Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا: جمهوری اسلامی ایران و سوریه اخیرا توافقی نظامی امضا کردند، روزنامه الاخبار لبنان در تحلیلی در این رابطه نوشت: بی شک پیام های توافق همکاری فراگیر نظامی میان ایران و سوریه با تمام مسائل پیرامونش به تصمیم گیرندگان سیاسی و امنیتی اسرائیل رسید و اتخاذ و یا عدم اتخاذ موضع مشخص از سوی مسئولان رسمی درباره این مساله، این مفهوم را تغییر نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: همانگونه که اعلام شد توافق نظامی که علی ایوب، وزیر دفاع سوریه و محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران امضا کردند بر مساله تقویت همکاری‌های نظامی و امنیتی میان نیروهای مسلح و تداوم هماهنگی میان آنها تاکید دارد. کم ترین چیزی که بعد از این توافق به ذهن رهبران دشمن رسید این است که ایران و سوریه قصد دارند گام های دیگری نیز اتخاذ کنند و این توافق تل‌آویو را نگران کرده است زیرا می تواند سطح روابط نظامی و راهبردی تهران و دمشق را گسترش دهد.

این روزنامه لبنانی می‌نویسد: مهم ترین ویژگی این توافق این است که بعد از وضع قانون سزار در آمریکا و همچنین حملات مداوم رژیم صهیونیستی علیه سوریه و تلاش برای از بین بردن روابط دو هم پیمان(تهران و دمشق) امضا شد، بنابراین درحالی که قانون سزار تلاش دارد دولت و ملت سوریه را به تسلیم وادار کند، توافق ایران و سوریه این پیام را دارد که گام هایی برای شکست قانون سزار اتخاذ خواهند کرد و ایران عزم خود را جزم کرده است تا روابط خود با سوریه را گسترش دهد و سوریه نیز عزم خود را جزم کرده تا با تمام تهدیدات مقابله کند و نیات دشمن را در هم بشکند.
در بخشی از این تحلیل آمده است که ادعاهایی که برخی رسانه‌ها مبنی بر کشته شدن نیروهای ایرانی در سوریه منتشر می کنند بی اساس است زیرا خود اسرائیل می داند که تعداد مستشاران ایرانی موجود در سوریه بسیار محدود است. تلاش رژیم صهیونیستی برای خارج کردن ایران از سوریه در واقع به این منظور است که اتحاد این دو کشور را به هم بزند زیرا ثابت شده است که چنین ائتلاف‌هایی عامل تقویت تمام طرف های محور مقاومت در مقابله با سلطه‌گری آمریکا و خطر اسرائیل هستند و نظام دمشق را از سقوط به دست تروریست ها نجات داده اند.

در بخشی از این تحلیل آمده است که توافق ایران و سوریه تهدیدی برای رژیم صهیونیستی است و پیام های برای طرف های منطقه ای نیز به همراه دارد و می خواهد این مساله را به گوش آن ها برساند که ایران در کنار سوریه است و با تمام کسانی که می خواهند حاکمیت و امنیت و قدرت سوریه را خدشه دار کنند مقابله خواهد کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: توافق نظامی ایران سوریه ایران و سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ویژه رهبری به خانواده سردار ترور شده توسط اسرائیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا برای ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب در منزل شهید زاهدی حضور یافت.

بنا به روایت تسنیم، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا با حضور در منزل شهید زاهدی گفت: حضرت آقا امر فرمودند که «از طرف من بروید خدمت خانواده عزیز شهید و سلام من را به ایشان برسانید و ان‌شاالله فرصتی بشود که این عزیزان را ببینم.»

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903298

دیگر خبرها

  • تبریک بشار اسد به پوتین
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • نتانیاهو توافق پیشنهادی با حماس را رد کرد
  • پیام تصویری حماس درباره کشته شدن اسیر اسرائیلی
  • پیام اپراتور ایتالیایی برای صهیونیست‌ها: به فلسطین خوش آمدید
  • گروسی: پیشنهادی را به جمهوری اسلامی ایران برای اتخاذ گام‌های جدید ارائه دادم
  • آتش‌بس کامل در غزه در مرحله دوم توافق پیش‌بینی شده است
  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • پیام ویژه رهبری به خانواده سردار ترور شده توسط اسرائیل