Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-26@07:53:36 GMT

افزایش شدید قیمت سمعک

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۷۲۷۲

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران از حذف ارز دولتی برای تهیه سمعک از سوی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: با این اقدام قیمت سمعک ۵ برابر افزایش یافته است و مشکلات بسیاری را برای ناشنویان ایجاد کرده است!

علی‌همت محمودنژاد اظهار کرد: با وجود درخواست انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران در جلسه‌ای که با حضور رئیس جمهور در روز جهانی معلولان برگزار شد مبنی بر تأمین وسایل توانبخشی معلولان با ارز 4200 تومانی به عنوان وسایل ضروری و مورد نیاز این گروه از جامعه، اخیراً وزارت بهداشت ارز دولتی برای تهیه سمعک ناشنوایان این گروه از جامعه را حذف کرده است و این اقدام مشکلات این افراد را برای تأمین سمعک چند برابر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این اقدام وزارت بهداشت منجر به افزایش 5 برابری سمعک و بازماندن دانش‌آموزان و دانشجویان ناشنوا از تحصیل خواهد شد.

محمود‌نژاد همچنین از وزیر بهداشت خواست تا ضمن اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان مبنی بر تأمین بیمه‌های توانبخشی از حذف ارز مربوط به سمعک ناشنوایان تجدیدنظر کرده و مشکلات این قشر را افزایش ندهد.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران ادامه داد: نداشتن سمعک و عدم اطلاع‌رسانی به ناشنوایان در ایام کرونایی این افراد را با خطر جدی ابتلا به کرونا مواجهه کرده است و  وزارت بهداشت تاکنون علیرغم تبلیغات بسیار گسترده هیچ بسته حمایتی کرونایی برای معلولان و ناشنوایان تدارک ندیده است.

وی همچنین از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ریاست سازمان بهزیستی خواست تا در مقابل نقض بخشی از قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که قانون اجرای آن را به وزارت بهداشت سپرده است، کوتاهی نکنند.

محمودنژاد با اشاره به قیمت سمعک خاطرنشان کرد: قیمت این وسیله توانبخشی با ارز 4200 تومانی 4 تا 20 میلیون تومان بود که با حذف ارز 4200 تومانی قیمت آن به 5 برابر رسیده است.

اقتصاد آنلاین/

برچسب ها: سمعک ، وزارت بهداشت ، ارز دولتی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000J31

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سمعک وزارت بهداشت ارز دولتی حقوق معلولان وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­­پورحسینی افزود: در دو سال گذشته در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، ظرفیت خوابگاه‌های متاهلین دانشگاه علوم پزشکی تهران دو برابر شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت: این تعداد خوابگاه کفایت نمی‌کند و معاونت دانشجویی فرهنگی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدد است طی یک سال آینده ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را دو برابر کنند.   مدیرکل دفتر وزارتی وزارت بهداشت ادامه داد: به تعداد تخت‌های خوابگاه‌های مجردی هم ۱۰ هزار تخت افزوده شده است.   پورحسینی ضمن تشکر از خیرینی که در این امر مشارکت داشتند، افزود: همچنان از همکاری خیرین در این حوزه استقبال می‌کنیم. ­

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • پشت پرده «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و قیمت آن چقدر است؟
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۱۸۳ نفر