Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  با توجه به اینکه برای خرید سهام دولتی می‌شود از سه طریق بانک، کارگزاری و اپلیکیشن‌های پرداخت بانکی اقدام کرد، در خرید اولین سهام، برخی از خریداران با مشکل اضافه برداشت مواجه شدند که معاون وزیر اقتصاد به افرادی که از بانک و کارگزاری سهام دولتی خریداری کرده بودند، گفت که برای برگشت پول‌ به حساب‌شان به بانک و کارگزاری خود مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

اما در این بین، برخی از خریداران سهام دولتی هم هستند که به دلیل شیوع ویروس کرونا و این‌که مراجعه حضوری به بانک‌ها کمتر شود، شرایطی برای آن‌ها فراهم شده بود تا متقاضیان این سهم بتوانند از طریق یکی از اپلیکیشن‌های پرداخت اقدام به خرید کنند که آن‌ها هم مانند سایر خریداران با مشکل اضافه‌برداشت مواجه شدند.

 

در پی طرح این موضوع، معاون وزیر اقتصاد به ایسنا توضیح داد: اکنون هیچ پول اضافه‌ای از مردم در صندوق ETF وجود ندارد و تمام اضافه برداشت‌ها به بانک‌ها و کارگزاری‌ها برگشت داده شده و از هر فرد در این صندوق تا سقف دو میلیون تومان موجود است.

 

معمارنژاد اظهار کرد: افرادی که از اپلیکیشن‌های پرداخت بانکی سهام دولتی خریده‌اند به بانک مراجعه کنند. به عنوان مثال اپلیکیشن "آپ" زیرنظر بانک ملی است و خریداران سهام دولتی برای برگشت پول اضافه خود از این اپلیکیشن باید به این بانک مراجعه کنند. 

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجاکه هیچ پول اضافه‌ای نزد صندوق نیست، افرادی که همچنان اضافه برداشت از حساب‌شان برای خرید سهام دولتی برنگشته است، می‌توانند از طریق ارتباط با سامانه ارتباطات مردمی وزارت امور اقتصادی و دارایی به نشانی sem.mefa.ir یا تماس با معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی این وزارتخانه (۱۵_۳۹۹۰۲۳۱۴) مشکل خود را حل کنند. 

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سهام دولتی معاون وزیر اقتصاد اپلیکیشن اقتصاد جام نیوز اضافه برداشت سهام دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که در هفته های گذشته کار واگذاری استقلال و پرسپولیس به کنسرسیوم هایی متشکل از زیرمجموعه های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و 6 بانک کشور انجام شده بود، اما همچنان در سامانه سازمان بورس و اوراق بهادار، این تغییرات صورت نگرفته است.

در واقع پس از واگذاری 85 درصد از سهام پرسپولیس به بانک های: بانک شهر (30 درصد)، تجارت و ملت (هر کدام 20 درصد) و رفاه، اقتصاد نوین و صادرات (هر کدام 5 درصد) و واگذاری 85 درصد از سهام استقلال به: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (۵ درصد)، شرکت های پتروشیمی بندرامام خمینی (ره)، شهید تندگویان، بوعلی و پارس (هر کدام 20 درصد)، این دو باشگاه از زیر سایه وزارت ورزش و جوانان خارج شدند.

با این حال، همچنان در سایت رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار و مقابل نام سهامداران دو باشگاه، تغییری دیده نمی شود. با مراجعه به سایت مذکور و جستجوی نام استقلال و پرسپولیس، مشاهده می شود که از وزارت ورزش و جوانان به عنوان سهامدار اصلی سرخابی ها با 90 درصد سهام نام برده شده است.

ضمن اینکه از زمان واگذاری سرخابی ها، هنوز این دو باشگاه هیچ اطلاعیه رسمی مبنی بر واگذاری را در سامانه کدال منتشر نکرده اند.

دیگر خبرها

  • مدیرعامل فصل آتی پرسپوليس مشخص شد
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود/ هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • درخواست متقاضیان برای آسان سازی شرایط اعطای وام ۳۰۰ میلیونی
  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند؛ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟