Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، خواستار خاتمه فوری درگیری‌ها در مرز‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان شد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، با اعلام این خبر گفت گوترش خواستار کم کردن تنش‌ها در این منطقه شد. به گفته این سخنگو «دبیرکل به شدت نگران گزارش‌های مباده آتش، از جمله استفاده از سلاح‌های سنگین، در امتداد مرز‌های بین‌المللی ارمنستان و آذربایجان است که بن به گزارش‌های رسمی منجر به تلفات نیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل خواستار خاتمه فوری درگیری‌هاست و از همه درگیران این تنش خواسته است تا فورا دست به اقداماتی بزنند که تنش‌ها را کاهش دهد و از تحرکات لفظی خودداری کنند.»

سخنگوی سازمان ملل در ادامه اضافه کرد گوترش مجددا حمایت کامل خود را از تلاش‌های همکاران سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام می‌کند که «به این وضع خطرناک رسیدگی می‌کند و برای این درگیری دیرینه در منطقه قفقاز در جستجوی یک راه حل مسالمت آمیزی که به گفتگو گذاشته شده باشد، هست.»

روز یکشنبه بود که گزارش‌هایی از درگیری‌ها در مرز ارمنستان و آذربایجان منتشر شد که هر دوی آنها، باکو و ایروان، همدیگر را به تحرکات در امتداد خط مرزی میان استان تاووش ارمنستان و منطقه توزوز آذربایجان متهم کردند.

باکو اعلام کرده است در این درگیری‌ها چهار سرباز آذربایجانی جان خود را از دست داده است و ایروان نیز گفته است چندین نفر از سربازان این کشور زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درگیری نظامی جمهوری آذربایجان آذربایجان و ارمنستان سازمان ملل درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز جمعه اعلام کرد: شانس حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اکنون بیش از هر زمان دیگری است.

شولتز، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان گفت: البته قبل از هر چیز در مورد مناقشه میان ارمنستان و آذربایجان گفت و گو کردیم و اتفاق نظر داریم این مناقشه باید به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود.

صدراعظم آلمان خطاب به علی اف گفت: بنابراین بهتر است که شما گفت و گوی مستقیم با «نیکول پاشینیان» [نخست وزیر ارمنستان] داشته باشید.

شولتز افزود: سال ۲۰۲۴ می تواند و باید سال صلح در منطقه باشد. این یک فرصت و یک مسئولیت بزرگ است.

صدراعظم آلمان گزارش‌های اخیر درباره توافق اولیه در مورد تعیین مرز بین دو کشور را دلگرم‌کننده توصیف کرد و گفت که لازم است این روند حفظ شود.

کد خبر 6089280

دیگر خبرها

  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد