Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:12:08 GMT

بانوان ورزشکار همدانی سوار بر موج موفقیت

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۹۸۷۷

بانوان ورزشکار همدانی سوار بر موج موفقیت

از واگذاری مسوولیت به بانوان در عرصه های مدیریتی گرفته تا ایجاد زیرساخت های مناسب برای فعالیت این قشر و طرح های مختلف در راستای توسعه ورزش در ابعاد همگانی و قهرمانی در دولت تدبیر و امید موید توانمندی آنها در مسیر افتخارآفرینی است.

اگرچه ورزش بانوان همدان در عرصه قهرمانی افت و خیز داشته و اکنون برای کسب سهمیه المپیک در تلاش است اما به لحاظ جمعیتی، ایجاد زیرساخت ها و برقراری نظم ورزش در بین خانواده ، شاهد دستاوردهای موفقی بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای طرح های تاثیرگذار در روند روبه رشد ورزش در بانوان از جمله پارک گام، جشنواره فراغت بانوان با ورزش، سنجش ساختار قامت زنان روستایی، جشنواره فرهنگی ورزشی پیرامیدها ( دختران خورشید ویژه زیر ۱۶ سال) و جشنواره فرهنگی ورزشی "دا" برای افزایش مشارکت زنان روستایی در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی برای نخستین بار در تاریخ ورزش همدان برگزار شد.

اجرای طرح های تاثیرگذار در روند روبه رشد ورزش در بانوان از جمله پارک گام، جشنواره فراغت بانوان با ورزش، سنجش ساختار قامت زنان روستایی، جشنواره فرهنگی ورزشی پیرامیدها ( دختران خورشید ویژه زیر ۱۶ سال) و  جشنواره فرهنگی ورزشی "دا" برای افزایش مشارکت زنان روستایی در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی برای نخستین بار در تاریخ ورزش همدان برگزار شد.

همچنین برگزاری جام نشاط و تندرستی در راستای مشارکت همه جانبه زنان به صورت تیم منتخب بستگان و فامیل‌ها و اجرای طرح پارک گام جزو برنامه های ملی بود که همدان توانست در اجرای این طرحها جزو بهترین ها قرار بگیرد.

در واقع این طرح های ملی که دستاورد برنامه ریزی های صورت گرفته در هفت سال اخیر است، زمینه فعالیت بانوان روستانشین و شهرنشین در هر سن و سال را مهیا ساخت.

همین طرح ها سبب شد تا آمار جمعیتی حضور بانوان در عرصه های مختلف ورزشی به ویژه همگانی افزایش چشمگیری داشته باشد تا جایی که امروزه از ۸۵ هزار ورزشکار سازمان یافته این استان، زنان سهم ۳۰ هزار نفری را به خود اختصاص داده اند.

همچنین در این سال ها تعداد رشته های فعال بانوان افزایش چشمگیری یافت به گونه ای که هم اکنون همپا با مردان در ۵۰ رشته ورزشی فعالیت دارند.

توجه به ورزش بانوان خانه‌دار

با اجرای جشنواره فرهنگی ورزشی فراغت بانوان با ورزش، پای زنان خانه‌دار استان همدان به فعالیت‌های ورزشی باز شد.

فضای محدود در آپارتمان ها و تمایل به زندگی ماشینی سبب شده تا بانوان بیشتر در معرض بیماری هایی نظیر چاقی، آرتروز، پوکی استخوان و سایر عوارض ناشی از کم تحرکی قرار بگیرند.

از سوی دیگر، زنان به دلایل مختلف، از جمله مسائل فرهنگی، محدویت‌های ساختاری و مدیریتی، محدودیت‌های مالی و امکاناتی و محدودیت های انسانی و تخصصی، کمتر تمایل دارند به ورزش بپردازند.

بر اساس آمارهای موجود ۳۸۸ هزار و ۱۳۴ بانوی ورزشکار در سطح استان همدان به صورت همگانی فعالیت ورزشی دارند و البته از این تعداد ۳۰ هزار تن تاکنون سازماندهی شده اند.

بر اساس آمارهای موجود ۳۸۸ هزار و ۱۳۴ بانوی ورزشکار در سطح استان همدان به صورت همگانی فعالیت ورزشی دارند و البته از این تعداد ۳۰ هزار تن تاکنون سازماندهی شده اند.

مسوول هماهنگی امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان همدان در این باره می گوید: برنامه نشاط و تندرستی خانواده‌ها، جشنواره فرهنگی ورزشی فراغت بانوان با ورزش ویژه زنان خانه دار و پارک گام از طرح‌های بسیار مهم و تأثیرگذار در کشور است که همدان را پیشرو در ارتقا سطح ورزش زنان کرده است.

معصومه پیردهقان اجرای طرح ملی سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی، انجام طرح فعالیت‌های تطبیقی، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی دا و نیز جشنواره پیرامید را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در سال های اخیر برای بانوان این استان عنوان کرد.

وی بیان کرد: جشنواره فرهنگی ورزشی فراغت بانوان با ورزش ویژه زنان خانه دار فضای پرنشاطی را برای آنها در کنار یکدیگر مهیا ساخته و امکان فعالیت بیشتر در عرصه کشوری را نیز فراهم کرده است.

 اختصاص ۶۴ فضای ورزشی روباز برای بانوان

پیردهقان با تاکید بر اینکه فعالیت در فضای روباز نیاز اصلی بانوان ورزشکار همدانی است، گفت: براین اساس ۶۴ فضای ورزشی روباز در بوستان‌های همدان به این قشر اختصاص یافته است و ۱۴ فضای ورزشی روباز در این شهر نیز آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه شورای ورزش همگانی استان همدان دارای پنج کمیته تخصصی در بخش های مختلف است، گفت: یکی از این کمیته‌ها، کمیته تخصصی توسعه ورزش همگانی بانوان در استان است.

پیردهقان اهمیت سلامت و تندرستی بانوان شاغل و خانه‌دار استان همدان برای پرورش جامعه‌ای پویا را ضروری دانست و اظهار داشت: نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند و از آنجا که سلامت روح، روان و جسم موجب آرامش و تمرکز هرچه بیشتر برای تربیت فرزندانی همسو با سبک زندگی ایرانی اسلامی را فراهم می‌آورد، کمیته تخصصی توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان با همکاری مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری برنامه‌هایی برای توجه هرچه بیشتر به بانوان استان تدوین و در حال عملیاتی شدن است.

مسوول هماهنگی امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان همدان یادآور شد: همدان دارای ۶۴ محله شهری است که با توجه به مصوبات نخستین جلسه این کمیته مقرر شد این فضاها با ایجاد شرایط مناسب برای ورزش بانوان در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به بازدید صورت گرفته از فضاهای موجود شهر همدان افزود: در حال حاضر ۱۴ فضای ورزشی روباز در همدان وجود دارد که ظرفیت استفاده بانوان را دارا هستند.

امید به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰

بانوان ورزشکار همدانی علاوه بر حضور پرشمار در ورزش‌های همگانی، در بخش قهرمانی نیز سیر صعودی در مدال آوری داشته‌اند.

پیشرفت و موفقیت بانوان ورزشکار همدانی در عرصه مدال آوری به اوج رسیده به طوری که در بازی‌های آسیایی و المپیاد استعدادهای برتر سال گذشته توانستند در کسب نشان‌های رنگارنگ از مردان پیشی و سبقت بگیرند.

در حالی که بانوان یک سوم جمعیت مردان ورزشکار سازمان یافته استان همدان را به خود اختصاص دادند اما به لحاظ مدال آوری پیشرفت بسیار خوبی را آغاز کرده‌اند.

جمعیتی حدود ۳۰ هزار بانوی همدانی به صورت سازمان یافته در سطح استان فعالیت ورزشی دارند و امروزه در اغلب رشته‌ها شاهد رشد چشمگیر آنها در میادین قهرمانی کشور و حتی بین المللی هستیم.

پیشرفت بانوان در عرصه مدال آوری به ویژه در المپیاد ورزشی استعدادهای برتر قطع به یقین آینده روشن را برای ورزش استان رقم خواهد زد.

این موفقیت، ورزش بانوان استان همدان را برای رسیدن به سهمیه‌های المپیک ۲۰۲۲ جوانان سنگال بسیار امیدوار کرده و اکنون نیازمند حمایت و برنامه ریزی مدون توسط متولیان بخش ورزش است.

هم اینک بانوان همدانی در رشته هایی نظیر قایقرانی و تیراندازی همچنان بخت اصلی کسب سهمیه در المپیک هستند ضمن اینکه یک شانس مهم نیز در رسیدن به سهمیه در رشته والیبال نشسته نیز دارند.

هم اینک بانوان همدانی در رشته هایی نظیر قایقرانی و تیراندازی همچنان بخت اصلی کسب سهمیه در المپیک هستند ضمن اینکه یک شانس مهم نیز در رسیدن به سهمیه در رشته والیبال نشسته نیز دارند.

از موفقیت در جاکارتا تا عزم رسیدن به توکیو

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز با بیان اینکه بانوان همدان در سال های اخیر با درخشش در بازی‌های آسیایی تاریخ ساز شدند گفت: عملکرد ورزشکاران استان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی منجر به ثبت رکورد تاریخی برای ورزش این استان شد.

محسن جهانشیر افزود: کسب هفت مدال انفرادی و تیمی توسط ورزشکاران این استان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، رکوردی تاریخی برای ورزش استان محسوب می‌شود و نسبت به دوره گذشته شاهد رشد ۱۲۰ درصدی مدال آوری ورزشکاران همدانی در بازی‌های آسیایی بوده‌ایم.

وی با اشاره به درخشش بانوان همدانی در این رقابت‌ها افزود: بانوان کشورمان در این رقابت‌ها در مجموع ۱۸ مدال کسب کردند که سهم بانوان همدانی پنج مدال بود که در مجموع ۲۸ درصد از سهم مدال آوری بانوان ایران در این رقابت‌ها متعلق به بانوان این استان بود.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره به اینکه این روند روبه رشد ورزش بانوان در المپیادهای استعدادهای برتر نیز تحقق یابد، گفت: عملکرد بانوان همدانی دوره گذشته المپیاد راضی کننده نبود و امیدوارم امسال بتوانیم نتایج بسیار بهتری کسب کنیم.

جهانشیر کسب حداکثر سهمیه المپیک را از دیگر اهداف مهم در ورزش بانوان دانست و گفت: می‌خواهیم در المپیک ۲۰۲۰ بیشترین سهمیه را داشته باشیم و قایقرانی و تیراندازی جزو اهداف ما در کسب سهمیه است.

برچسب‌ها همدان دولت تدبیر و امید آرتروز پوکی استخوان معاونت توسعه ورزش بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان دولت تدبیر و امید آرتروز پوکی استخوان معاونت توسعه ورزش بانوان همدان دولت تدبیر و امید آرتروز پوکی استخوان معاونت توسعه ورزش بانوان بانوان ورزشکار همدانی جشنواره فرهنگی ورزشی فراغت بانوان با ورزش ورزش و جوانان همدان بازی های آسیایی فضای ورزشی روباز بانوان همدانی زنان روستایی بانوان همدان استان همدان ورزش بانوان توسعه ورزش مدال آوری برای ورزش اجرای طرح کسب سهمیه پارک گام خانه دار رشته ها ۳۰ هزار طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۲۳ هزار داوطلب همدانی در آزمون سراسری

فردا نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در سراسر کشور آغاز می‌شود و بیش از یک میلیون داوطلب در سراسر کشور برای ورود به دانشگاه با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ در استان همدان هم ۲۳ هزار و ۸۸۰ نفر در این رقابت شرکت می‌کنند.

نوبت اول آزمون سراسری در ۱۵ حوزه امتحانی استان همدان برگزار می‌شود و ۶۲ درصد داوطلبان را خانم‌ها و ۳۷ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

ضرورت حفظ آرامش در آستانه آزمون سراسری

آنچه در این ساعات پایانی مهم است کنترل استرس و راه‌های غلبه بر آن است؛ به گفته مشاوران، داوطلبان در این ساعات پایانی درباره آزمون صحبت نکنند و یکی از نکاتی که دانش آموزان در روز پیش از آزمون لازم است رعایت کنند این است که از مطالعه مطلب جدید اجتناب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار داوطلب همدانی در آزمون سراسری
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی