Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان شمالی- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می‌شود امسال از سه هزار و ۵۰۰هکتار از کشتزارهای خراسان شمالی ۱۶۷هزار تُن پیاز برداشت شود.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، دکتر عبداله یوسفی افزود: میانگین عملکرد تولید پیاز در کشور ۴۲تُن در هکتار است که این رقم در خراسان شمالی با ۱۰ تُن افزایش متوسط برداشت، ۵۲تُن در هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۳۰هکتار در استان زیر کشت پیاز بذری رفته که عملکرد تولید بذر در هر هکتار ۸۰۰ تا هزار و ۷۰۰نیز می‌رسد.

وی با بیان اینکه کشت بذر پیاز در استان به لحاظ تنوع تولید و تأمین بذر استان وسایر استان‌ها از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است، افزود: بیشترین سطح زیر کشت پیاز در استان مربوط به شهرستان مانه و سملقان با سطحی حدود دو هزار هکتار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ارقام پیاز قابل کشت در خراسان شمالی شامل زرد یا طلایی، سفید یا استرلینگ و رقم قرمز یا آذرشهری است که ۸۷درصد پیاز کشت شده در استان متعلق به رقم زرد است و این رقم به علت وزن مناسب، خاصیت ماندگاری دارد.

یوسفی در ادامه گفت: رقم قرمز یا آذرشهری بیشتر در شهرستان جاجرم، گرمه و مانه و سملقان کشت می‌شود و سطح زیر کشت آن حدود سه درصد کل مزارع پیاز استان را شامل می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: برداشت پیاز خراسان شمالی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ انسیه رحمتی کارشناس پیش بین هواشناسی به خبرگزاری صدا و سیما گفت:شبانه روز گذشته ایستگاه زمان صوفی با ثبت ۵۵ میلیمتر، مهمانک ۵۱ و نیم میلیمتر و درکش با ۴۷ میلیمتر بیشترین میزان بارش را داشته اند.

وی افزود: بیشتر بارش‌ها امروز در شیروان، اسفراین و فاروج پیش بینی شده است.

کارشناس پیش‌بین هواشناسی استان اضافه کرد:  از امروز تا اوسط هفته آینده، بیشتر مناطق استان روند نسبی افزایش دما را خواهند داشت و پدیده غالب جوی افزایش ابر خواهد بود.
به گفته رحمتی کارشناس پیش بین هواشناسی استان شبانه روز گذشته کوسه با هشت درجه خنک‌ترین نقطه استان و اسماعیل آباد اسفراین با ۲۴ درجه گرمترین نقطه استان و برای بجنورد هم دمای کمینه یازده درجه پیش بینی شده که انتظار می‌رود به هشت درجه برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه الحاق شد
  • هوای استان بوشهر گرم‌تر می‌شود
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی