Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید محمد سادات در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت رعایت حجاب و عفاف در جامعه، گفت: رعایت حجاب و عفاف یکی از نیازهای لازم و ضروری در جامعه است و به همین دلیل باید هم مردم و هم مسئولان باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت رعایت عفاف و حجاب و راهکارهای تحقق این واجب الهی، گفت: یکی از ضروری‌ترین باورهای دینی و نشانه‌های سلامت روانی و اجتماعی جامعه دینی مقوله حجاب و عفاف است که به نوعی از آن به تابلوی نظام اسلامی یاد شده و تضعیف آن همواره در رأس برنامه‌های فرهنگی و جنگ نرم دشمن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان افزود: نهادینه سازی فرهنگ حجاب مستلزم نگاه عمیق و برنامه‌ریزی منسجم از سوی سیاست گذاران فرهنگی و اجتماعی در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است.

وی گفت: رعایت حجاب و عفاف علاوه بر این مهم نیازمند عزم جدی در ارکان نظام به ویژه نهادهای فرهنگی نظیر آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، صدا و سیما و … می‌باشد که در این میان نقش آموزش و پرورش در کلیه مراحل و رده‌های آموزشی کلیدی تر است.

حجت الاسلام سادات گفت: خانواده نقش محوری در گسترش فرهنگ حجاب دارد. خانواده‌ها می‌توانند با نهادینه سازی باورهای دینی و سفارشات حضرات معصومین (ع) و آموزه‌های تربیتی قرآن کریم به نگرش و گرایش‌های کودکان و تقویت بافت فکری آنها در نگاه مثبت به ارزش‌های دینی از قبیل حجاب و عفاف جهت داده و نظام اعتقادی سالمی را برای فرزندان خود فراهم سازند.

وی با اشاره به نقش محوری دولت‌ها در گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، گفت: دخالت قوای سه‌گانه و حرکت مردمی در پیگیری این واجب زمین مانده و مظلوم می‌تواند به تغییر وضع موجود بینجامد که از آن جمله اجرای قانون حجاب در جمهوری اسلامی، ساماندهی بحث مد و لباس، هدایت نیروهای دولتی و خانواده‌های آنها در گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و پشتیبانی مالی و معنوی از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و همچنین استفاده از ابزار هنر و رسانه با ساخت و تولید برنامه‌های فاخر و جذاب دینی متناسب خواهد بود.

وی افزود: باید بستر مناسب برای اشتغال و ازدواج جوانان و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه و گسترش تفرجگاه‌ها و اماکن ورزشی متناسب با شأن جامعه اسلامی فراهم گشته و همچنین مدیریت سالم فضای مجازی جهت تعمیق و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در دستور کار دولت‌ها باشد.

حجت الاسلام سادات گفت: سخنان، فرمایشات و منظومه فکری مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حوزه عفاف و حجاب و شخصیت زن مسلمان گنجینه ارزشمندی است که می‌تواند به عنوان مانیفست عفاف راهگشای بسیاری از مشکلات و شبهات مطرح شده در این حوزه باشد.

کد خبر 4973831

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حجاب و عفاف ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا شهرکرد حجاب و عفاف ایلام بیرجند خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان استانداری سمنان گسترش فرهنگ حجاب و عفاف فرهنگ حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب مانعی برای پیشرفت نیست

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، مردم و طلاب حوزه‌های علمیه بندرعباس با حضور در حوزه علمیه مدرسه النبی با برپایی تجمعی از طرح نور فرماندهی انتظامی حمایت کردند.

تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی حمایت خود را از طرح نور که با هدف حفاظت از حریم حجاب و عفاف و مقابله با هنجار شکنی در حال اجراست، اعلام کردند.
 
شرکت کنندگان در این تجمع خواستار ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب و تلاش برای گسترش آن در جامعه شدند.
  
 حجت الاسلام والمسلمین حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان در این تجمع با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یکی از ضرورت‌های جامعه است، گفت: لازم است همه اقشار و صنوف مختلف جامعه در این امر به کمک نیروی انتظامی بشتابند.
 
وی افزود: نیروهای خدوم و انقلابی انتظامی که در همه صحنه‌ها به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند، این بار هم با اجرای طرح نور به موضوع عفاف و حجاب به عنوان دغدغه آحاد مردم ورود کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حقیقی با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یکی از ضرورت‌های جامعه است، افزود: لازم است همه اقشار و صنوف مختلف جامعه در این امر به کمک نیروی انتظامی بشتابند.
 
وی چادر برای زنان را یک زینت برشمرد و گفت: حجاب مانعی برای پیشرفت نیست و در کنار عفت و پاکدامنی زنان، مردان هم باید غیرت داشته باشند.
 
فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان هم گفت: ما برای دفاع از ارزش‌هایی که شهدای ما جان خود را در راه آن فدا کردند، سوگند یاد کرده ایم.
 
سردار جاویدان افزود: اگر همه دستگاه‌ها به وظیفه و مسئله اجتماعی و فرهنگی خود در این زمینه عمل کنند، عفاف و حجاب در جامعه نهادینه می‌شود.
 
وی با اشاره به گردش پذیر بودن هرمزگان گفت: هر کسی در هر صنف و جایگاهی باید برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و جلوگیری از بی حجابی تلاش کنند.
 
فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: وعده صادق سند معتبری در تاریخ ایران است که ابهت رژیم کودک کش صهیونیستی که خود را پنجمین ارتش مقدر دنیا معرفی می‌کند، فرو ریخت.
 
پس از سخنان سردار جاویدان، مردم ولایت‌مدار بندرعباس با شعارهای «نیروی انتظامی حمایت حمایت»، «سردار قهرمان ما تشکر تشکر» و «پلیس فداکار تشکر تشکر» از مواضع سردار و اقدامات فراجا در اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) قدردانی کردند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند