Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-09@02:05:09 GMT

ماسک زباله عفونی است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۰۴۷۸

جهانپور گفت: ماسک زباله عفونی تلقی می‌شود و در روز‌های کرونایی باید با ماسک مانند زباله عفونی بیمارستانی رفتار شود. ناطقان: کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره فیلم منتشرشده مبنی بر جمع‌آوری ماسک‌های استفاده شده مردم به دست زباله‌گرد‌ها و ایجاد موج نگرانی برای عرضه احتمالی ماسک‌های استفاده شده در بازار، اظهار کرد: نباید زمینه سوءاستفاده افراد از ماسک را فراهم کرد، باید توجه داشت ماسک زباله عفونی تلقی می‌شود و در روز‌های کرونایی باید با ماسک مانند زباله عفونی بیمارستانی رفتار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جهانپور ادامه داد: نهاد‌های درگیر در حوزه امحای زباله باید به عفونی بودن ماسک‌ها توجه کنند، همچنین توصیه ما به مردم این است که ماسک‌های مصرف شده را با قیچی یا وسیله این‌چنینی امحا کنند و آن را داخل کیسه پلاستیکی دربسته قرار دهند و درون سطل زباله بیندازند.
ماسک را از کجا تهیه کنیم؟

سخنگوی سازمان غذاودارو درباره تهیه ماسک از مراکز مجاز، گفت: توصیه ما این است که مردم از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی ماسک تهیه کنند و برای تهیه ماسک به مراکز غیرمجاز و غیرمعتبر مراجعه نکنند.

جهانپور درباره استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای گفت: مردم می‌توانند از ماسک سه لایه پارچه‌ای یا خانگی استفاده کنند، این ماسک‌ها قابلیت شست‌وشو دارند و می‌توان آن‌ها را اتو و بار‌ها مصرف کرد و باید توجه داشت که ماسک‌های جراحی قابلیت شست‌وشو و مصرف دوباره ندارند.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت زباله‌گردی را در دوران شیوع کرونا یک اقدام پرخطر دانست و گفت: باید توجه داشت که تماس با ماسک و وسایل عفونی می‌تواند موجب انتقال آلودگی شود و افرادی که اقدام به جمع‌آوری زباله به ویژه ماسک‌های مصرف شده می‌کنند ممکن است از نظر بهداشتی دچار مشکل شوند.
مردم تخلفات را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش کنند

جهانپور گفت: اگر افرادی ماسک‌های مصرف شده را جمع‌آوری کنند و برای استفاده مجدد به فروش برسانند معضل بهداشتی صورت رخ می‌دهد و این اقدام جرم محسوب می‌شود و مراجع قضایی و انتظامی می‌توانند با متخلفان آن برخورد کنند. مردم در صورت مشاهده موارد این چنینی موضوع را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش کنند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: ماسک ، زباله ، عفونی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ماسک زباله عفونی وزارت بهداشت زباله عفونی ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلان ماسک کاربردی برای هوش مصنوعی در اسپیس ایکس نیافت!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس در بیست و هفتمین کنفرانس سالانه انستیتو میلکن، بخش زیادی از سخنرانی خود را به مزایای هوش مصنوعی اختصاص داد. او در کنفرانس در پاسخ به نقش این فناوری در زندگی روزمره انسان ها گفت: هوش مصنوعی حقیقت یاب می تواند تمدن بشر را پرورش دهد.

اما هنگامیکه از او درباره نقش هوش مصنوعی در سرعت بخشیدن به فعالیت هایش در زمینه اکتشافات فضایی سوال شد، اشتیاق کمتری نسبت به این فناوری نشان داد. او در پاسخ به این سوال گفت: نکته عجیب اینجاست که یکی از حوزه هایی که تقریبا هیچ نوعی از هوش مصنوعی در آن استفاده نشده، اکتشافات فضایی است. بنابراین اسپیس ایکس هم از هیچ نوع هوش مصنوعی استفاده نمی کند، استارلینک هم از این فناوری استفاده نمی کند. من مخالف استفاده از آن نیستم. اما کاربردی برای آن نیافته ایم.

او در ادامه افزود: مشغول آزمایش مدل های زبانی هوش مصنوعی است و از آنها سوالاتی درباره فضا می پرسد، اما پاسخ های این سیستم ها نا امید کننده است. با ایجاد هر نسخه یا ارتقایی در هوش مصنوعی من سوالاتی درباره «پارادوکس فرمی»، طراحی موتور موشک ها، فرایندهای الکتروشیمیایی و غیره می پرسم. هوش مصنوعی در پاسخ دادن به این سوالات عملکرد وحشتناکی دارد.

پارادوکس فرمی به عدم مشاهده تمدن‌های فرازمینی در کیهان اشاره دارد در حالی که طبق تخمین های دیگر پیش‌بینی می شود، بتوان تعداد زیادی از این تمدن هوشمند فرازمینی در کهکشان یافت.

هرچند ایلان ماسک درباره استفاده از هوش مصنوعی در اکتشافات فضایی مردد است، اما همچنان از طریق استارت آپxAI خود، سرمایه گذاری کلانی در توسعه هوش مصنوعی انجام داده است در این پروژه از هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به اکتشافات علمی انسان استفاده می شود.

کد خبر 6099258 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • روتین روزانه ایلان ماسک چگونه است؟
  • استان البرز با کاهش منابع آبی مواجه است
  • (عکس) ماسک زدن ضرغامی سوژه شد
  • ایلان ماسک: آمریکا در حال انقراض! کاهش نرخ زاد و ولد خطرناک‌تر از گرمایش جهانی است
  • تاثیر تغییرات هوایی بر بیماری‌های عفونی / افزایش انگل‌های روده‌ای با مصرف آب غیربهداشتی
  • ایلان ماسک کاربردی برای هوش مصنوعی در اسپیس ایکس نیافت!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان