Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت جیرینگ با بیان اینکه اختلالی در سامانه استعلام چک به‌وجود نیامده است، گفت:‌ براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کابران قبل از استعلام چک باید کیف پول الکتروینیکی خود را شارژ کنند و در غیر این صورت امکان استعلام وجود ندارد.

حسام حبیب‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت سامانه پیامکی استعلام چک صیادی اظهارداشت: این سامانه که با سرشماره پیامکی 701701 امکان استعلام چک های صیادی را برای عموم مردم فراهم می‌کند به عنوان یک پروژه مشترک بین شرکت خدمات انفورماتیک وابسته به بانک مرکزی و شرکت پرداخت اول کیش (جیرینگ) وابسته به همراه اول آغاز به فعالیت کرد که براساس آن گیرنده چک می‌تواند قبل از پذیرش چک از سامانه طراحی شده وضعیت صاحب چک را در زمینه چک برگشتی و میزان چک‌های صادره شده استعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا قبل از 20 خرداد سال 99 روال اجرای این خدمات بدین صورت بود که بعد از آنکه درخواست استعلام به سامانه 70171 پیامک می‌شد، سامانه هزینه این سرویس را به اطلاع متقاضی رسانده و در صورت ابراز تمایل متقاضی پاسخ کاربر ارسال میگردید. بعد از موافقت، نتیجه استعلام را اعلام می‌کرد و هزینه استعلام در قبوض پایان دوره درج می‌شد.

مدیرعامل شرکت جیرینگ تصریح کرد: این خدمت همواره وجود داشت و استفاده می‌شد اما براساس مصوبه 300 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات فرایند به این صورت شد که کاربر در ابتدا باید کیف پول الکترونیکی خود را شارژ کند و سپس از خدمات مذکور استفاده نماید. بر این اساس از 20 خرداد هر سه اپراتور تلفن همراه ملزم به اجرایی کردن مصوبه شدند و به همین دلیل کسانی که کیف پول الکترونیکی خود را شاژر نکرده‌اند نمی‌توانند از امکان استعلام چک استفاده کنند. 

حبیب الله افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به هر سه اپراتور ابلاغ نمود که کاربران اپراتورها کلیه خدمات ارزش افزوده را در صورت خرید اعتبار اولیه میتوانند دریافت کنند و بر این اساس کسانی که می‌خواهند از سامانه استعلام چک استعلام کنند، باید کیف پول الکترونیکی خود را شارژ کنند.

مدیرعامل شرکت جیرینگ با بیان اینکه چون برخی کاربران از این تغییر مطلع نیستند کیف پول خود را شارژ نمی‌کنند، گفت:کاربران همراه اول می‌توانند با گرفتن شماره #80* کیف پول الکتروینکی خود را شارژ کرده و از خدمت استعلام چک بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بانک مرکزی سامانه پیامکی چک ارتباطات خود را شارژ استعلام چک کیف پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی و مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شده است که در ۸ حوزه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت الکترونیکی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران

مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک به شرح زیر است:

۱. فرد با هر یک از مدارک هویتی پنجگانه اعم از کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت به صورت الکترونیکی احراز هویت می‌شود و در صورت تأیید، کارت تعرفه دریافت می‌کند.

۲. رأی‌دهنده کارت را در صندوق ثبت رأی الکترونیک وارد می‌کند و گزینه رأی دادن فعال می‌شود.

۳. لیست اسامی و کد و تصاویر داوطلبان در اختیار فرد رای دهنده قرار می‌گیرد.

۴. رأی‌دهنده کد انتخاباتی نامزد مورد نظر را به صورت دستی وارد کرده و عکس و مشخصات فرد به نمایش درآمده و امکان رأی دادن فراهم می‌شود.

۵. بعد از اینکه رأی‌دهنده رأی خود را ثبت کرد، کارت تعرفه را برمی‌گرداند و مدرک شناسایی خود را پس می‌گیرد.

گفتنی است، بر اساس اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور امروز؛ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در استان تهران صندوق‌های الکترونیکی زیر بار می‌رود و شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک اجرا خواهد شد.
در حوزه انتخابیه تهران ۴ هزار شعبه به صورت تمام الکترونیک، آماده اخذ رأی هستند.

دومین دوره از انتخابات مجلس دوازدهم جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229499 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟+ فیلم
  • چگونگی و مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • نگاهی به چالش تاکسی های برقی برای مالکان| در صورت تصادف تاکسی های برقی، عملکرد بیمه باید چگونه باشد؟
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از کی شروع می‌شود؟
  • خبر مهم برای مشمولان طرح کالابرگ فجرانه؛ مدل جدید در راه است؟
  • هشدار پلیس فتا خوزستان درباره انتخابات