Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:02:18 GMT

سیل جاده روستایی ساریجلو تکاب را تخریب کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۶۳۶۶

سیل جاده روستایی ساریجلو تکاب را تخریب کرد

حبیب‌الله شیوخی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سیلاب شدید موجب ریزش سنگ از ارتفاعات به داخل جاده روستای ساریجلو شده و بیش از یک کیلومتر از راه دسترسی این روستا به مرکز شهر را تخریب کرد.

وی بیان کرد: اکیپ راهداری این شهرستان صبح امروز، سه‌شنبه به این روستا اعزام شده و هم‌اینک مشغول بازگشایی و تسطیح این محور روستایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب اظهار داشت: همچنین بارش شدید باران و تگرگ و جاری‌شدن سیلاب، تخریب مزارع گندم و علوفه در هشت روستای بخش مرکزی تکاب را به‌دنبال داشت.

شیوخی ادامه داد: علاوه بر این عصر روز گذشته، بر اثر بارش یک ساعته باران و تگرگ، معابر عمومی و خیابان‌های داخل و حاشیه شهر تکاب دچار آب‌گرفتگی شد که بلافاصله نیروهای خدماتی شهرداری، آن را رفع کردند.

بنابر اعلام اداره هواشناسی تکاب ۱۰.۴ میلیمتر بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه باران‌سنجی این شهرستان به ثبت رسیده که بیشترین میزان بارش در استان آذربایجان‌غربی در این مدت است.

بارش باران و جاری شدن سیلاب در سه روز گذشته موجب تخریب ۵۰ هکتار از باغ‌های میوه و از بین رفتن ۲۰ هزار بند از علوفه‌های چیده ‌شده در روستاهای تکاب شده ‌است.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت و بیش از ۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده‌ است.

برچسب‌ها تکاب سیل خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تکاب سیل خسارت مالی تکاب سیل خسارت مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر چاه‌های جذبی پاسخگوی بارش‌های شدید کوتاه مدت نیست + فیلم

تدابیر شهرداری یزد در اجرای اقدامات برای مقابله با سیل و رواناب طی یک سال اخیر، جوابگوی بارش‌های رگباری در زمان کوتاه نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، در پی صدور هشدار سطح نارنجی، شاهد ورود سامانه بارشی پرقدرت از روز گذشته در مناطق مختلف استان یزد بودیم و میزان بارندگی قابل توجه بود این امر موجب جاری شدن سیلاب و روان آب در بسیاری از معتبر سطح شهر یزد شد و موجب خسارت به زیرساخت‌ها و منازل و معازه‌های مردم شد.

آب گرفتگی معابر، عبور و مرور را در سطح شهر یزد با کندی و مشکل روبه‌رو کرد و مدارس شهرستان یزد را به تعطیلی کشاند، هر چند ۱۵۰ اکیپ شهرداری از آغاز بارش‌ها در حال رفع مشکلات سطح شهر و آب گرفتگی‌ها هستند.

در طی دو سال گذشته ورود سامانه‌های بارشی که به صورت رگباری و کوتاه مدت اتفاق می‌افتد در استان یزد و شهر جهانی یزد، در یک مدت زمان کوتاه با حجم زیادی از بارش‌ها سبب جاری شدن سیلاب و بالا آمدن آب جوی‌ها و جاری‌شدن سریع روان آب در خیابان‌ها و معابر سطح شهر می‌شود.

طی سالیان گذشته در شهر یزد مسیرهایی برای عبور سیلاب و رودخانه شهری وجود داشت که به واسطه نگاه به شهر کویری یزد و عدم بارش‌ها، برخی از این زسرساخت‌ها از بین رفته بودند و یا مورد تصرف قرار گرفته بودند که سبب شد در بارندگی‌های چند سال اخیر خسارت‌های زیادی به بسیاری از منازل، محلات قدیمی و معابر در سطح شهر یزد وارد شود.

هر چند بیان می‌شود اقدامات متعدد بسیاری برای عبور روان‌آب و سیلاب اتخاذ و اجرا شده است اما این اقدامات از جمله حفر ۸۰۰ جاه جذبی در یک سال اخیر پاسخگوی بارندگی‌ها رگبار و سیلاب‌ها در شهر یزد نیست‌.

چندین میدان و زیرگذر در تمام بارندگی‌های سال دچار معضل و مشکل در عبور و مرور می‌شوند که همچنان شهرداری نتوانسته است این بخش‌ها را جهت آمادگی در برابر سیل تقویت کند و اقدامی در راستای هدایت آب‌ها در این قسمت‌ها داشته باشد و متأسفانه شاهد این هستیم که مشکلاتی برای شهروندان و خرابی خودروها پیش آمده است.

در بارندگی‌های رگباری روز و شب گذشته هر چند ۸۰۰ چاه جذبی در مناطق پنج‌گانه شهری یزد حفر شده بودند و عمق این چاه‌ها را نیز تا ۲۵ متر افزایش یافته بود اما این جاه‌ها در زمان جاری‌شدن سیلاب جوابگو نبودند و در میدان صنعت شاهد خروج آب از برخی از این چاه‌ها بودیم‌.

به نظر می‌رسد چنانچه بارش باران در طولانی مدت و با شدت کم وجود داشته باشد این چاه‌های جذبی می‌توانند در جذب روان‌آب مؤثر باشند اما در بارش‌های شدید و کوتاه مدت این چاه‌ها کارساز نیستند و شهرداری یزد باید تدبیر دیگری اندیشه کند.

کد خبر 747415

دیگر خبرها

  • بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم
  • ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی
  • تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم
  • جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد + فیلم
  • جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم
  • ۲ جاده اصلی در خراسان جنوبی مسدود شد
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت
  • حفر چاه‌های جذبی پاسخگوی بارش‌های شدید کوتاه مدت نیست + فیلم
  • پس از باران/ جاده -یزد مهریز+فیلم