Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: فرآورده‌های گوشتی و غذا‌های آماده مصرف شامل انواع سوسیس و کالباس، ژامبون، انواع پیتزا‌های دارای سوسیس و کالباس یا ژامبون، انواع سمبوسه و فلافل (با روش غوطه وری درر روغن)، نوشیدنی‌ها و فرآورده‌های آن‌ها شامل انواع نوشابه‌های گازدار قندی و غیر قندی، نوشابه‌های انرژی زا، انواع ماءالشعیر، انواع آبمیوه‌های گازدار و بدون گاز ۲۵ درصد، انواع نوشیدنی‌های یخی و پودر‌های نوشیدنی فوری، مشمول کالا‌های آسیب رسان به سلامت هستند و تبلیغ آن‌ها ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانپور افزود: همچنین انواع روغن‌های خوراکی، انواع سس پر چرب مانند مایونز (با چربی بیش از ۳۰ درصد)، انواع فرآورده‌های سرخ شده مثل چیپس و غلات یا فرآورده‌های حجیم شده بر پایه ذرت، شیرینی‌های تر، فرآورده‌های کاکائویی، آب نبات، تافی، سیگار و محصولات دخانی، انواع کالا‌های آرایشی شامل فرآورده‌های تاتو و طراحی پوست، انواع رژ لب، ریمل، کرم پودر، پنکیک، خط چشم، مداد آرایشی چشم و لب، رنگ مو و ... نیز جزو کالا‌های آسیب رسان به سلامت است و تبلیغات آن‌ها به هر روش ممنوع است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: انواع فرآورده‌های برنزه کننده پوست، انواع محصولات آنتی سلولیت و لاغر کننده، همچنین فرآورده‌های صاف کننده، فرکننده و کراتینه کننده مو، دیفنوکسیلات و دارو‌های با احتمال سوء مصرف مانند ترامادول، استامینوفن کدئین و انواع دارو‌های کدئین دار نیز مشمول کالا‌های آسیب رسان به سلامت است و تبلیغ آن‌ها در رسانه‌ها و بیلبورد‌های محیط شهری ممنوع است.

جهانپور تاکید کرد: طبق بند ج ماده ۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور هرگونه تبلیغات خدمات و کالا‌های آسیب رسان به سلامت موضوع ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بر اساس تشخیص و اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران از سوی همه رسانه‌ها ممنوع است.

او افزود: بر اساس ماده ۴۸ قانون الحاق به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت هرگونه تولید و واردات و عرضه کالا‌ها و خدمات آسیب رسان به سلامت و دارو‌های با احتمال سوءمصرف، مشمول عوارض خاص تحت عنوان عوارض سلامت هستند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: فهرست خدمات و اقدامات و کالا‌های آسیب رسان به سلامت و دارو‌های با احتمال سوء مصرف توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و درصد عوارض (حداکثر ۱۰ درصد ارزش کالا) برای این کالا‌ها در ابتدای هر سال توسط کارگروهی با مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با عضویت وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تعیین و ابلاغ می‌شود.

به گفته او، ۱۰۰ درصد مبلغ وصولی این عوارض پس از واریز به خزانه و مبادله موافقتنامه به‌صورت درآمد - هزینه در اختیار دستگاه‌های اجرایی مربوطه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت فرآورده گوشتی کالا های آسیب رسان به سلامت درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۹۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد

صابر جباری فاروجی از سوی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین فرشیدی؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت در حکمی، دکتر صابر جباری فاروجی را به‌ عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب کرد.

متن حکم معاون بهداشت به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر جباری

با سلام

با توجه به ضرورت اتخاذ تصمیمات یکپارچه در حوزه تعیین سیاست‌ها، تکالیف و خط مشی‌ها برای دانش آموزان و ایجاد و تداوم هم‌افزایی مراکز/ دفاتر مرتبط معاونت بهداشت در تعامل با حوزه‌­های درون بخشی و برون بخشی به ویژه وزارت آموزش و پرورش و با هدف سامان بخشی به فعالیت‌های مطلوب سلامت کودکان، نونهالان و نوجوانان در مدارس، نظر به تعهد و تجربه جنابعالی، بدین وسیله به موجب این ابلاغ  جنابعالی به سمت "دبیر کارگروه سلامت مدارس"  منصوب می‌­شوید.

اجرای نهضت ملی سواد سلامت‌آموزی در مدارس 10 استان کشور

امید است با یاری خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی­‌عصر(عج) در اجرای مأموریت­‌های این کارگروه و در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش‌­آموزان موفق و منصور باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چراغ سبز رسانه ملی به کالا‌های آسیب‌رسان سلامت
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت؛ ممنوع
  • ضرورت بازنگری در دستورالعمل‌های تبلیغات محصولات آسیب رسان به سلامت
  • چرا صدا و سیما با تبلیغات دروغ کالاهای آسیب رسان به سلامت مدارا می کند؟
  • راست و دروغ تبلیغ محصولات غذایی در تلویزیون
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد