Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - نحوه همكاری تشكل های محیط زیستی در اجرای پروژه های توانمندسازی محیط زیستی بررسی شد.
نشست مشورتی و هماهنگی بررسی نحوه همكاری تشكل های محیط زیستی در اجرای پروژه های ظرفیت سازی و توانمندسازی محیط زیستی برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، نشست مشورتی و هماهنگی بررسی نحوه همكاری تشكل های محیط زیستی در اجرای پروژه های ظرفیت سازی و توانمندسازی محیط زیستی در دفتر معاونت آموزش ومشارکت مردمی با حضور چند تن از اعضای شورای هماهنگی شبکه ملی سمن های محیط زیست و منابع طبیعی کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست اسکندر امیدی نیا معاون آموزش و مشاركت های مردمی سازمان، ضمن اشاره به برنامه های سازمان برای توسعه آموزش های اجتماعی در حوزه محیط زیست، اجرای برنامه های توانمندسازی و ظرفیت سازی در بین مخاطبان تأثیر گذار با همكاری تشكل های محیط زیستی را در گسترش مشاركت عمومی و در نهایت كاهش تخربیات محیط زیستی موثر قلمداد کرد.
معاون آموزش و مشاركت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست استفاده از ظرفیت ها و تجارب تشكل های محیط زیستی در كل كشور را در دستور كار دارد تا بتواند از توانمندی های آن ها به منظور اجتماعی سازی محیط زیست و توسعه مشاركت در برنامه های حفاظتی استفاده كند.
وی، ظرفیت های موجود در تشکل ها مانند مثبت گرایی، برون گرایی، ماهیت داوطلبانه بودن کار، تعامل و تجربه کار در جوامع محلی را عامل موثری در اثربخشی فعالیت های آنها دانست.
امیدی نیا از دبیرخانه شورای هماهنگی شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی دعوت كرد تا با همكاری دفتر مشاركت های مردمی و مسئولیت اجتماعی برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم را در سطح ملی به منظور استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد محیط زیستی در اجتماعی سازی محیط زیست انجام دهد.
در ادامه جلسه مهدی آقایی مدیر كل دفتر مشاركت های و مسئولیت اجتماعی به ضرورت همكاری با تشكل ها و استفاده از ظرفیت های موجود دراین حوزه برای ارتقاء سطح آگاهی های محیط زیستی به منظور دستیابی به مشارکت اجتماعی فعال و به ویژه توسعه مشارکت جوامع محلی برای حفاظت از ارکان محیط زیست کشور پرداخت و توان افزایی تخصصی تشكل ها را برای افزایش اثربخشی فعالیت آنها بسیار مهم تلقی نمود.
در ادامه جلسه اعضای شورای هماهنگی شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیستی و منابع طبیعی ضمن بیان ظرفیت ها و تجارب موفق موجود در تشكل های محیط زیستی در سراسر كشور برای اجرای پروژه های مشاركتی و ارائه نقطه نظرات فنی خود در خصوص نحوه تعامل و همكاری سازمان با تشكل ها، آمادگی دبیرخانه را برای همكاری مورد نظر اعلام كردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: توانمندسازی محیط زیستی تشکل های محیط زیستی اجرای پروژه سازی محیط زیست ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین

 میرزاحسینی معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست گفت: در طرح آزمایشی کاهش مصرف پلاستیک، فروشگاه‌ها موظف به استفاده از کیسه‌های سازگار با محیط زیست هستند.

میرزاحسینی افزود: اجرای این طرح مستمر است و به صورت دوره‌ای هم از فروشگاه‌ها بازدید می‌شود.

وی با اشاره به ممنوعیت رهاسازی پلاستیک‌های مصرفی در اراضی کشاورزی هم گفت: اطلاع رسانی ممنوعیت‌ها به کشاورزان و نظارت آن بر عهده جهاد کشاورزی است و با کشاورزانی که خلاف قانون عمل کنند برخورد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • چرا پروژه بارورسازی ابر‌ها در ایران به بن‌بست خورد؟
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا