Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه هاآرتص، این ۱۱ کشور اروپایی در نامه‌ای به جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشتند که انجام اینکار ضروری است چرا که پنجره زمانی برای انجام اقدامات بازدارنده علیه طرح الحاق کرانه باختری در حال بسته شدن است.

نامه کشورهای اروپایی که نسخه‌ای از آن در اختیار این روزنامه صهیونیستی قرار گرفته توسط کشورهای فرانسه، ایتالیا، هلند، ایرلند، بلژیک، مالت، فنلاند، دانمارک، سوئد، لوکزامبورگ و پرتغال امضا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است که الحاق احتمالی بخش‌هایی از اراضی اشغالی فلسطینی‌ها توسط اسرائیل نگرانی عمیق برای اتحادیه اروپا و کشورهای عضو باقی می‌ماند.

وزیران خارجه خطاب به بورل نوشتند: از آنجایی که شما در بیانیه ۴ فوریه و ۱۸ مه ۲۰۲۰ اشاره کردید، الحاق کرانه بخش‌هایی از سرزمین اشغالی فلسطین نقض قوانین بین المللی است.

کشورهای امضا کننده نامه مزبور مواضع بسیار جدی را در مورد مساله الحاق اتخاذ کرده‌اند. آنها به مدت چند ماه خواستار گفت وگوی جامع در مورد تاثیر گذاری الحاق کرانه باختری بر روی روابط اتحادیه اروپا با رژیم صهیونیستی شده‌اند و به شکل تلویحی اقدامات تنبیهی اتحادیه اروپا علیه رژیم اسرائیل را مطالبه کردند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی وعده داده بود که طرح الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری را از اول ژوئیه (۱۱ تیر) آغاز کند اما به علت فشارهای جامعه بین الملل مخصوصا اتحادیه اروپا و همچنین اختلافات داخلی و عدم تفاهم با آمریکا اقدام غیر قانونی این رژیم با شکست مواجه شد.

برچسب‌ها فرانسه ایتالیا کرانه باختری اتحادیه اروپا اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه ایتالیا کرانه باختری اتحادیه اروپا اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین فرانسه ایتالیا کرانه باختری اتحادیه اروپا اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین اتحادیه اروپا کرانه باختری الحاق کرانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان نزدیک یک مدرسه در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، چهار نفر شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

حمله هوایی صهیونیست‌ها به خانه‌ای در شرق رفح در جنوب نوار غزه هم، دو شهید و شمار زیادی زخمی بر جا گذاشت.

همچنین، هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی به چادر‌های محل اسکان آوارگان فلسطینی در شهرک "الزوایده" در مرکز نوار غزه حمله کردند که بر اثر آن، شمار زیادی شهید یا زخمی شدند.

حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به "بیت لاهیا" در شمال نوار غزه نیز ادامه یافت. محله "الزیتون" در جنوب شهر غزه هم هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای اشغالگران بود.
در کرانه باختری، نظامیان صهیونیست به شهرکی در شمال ”الخلیل“ یورش بردند و یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

اشغالگران همچنین به شهرک ”عناتا“ در شمال قدس اشغالی و شهرک ”کفر نعمه“ در غرب رام الله حمله کردند. نظامیان صهیونیست به اردوگاه عسکر در شرق نابلس هم یورش بردند و یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

دیگر خبرها

  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری