچنان این امنیت را از هر لحاظ ایجاد کنیم. یکی از جنبه‌های امنیت موضوع حجاب و عفاف می‌باشد که با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

سلیمی با بیان اینکه برای حسن انجام موضوع حجاب و عفاف باید خانواده‌ها، اساتید، کارکنان و دانشجویان مشارکت و تعامل داشته باشند گفت: تمامی تذکرات و راهنمایی‌ها در این خصوص باید دوستانه و توأم با ادب باشد و در صورت تکرار، با فرد مورد نظر طبق قوانین و مقررات رفتار شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته گفت: فرهنگ سازی و برگزاری برنامه‌های تشویقی و انگیزشی در خصوص حجاب و عفاف در صورتی که به صورت اصولی و علمی برگزار شود و خروجی آن نیز پیش‌بینی گردد می‌تواند مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1228158 برچسب‌ها حجاب اردبیل دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • همدلانه با رادیو سلامت برای ارج نهادن مقام معلم | برگزاری پویش روز معلم روی موج سلامت
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود