Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد - مهمترین کانال‌ تاثیرگذاری پاندمی کرونا بر موجودی نقد شرکت‌های بیمه، تغییر در هزینه خسارت پرداختی به بیمه‌گذاران به دلیل تغییر در ریسک‌های بیمه‌گری، بوده است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه و براساس یافته‌های گزارش پژوهشی “ویروس کرونا و تغییر و تحول در برخی ریسک‌های بیمه‌ای”، شیوع ویروس کرونا با تغییر ریسک‌های بیمه‌گری موجب تغییر در هزینه خسارت‌های پرداختی به بیمه‌گذاران، افزایش هزینه‌های عملیاتی شرکت‌ها و تغییر در حق بیمه دریافتی شده و در نهایت، موجودی نقد شرکت‌های بیمه را تغییر خواهد دادلغو رویدادها و تعطیلی کسب‌و‌کارها اولین پیامد هر بیماری همه‌گیر نظیر کرونا است که شرکت‌های بیمه در رشته اموال و مسئولیت را با خسارات عمده ای مواجه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته به دلیل عدم ارائه بیمه‌نامه لغو رویداد و بیمه‌نامه عدم‌النفع در ایران، شرکت‌های بیمه ایرانی از پرداخت خسارات مربوط به این دو بیمه‌نامه در امان هستند. بر این اساس و با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در دوران شیوع ویروس کرونا، ریسک‌های بیمه‌ای و در نتیجه میزان خسارات پرداختی در بازار بیمه ایران به طور کلی کاهش داشته است.  بنا بر نتایج این گزارش، انتظار می‌رود که رشته بیمه‌های زندگی و درمان که مرتبط با سلامتی افراد جامعه هستند در دوران شیوع ویروس کرونا، بدون تغییر در میزان ریسک، تنها با تغییر ماهیت ریسک مواجه شوند. در این میان، رشته بیمه‌های اتومبیل و سایر بیمه‌ها شامل بیمه مسافرتی، آتش‌سوزی و باربری که متناظر با سطح فعالیت بیمه‌گذاران هستند در این دوران با کاهش ریسک مواجه بوده و سهم هر یک از این گروه‌ها از تغییرات ریسک، متناسب با وزن هر گروه در پرتفوی صنعت بیمه کشور خواهد بود.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: ریسک های بیمه شرکت های بیمه ویروس کرونا بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: حق پخش حق ورزش است، باید به ورزش داده شود/ هر باشگاهی برای تغییر نام باید مسیر قانونی را طی کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مراسم تجلیل از قهرمانان هفته آینده با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، افزود: ۲۳۰ میلیارد تومان پاداش اهدا می‌شود.

وی همچنین اظهارداشت: وزارت ورزش حتماً به رشته‌هایی که کسب سهمیه کردند، کمک می‌کند. وزارت ورزش حتماً کمک می‌کند نه تنها به وزنه برداری بلکه در رشته‌های المپیکی مثل تکواندو، کشتی و... رشته‌هایی که کسب سهمیه کردند.

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به تغییر نام استقلال گفت: هر باشگاهی برای تغییر نام، باید مسیر قانونی خود را طی کند. استقلال و پرسپولیس واگذار شده‌اند و متولی خاص خودشان را دارند.

هاشمی تأکید کرد: هر باشگاهی بخواهد تغییر نام پیدا کند باید روال آن طی کند؛ کمیسیونی تحت عنوان ماده ۵ باشگاه‌ها را داریم.

وی با تأکید بر اینکه حق پخش گره ورزش کشور است که باید باز شود، ادامه داد: حق پخش فقط متعلق به دو تا باشگاه نیست و متعلق به همه ورزش است.

وزیر ورزش گفت: در برنامه هفتم توسعه حق پخش دیده شده و به آیین نامه‌ای موکول شده که با کمک وزارت ورزش و سازمان صدا و سیما  تنظیم شده و به تصویب هیات دولت می‌رسد.

هاشمی همچنین گفت: حق پخش حق ورزش است باید به ورزش داده شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هاشمی: حق پخش حق ورزش است، باید به ورزش داده شود/ هر باشگاهی برای تغییر نام باید مسیر قانونی را طی کند
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری