Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری گزارش داده‌اند در بازه زمانی دو ماه گذشته دست‌کم ۷ جنگنده‌ آمریکایی شامل اف 15، اف 16، اف 18 و اف 35 دچار سانحه شده و سقوط کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سقوط امروز سه شنبه (به وقت تهران) یک جنگنده اف ۱۶ آمریکایی در ایالت نیومکزیکو شمار سوانح سقوط جنگنده‌های این کشور در دو ماه اخیر را به حداقل هفت مورد افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به اطلاع رسانی مقام‌ها و رسانه‌های آمریکایی درباره سقوط امروز یک جنگنده اف ۱۶  این کشور خبر داد، طی ۶۰ روز اخیر حداقل هفت جنگنده این کشور سقوط کرده‌اند.

صبح امروز سه شنبه به وقت تهران خبر آمد که یک جت جنگنده «اف ۱۶ مدل سی» نیروی هوایی آمریکا حین تلاش برای فرود در پایگاه نیروی هوایی هالومن ایالت نیومکزیکو دچار سانحه شد و سقوط کرد.

به گفته رسانه‌ها و مقام‌های آمریکایی، خلبان توانست پیش از سقوط و برخورد آن «ایجکت» کند و جان خودش را نجات دهد و البته دچار جراحت شده است (جزئیات بیشتر).

اسپوتنیک با اشاره به این خبر گزارش داد: «هنوز جزئیاتی درباره علت این سقوط مطرح نشده اما این سقوط به رویه دردسرساز اخیر سوانح رخ داده برای هواپیماهای نیروی هوایی و دریایی ایالات متحده، افزوده شده است».

طبق این گزارش، طی ۶۰ روز اخیر حداقل هفت جنگنده آمریکایی شامل اف ۱۵، اف ۱۸، اف ۲۲ و اف ۳۵ سقوط کرده است.

در ادامه این خبر، به شش مورد دیگر سوانح و سقوط جنگنده‌های آمریکایی در دو ماه اخیر اشاره شده است.

جنگنده اف ۱۶ مدل سی ام آمریکا در تاریخ ۳۰ ژوئن (۱۰ تیرماه) در پایگاه نیروی هوایی «شا» در کارولینای جنوبی طی یک ماموریت آموزشی سقوط کرد و در نتیجه آن خلبانش کشته شد.

۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد ماه) برای جنگنده اف ۱۸ مدل اف در دریای فیلیپین دچار سانحه شد و به درون دریا سقوط کرد اما دو خلبانش توانستند پیش از سقوط، ایجکت کنند.

۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد ماه) جنگنده اف ۱۵ آمریکا در سواحل دریای شمال سقوط کرد و خلبانش کشته شد و در نهایت گارد ساحلی انگلیس لاشه آن را پیدا کرد.

۹ ژوئن (۲۰ خرداد ماه) در خبرها آمده بود که یک جنگنده اف ۳۵ در پایگاه هوایی «هیل» این کشور دچار سانحه شد و هنگام فرود عراده هواپیما از جا کنده شد.

یک جنگنده اف ۳۵ آمریکا هم ۱۹ ماه می (۳۰ اردیبهشت ماه) در جریان یک پرواز آموزشی دچار سانحه شد و سقوط کرد البته خلبان نجات یافت.

در تاریخ ۱۵ می (۲۶ اردیبهشت ماه) جنگنده اف ۲۲ آمریکایی در ۲۰ کیلومتری پایگاه هوایی «اگلین» در غرب ایالت فلوریدا سقوط کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا سقوط جنگنده اف 15 اف 16 اف 18 اف 22 اف 35 دچار سانحه شد یک جنگنده اف نیروی هوایی دو ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومینوی حادثه برای مقامات اسرائیلی؛ پای بنی‌گانتس شکست

منابع صهیونیستی امروز-دوشنبه- گزارش دادند که بنی‌گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین یاد مردخای واقع در غلاف غزه دچار حادثه شده و پای‌اش آسیب دیده است.

به گزارش ایسنا، منابع خبری گزارش دادند که بعد از انجام آزمایشات پزشکی مشخص شد که پای گانتش شکسته است. این مقام صهیونیست اکنون تحت درمان است و قرار است در بیمارستان تل‌هشومیر آزمایشات بیشتری بدهد.

پیش از این «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز جمعه دچار سانحه رانندگی شده بود، وی روز گذشته با سه دنده شکسته از بیمارستان خارج شد.

روزنامه عبری «تایمز اسرائیل» گزارش داد این مقام صهیونیست در پی گذشتن از چراغ قرمز، تصادف کرد و دچار شکستگی در ناحیه دنده شد.

 

بر اساس گزارش‌ها، بن گویر و دخترش که در این سانحه در خودرو حضور داشت، کمربند ایمنی نداشتند. در تصاویری که از این حادثه منتشر شده، خودروی وزیر صهیونیست پس از عبور از چراغ قرمز در مسیر حرکت خودروی دیگری قرار گرفته و آسیب می‌بیند.

در گزارش رسانه عبری آمده است: «دفتر بن گویر عبور او از چراغ قرمز را تایید نکرده، اما اعلام کرده است که این کار در بعضی مواقع لازم است، زیرا بن گویر یکی از تهدیدشده‌ترین وزرای کابینه اسرائیل است. با این حال، شواهد نشان نمی‌دهد که او در زمان وقوع تصادف در معرض تهدید قرار داشته باشد.»

فردی که خودرویش به خودروی بن گویر برخورد کرده، می‌گوید بلافاصله پس از حادثه محافظان وزیر صهیونیست اسلحه‌های خود را به سوی او نشانه رفتند و مدتی طول کشید تا این فرد به آن‌ها اثبات کند یهودی است و قصد سوءقصد به جان بن گویر را ندارد.

پدر این فرد هم به رسانه‌ها گفت وقتی به صحنه تصادف رسیده، دیده است که بن گویر به بیمارستان منتقل شده، اما فرزند او هنوز در ماشین بوده و کسی به کمک او نرفته است.

روز شنبه نیز خودرو «حییم بیتون» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی دچار حادثه شده بود. گفته شده پدر این وزیر در این سانحه مصدوم شده است.

دیگر خبرها

  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • دومینوی حادثه برای مقامات اسرائیلی؛ پای بنی‌گانتس شکست
  • سومین حادثه برای مقامات صهیونیست؛ پای بنی‌گانتس شکست
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • اتفاق تلخ در بسکتبال/ سومین نوجوان حادثه تصادف هم پر کشید
  • ورزشکار نوجوان ایران آسمانی شد | سومین مرگ بعد از حادثه تلخ
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶