Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز با بیان این‌که خط یک قطار شهری تبریز قابلیت جابجایی روزانه ۳۶۰ هزار نفر با مدت زمان انتظار دو دقیقه را دارد، گفت: پیش از شیوع کرونا، روزانه ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر به وسیله مترو جابجا می‌شدند که به دلیل کاهش استفاده شهروندان در روزهای کرونایی این تعداد به هفت هزار نفر کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرام فرهخت در گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: با وجود این‌که سامانه قطار شهری همواره برای شهرداری هزینه بر بوده است، ولی سود آن در سلامت، کاهش سوبسیدهای موجود در حوزه خودرو و... بوده و به طور غیرمستقیم به دولت، شهرداری و حیات مردم باز می‌گردد.

وی، از کاهش چهار دقیقه زمان انتظار مترو خبر داد و گفت: زمان انتظار مترو به تازگی از ۱۷ دقیقه به ۱۳ دقیقه کاهش یافته است و درصدد کاهش این زمان تا پایان امسال هستیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز با اشاره به جزئیات ایستگاه های خط یک مترو گفت: خط یک مترو از ائل گلی تا شهرک نور امتداد دارد و شامل ۱۸ ایستگاه بوده که به جز چهار ایستگاه بقیه به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان این‌که ایستگاه شماره ۱۸ در شهرک نور واقع شده، اظهار کرد: حدفاصل ائل گلی تا محققی ۱۲ ایستگاه مترو وجود دارد که به جز ایستگاه شماره ۹ (که به‌زودی به بهره برداری می‌رسد)، بقیه ایستگاه‌ها به بهره برداری رسیده است.

وی تاکید کرد: خط دو قطار شهری تبریز نیز از قراملک تا میدان بسیج در حال احداث بوده و تعدادی از تونل‌های آن حفاری شده است.

فرهخت با اشاره به سهم یک درصدی مترو از حمل و نقل عمومی شهروندان، گفت: با تعامل هر چه بیشتر بین سازمان قطار شهری و شرکت بهره برداری در صدد توسعه ایستگاه‌ها و کاهش زمان انتظار مترو جهت استفاده هر چه بیشتر شهروندان از این سیستم حمل و نقل هستیم.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی با بیان این‌که هزینه احداث هر کیلومتر از پروژه قطار شهری تبریز بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: شهروندان تبریزی اواخر سال ۹۹ در انتظار رویکرد و تحولی بزرگ در سامانه ریلی قطار شهری تبریز باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مترو تبریز شهرداری تبریز کروناویروس حمل و نقل پاک حمل و نقل عمومی خودروهای آلاینده قطار شهری تبریز زمان انتظار بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ سیدامیر فتاحیان با بیان این مطلب در نشست مشترک معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج و نمایندگان وزارت دفاع، اداره کل راه و شهرسازی و سایر مسئولان ذیربط که در سالن جلسات معاونت عمران برگزار شد، ضمن تقدیر از همکاری های وزارت دفاع در اجرای طرح های مختلف استان از جمله؛ امتداد بلوار ماهان اظهار داشت: موضوعات حقوقی مربوط به اراضی موسوم به باغ ارتش که طی سنوات گذشته تاکنون مورد بحث و بررسی بوده است، با طرح در صحن شورای اسلامی شهر کرج بزودی تعیین تکلیف شده و امتداد بلوار ماهان زیر بار ترافیکی می رود.

وی افزود: وزارت دفاع در سطح استان البرز به منظور اجرای طرح های مختلف عمرانی همکاری مطلوبی با مسئولان استان داشته است که این روحیه با توجه به اهمیت انتفاع عمومی مردم در راستای تسهیل در تردد بسیار حائز اهمیت است.

فتاحیان خاطر نشان کرد: خوشبختانه به واسطه مدیریت نماینده عالی دولت در استان هم افزایی و وحدت رویه مطلوبی میان مدیران دستگاه های اجرایی حاکم است که ثمره آن خدمت مورد انتظار مردم از نظام جمهوری اسلامی را رقم می زند.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری البرز در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد با اجرای پروژه بلوار ماهان که با هدف تامین ارتباط ترافیکی در موازات خیابان شهید بهشتی در حال احداث است زمینه لازم برای تسهیل در عبور و مرور شهری و همچنین کاهش بار ترافیکی منطقه فراهم می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899001

دیگر خبرها

  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • کشف سکه‌های عتیقه مربوط به دوران اشکانیان از مسافر یک قطار
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • جزئیات کشف سکه‌های دوره اشکانی از یک مسافر قطار
  • کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف