Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره به موضع این کشور در خصوص مناقشه قره باغ از حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان نیز حمایت کرد.

در این بیانیه با اشاره به آنچه که اقدام تحریک آمیز نیروهای ارمنستان علیه مواضع نیروهای آذری در شهرستان تاووز جمهوری آذربایجان عنوان شده، اضافه شده است،درگیری‌های اخیر مسیر حل مسالمت آمیز مناقشه منطقه قره باغ کوهستانی که در قطعنامه‌های مربوط به شورای امنیت سازمان ملل آمده است، را منحرف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه پاکستان با ابراز تاسف از جان باختن نظامیان آذربایجان در حادثه مرزی اخیر، آنچه را که اقدام تحریک آمیز نیروهای ارمنستان خواند، مورد نکوهش قرار داد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای خبر داد که درگیری‌های روز یکشنبه /۲۲ تیر ماه/ میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مرز دو کشور در مسیر شهرستان «تاووز» جمهوری آذربایجان منجر به تلفات جانی هر دو طرف شده است.

«الهام علی اف» رییس جمهوری آذربایجان در جلسه شورای امنیت ملی کشورش، نیروهای ارمنی را به خرابکاری و حمله به مواضع واحدهای نظامی جمهوری آذربایجان متهم کرد و مسوولیت وضعیت متشنج در منطقه را بر عهده مسوولان نظامی و سیاسی ارمنستان دانست.

از سوی دیگر ارمنستان نیز نیروهای جمهوری آذربایجان را در وقوع این درگیری‌ها متهم کرده و گفته که باکو با حملات توپخانه‌ای قصد داشته مواضع نیروهای ارمنی را تصرف کند. منابع ارمنی همچنین مدعی شده‌اند که ارتش جمهوری آذربایجان به عقب‌نشینی وادار و متحمل خسارات انسانی شده است.

مناقشه و اختلاف میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ به درگیری نظامی منجر شد. در نتیجه این مناقشه منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهرستان همجوار آن به اشغال نیروهای ارمنستان درآمد. 

برچسب‌ها پاکستان قره بلاغ آذربایجان باکو ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان قره بلاغ آذربایجان باکو ارمنستان پاکستان قره بلاغ آذربایجان باکو ارمنستان جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از توانمندی‌ها و آمادگی‌های رزمی این تیپ بازدید کرد.

 در این بازدید کارکنان تیپ ۶۵ در حضور هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با اجرای رزمایش‌های متنوع در حوزه مبارزه با تروریسم، رهایی گروگان و… توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد