Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رییس اداره نظارت بر ساخت راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم حدود یک هزار و ۵۵۰ کیلومتر از راههای روستایی استان بهسازی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سعید نصر افزود : در مجموع از حدود ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی استان مازندران هم اکنون حدود ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن زیر پوشش آسفالت قرار دارد که یک سوم آن در دولت تدبیر و امید از بهسازی و روکش آسفالت برخوردار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد : با احتساب اختصاص قیر رایگان برای بهسازی و روکش آسفالت راههای روستایی از سوی دولت و مشارکت روستاییان ، در هفت سال گذشته حدود سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای راه روستایی مازندران هزینه شده است.

مدیر راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران میزان اختصاص قیر رایگان به این خطه شمال کشور را افزون بر ۸۵ هزارمترمکعب اعلام کرد و اظهارداشت : اختصاص این میزان قیر و همیاری روستاییان برای  آسفالت روستایی موجب شده تا گام بلندی برای توسعه راههای این مناطق در دولت فعلی برداشته شود.

نصر خاطرنشان کرد : تامین زیرساخت راهها در روستاهای استان مازندران گام بلندی در توسعه اقتصادی این مناطق و افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی و دامی در روستاها را به دنبال داشته است.

وی یادآور شد : در شرایط فعلی حدود ۹۵ درصد از جمعیت ساکن در روستاهای استان مازندران به نوعی به یک راه اصلی آسفالته دسترسی دارند و این فرایند بخش زیادی از مشکلات توسعه این مناطق را بر طرف می کند.

نصر ادامه داد : برخورداری این میزان از جمعیت روستایی استان مازندران نشان می دهد که این استان توانست به برنامه ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی که در آن برخورداری از راه آسفالته را برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار الزام آور دانسته محقق کند.

وی ادامه داد : اگرچه هم اکنون حدود سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه روستایی استان مازندران از آسفالت برخوردار نیستند ، ولی کمتر از پنج درصد از جمعیت مناطق روستایی استان را در خود جای دادند.

نصر جمعیت این روستاها را کمتر از ۲۰ خانوار بیان کرد و اظهارداشت : این روستاها نیز از راه دسترسی خاکی و یا شوسه برخوردارند و تلاش می شود تا با تخصیص اعتبار این روستاها نیز از راه آسفالته برخوردار شوند.

وی میانگین اعتبار مورد نیاز برای ساخت هر کیلومتر راه روستایی را در استان مازندران حدود هفت تا ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

استان مازندران سه هزار روستا دارد که از جمعیت سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفری استان حدود ۴۷ درصد در این مناطق سکونت دارند که طبق آمار میانگین جمعیت روستاهای این خطه شمال کشور حدود ۲۰ درصد از میانگین کشوری که ۲۸.۶ درصد است، بالاتر است به گونه ای که استان مازندران در روستانشینی جمعیت رتبه اول کشور و از لحاظ درآمدی نیز دومین استان کشور را به خود اختصاص داده است.

طبق آمار رسمی میانگین درآمد سالیانه یک خانوار روستایی ساکن در استان مازندران  حدود ۳۱ میلیون تومان است و روستاییان البرز با ۳۲ میلیون تومان در سال رتبه اول و مازنی ها رتبه دوم را دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل محصولات کشاورزی مشکلات دولت یازدهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای راههای روستایی استان مازندران روستایی استان راه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کندوان یک‌طرفه شد

سرگرد محمد احمدی گفت : یکطرف بودن  تا زمان تخلیه بار ترافیکی این محور کوهستانی و پرتردد از سوی پلیس راه فراجا و مازندران اتخاذ و اجرا شده است.

وی به کابران جاده ای توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی با جلو را در این محور کوهستانی و پرتردد کشور رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفر خود و خانواده شان رقم بزنند.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون حوادثی مبنی بر وقوع تصادفات و حوادث طبیعی در این محور گزارش نشده است.

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت انگیز، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کندوان یک‌طرفه شد
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر