Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ در وزارت راه و شهرسازی برای راه‌اندازی خط ریلی چابهار – زاهدان یک عزم جدی وجود دارد تا با سرعت و اقدامات ویژه این شریان ارتباطی در توسعه تجارت و تبادل کالا تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به عزم جدی این وزارتخانه درخصوص راه‌اندازی خط ریلی چابهار – زاهدان تا پایان دولت دوازدهم اظهار داشت: برای راه اندازی خط ریلی چابهار- زاهدان به طول ۶۱۰ کیلومتر تا کنون از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مبلغ ۸۳۵۰ میلیارد ریال جهت پیشبرد پروژه پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین زمینه پیش‌بینی می‌شود با توجه به اراده دولت و همکاری خوب بانک مرکزی، سایر اقساط تسهیلات یاد شده وفق برنامه زمانبندی طرح به پروژه تزریق شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌ اگرچه باتوجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط حاکم بر فضای کلان اقتصادی و تأثیر آن بر افزایش قیمت، اجرای پروژه با برخی دشواری‌ها روبرو است، ولی با این حال پروژه در کل پیشرفت فیزیکی حدود  ۶۰ درصد دارد.

وی تصریح کرد:‌ در همین خصوص وزارت راه و شهرسازی در تلاش است با اتخاذ تدابیر ویژه مابقی کارهای باقی مانده طرح را تکمیل کند.

غفاری افزود: باتوجه به عقد قرارداد تأمین ۵ هزار تن ریل ملی از شرکت ذوب آهن اصفهان، عملیات ریل‌گذاری مسیر راه‌آهن چابهار- زاهدان آغازشده است.

وی افزود: عملیات اجرایی این خط ریلی به واسطه قرارگرفتن در تنها مسیرارتباطی بندری موجود در سواحل مکران که کشور را به اقیانوس هند متصل می کند و با توجه به اهمیت این شریان ارتباطی در توسعه تجارت و تبادل کالا، با سرعت و توجه ویژه درحال انجام است.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: این پروژه یکی از فنی‌ترین و حجیم‌ترین طرح‌های ملی بوده که با ۱۵۴۰۰ متر پل ،۱۹۴۲ متر تقاطع، ۱۶۸۰۰ متر حفاری، حدود ۴۴ میلیون مترمکعب خاکبرداری، ۲۵ میلیون مترمکعب خاکریزی و ۲ میلیون مترمکعب بتن ریزی، دارای مختصات بسیار کم نظیر در میان طرح های عمرانی است.

وی در پایان گفت:‌ امیدواریم تمام ریل مورد نیاز این خط به طول تقریبی ۶۲۸ کیلومتر توسط ذوب‌آهن اصفهان تولید و عرضه شود

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خط ریلی چابهار زاهدان وزارت راه و شهرسازی ریلی چابهار خط ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه شورای اداری بخش الموت غربی گفت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رییس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین - رحیم آباد - کلاچای بازدید کردند و هر ۳ استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین - الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین - رحیم آباد - کلاچای خواهد بود که می‌تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی‌های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه‌ای هم می‌باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می‌دهد. 

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از ۲ جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعا فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می‌کند بلکه می‌تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این ۲ راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید.

اعلایی گفت: استان قزوین دومین استان ته جدول کشور در زمینه تعداد شهرستان است و امیدواریم با حضور نمایندگان جدید و پیگیری مسئولان ذی ربط مشکل شهرستان شدن الموت مرتفع شود.

وی با اشاره به تلاش دولت در فضای‌های بین المللی و داخلی برای بهبود اوضاع کشور افزود: با تدبیر، هوشیاری و وفاداری، فضای میدان و دیپلماسی امروز همراه شده است و منجر به فخر اسلام و ایران شده است و این فضا توفیقات زیادی را چه در خارج کشور و چه در داخل به بار آورده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن استان پرداخت شد
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ‌سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان