Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@08:29:52 GMT

تکیه و ظرفیت هلال احمر یزد بر نیروهای داوطلب است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۹۴۷۶

تکیه و ظرفیت هلال احمر یزد بر نیروهای داوطلب است

گروه استان‌ها - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه تکیه و ظرفیت هلال احمر یزد بر نیروهای داوطلبی است، گفت: سعی کردیم هر دارویی در کشور هست در یزد هم موجود باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محسن حرازی‌زاده یزدی در دیدار با نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عمده فعالیت‌هایی که در هلال احمر انجام می‌شود، فعالیت‌های داوطلبانه است و بیشترین اتکای ما به نیروهای داوطلبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هلال احمر در کل استان یزد تنها 170 نیروی سازمانی دارد گفت: فعالیت‌های این نهاد عمدتا در چند حوزه آموزشی، امداد و نجات، جمع‌آوری کمک‌ها، بهداشت، درمان و توانبخشی انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با تاکید بر اینکه در حوزه امداد و نجات فعالیت‌ها در بخش جاده‌ای، کوهستان، آوار  و موتوری است تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت‌های امداد جاده‌ای هلال احمر در استان یزد توسط 12 پایگاه ثابت انجام می‌گیرد و در برخی مواقع که نیاز ضروری وجود دارد، به صورت موقت به تعداد این پایگاه‌ها افزوده می‌شود.

حرازی‌زاده خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه بحث توسعه شبکه امداد و نجات به خوبی دیده شده و علاوه بر پایگاه‌های امداد و نجات، در سایر حوزه‌ها و ملزومات مورد نیاز هم دیده شده است.

وی افزود: قطعا هرچه قدر که امکانات در حوزه امداد و نجات هلال‌احمر بیشتر باشد، سرعت و کیفیت خدمات‌رسانی بهتر از بیشتر است و می‌توانیم گستردگی کار خود را افزایش دهیم.

هلال احمر مرکز طب تسکینی و پیشگیری از سرطان بندرترکمن را تجهیز می‌کندیکی از امدادگران هلال احمر اردل در آتش‌سوزی جنگل‌های کوه بلوط بلند جان باخت222 تیم عملیاتی هلال احمر لرستان 176 حادثه را امدادرسانی کردند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه یکی دیگر از خدمات و فعالیت‌های هلال احمر در حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی است گفت: در این زمینه تلاش ما بر این است که باتوانیم حوزه‌های توان‌خبشی را تقویت کنیم.

حرازی‌زاده با بیان اینکه در این زمینه تاکنون تجهیزاتی خریداری و نصب شده تصریح کرد: در حوزه درمان و داروخانه هلال احمر هم اقدامات لازم صورت گرفت تا هر دارویی که در ایران موجود هست در یزد هم داشته باشیم که به حمدالله با وجود تمام سختی‌ها داروخانه هلال احمر وضیعت خوبی دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش هم دو حوزه آموزش همگانی و عمومی و آموزش‌های خصوصی مدنظر است گفت: سعی شده به لحاظ کیفی سطح تخصص و آگاهی نیروهای تخصصی هلال احمر هستیم و در مرحله دوم هم به صورت گسترده در حوزه آموزش عموم مردم فعالیت کرده‌ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد ادامه داد: با توجه به اهمیت اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف به مردم، علاوه بر اینکه اقدام به هیچ نوع بزرگنمایی در بیان فعالیت‌ها نکردیم، اما با استفاده از ظرفیت و همکاری رسانه‌های استان، اقدامات صورت گرفته را به اطلاع عموم مردم رسانده‌ایم.

انتهای پیام/781/ ع

R41376/P/S6,76/CT11 بیشتر بخوانید... تجهیزات امداد و نجات هلال احمر استان کرمان باید تقویت شود هلال احمر آق‌قلا در پی وقوع ۳ زمین‌لرزه به حالت آماده‌باش درآمد‌ وقوع سیلاب در مناطقی از شهرستان بیله‌سوار؛ نیروهای هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر استان یزد امداد و نجات حوزه آموزش فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان درگیر سیل و آبگرفتگی

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد: از تاریخ ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ حدود ۲۳ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

محمودی با اشاره به ۱۵۶ مورد عملیات امداد و نجات نیروهای جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در این مدت به ۸ هزار و ۱۴۱ نفر متأثر از سیل امدادرسانی شده است، ۲۳۴ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۴۰ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت، ۲۱۶ نفر اسکان اضطراری داده شدند، ۴ هزار و ۸۰۴ قوطی کنسروجات، ۴ هزار و ۸۳۲ کیلوگرم برنج، ۳ هزار و ۷۹۲ کیلوگرم نایلون، ۶۱۳ کیلوگرم حبوبات، ۲ هزار تخته پتو، ۸۲۷ تخته موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۴۶۹ بسته غذایی، ۲۰۰ قرص نان، ۴۰۴ ست شست‌وشو، ۳۸۱ ست بهداشتی، و ۵۴ دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد :۲۷۴ تیم عملیاتی متشکل ۹۸۱ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

دیگر خبرها

  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای
  • استان درگیر سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه