Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@23:57:03 GMT

کنترل کرونا نیازمند سرمایه گذاری اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۰۶۱۰

کنترل کرونا نیازمند سرمایه گذاری اجتماعی است

 پیروز حناچی، شهردار تهران در نشست آنلاینی که به مناسبت روز جهانی گفتگو به صورت مجازی با نمایندگان و روسای سازمان‌های بین‌المللی در ایران برگزار شد، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در دو دهه اخیر در عرصه جهانی دو بار موضوع گفتگو را مورد توجه قرار داد، گفت: نخست در بحث گفتگوی تمدن‌ها که نزدیک به دو دهه پیش مطرح شد و دوم، در برجام که تلاشی برای گفتگوهای سازنده و ترویج آینده بهتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حناچی به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و توضیح داد: این ویروس تاثیر خود را در همه بخش‌ها بویژه به صورت اختلال در زندگی روزمره، کسب و کار و اشتغال گذاشته است. اما شرایط در ایران به گونه دیگری است چرا که همزمان با مبارزه با ویروس کرونا با تحریم‌های ظالمانه هم مبارزه می‌کند.

شهردار تهران با بیان اینکه تحریم‌ها شرایط مبارزه با ‌ویروس کرونا در شهرهای مختلف ایران بویژه کلانشهرها را سخت‌تر کرده، اضافه کرد: به مناسبت روز جهانی گفتگو و این نگاه، نیازمند تعامل تجربیات در این شرایط هستیم.

او گفت: شهرداری‌ها به عنوان نهادهای عمومی وظیفه هماهنگی در مقیاس شهری را به عهده دارند. از طرف دیگر مواردی مانند مدیریت پسماند، کنترل آلودگی هوا و محیط زیست، افزایش دما در کلانشهرها و توسعه حمل و نقل در دوره حاضر از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است. بنابراین نیازمند ارتباط و استفاده از تجارب بین‌المللی و سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO)، برنامه اسکان بشر ملل متحد (UNHABITAT) و برنامه عمران ملل متحد (UNDP) هستیم.

شهردار تهران در ادامه گفت: ایران هم اکنون در دوره دوم تجربه این ‌ویروس است و در مرحله نخست و در اول ماه «می» تلفات ناشی از کرونا تقریبا به صفر رسید. هم اکنون هم با عادی شدن شرایط در حال کنترل موج دوم آن هستیم. بحران‌های جهانی مانند پاندمی کرونا لزوم تعامل و همکاری بیشتر با هدف کمک به جامعه جهانی را بار دیگر مطرح کرد.

به گفته شهردار تهران همچنین علاوه بر ارتباطات و کمک‌های جهانی به یکدیگر نیازمند سرمایه‌گذاری اجتماعی برای کنترل بیشتر این ویروس هستیم.

شهردار تهران با ذکر این بیت شعر «دادند دو گوش و یک زبانت، ز آغاز ، یعنی دو بشنو و یکی بیش مگوی» بر لزوم تحمل به شنیدن سخنان یکدیگر به منظور دستیابی به تعامل سازنده تاکید کرد.

نشست آنلاین شهردار با روسای سازمان های بین المللی مقیم در تهران صبح روز سه شنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۹ با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران، غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه، زهیر صباغ‌پور، معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران و روسای سازمان‌های بین‌المللی، خانم اوگوچی دنیلز، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد و نماینده برنامه عمران ملل متحد، کلودیو پروویداس، نماینده مقیم برنامه توسعه عمران ملل متحد، مریم جوان شهرکی، نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در ایران و علی مجتهد شبستری، رئیس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل برگزار شد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز

شهردار تبریز از بررسی طراحی و احداث شش شهربازی در کنار بهسازی امکانات مجتمع تفریحی باغلارباغی در سال جاری با همراهی بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار ظهر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در یکصد و نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: امسال شش شهربازی با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و با تکیه بر توان تخصصی شهرداری ساخته می‌شود.

وی افزود: در صورت تمایل نداشتن سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این زمینه، شهرداری در دو نقطه شهر اقدام به احداث شهربازی خواهد کرد.

شهردار تبریز با بیان اینکه شهرداری نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان در شهر املاک دارد، خاطرنشان کرد: نگاه شهرداری به املاک بیشتر متمرکز بر مولدسازی املاک است و بر همین اساس کمترین تحقق بودجه شهرداری در سال گذشته مربوط به حوزه فروش املاک بود؛ این موضوع در بودجه ۱۴۰۳ نیز مطابق سال قبل پیش بینی می‌شود.

هوشیار اضافه کرد: هر چند در برخی موارد، همچون پروژه‌های کلان شهری نیاز به فروش املاک احساس می‌شود ولی نگاه کلان شهرداری حفظ و مولدسازی املاک است.

وی ادامه داد: بانک اطلاعات املاک شهرداری از دوره مدیریت شهری قبلی خالی تحویل گرفته شده بود و با تلاش بی وقفه دست‌اندرکاران در حال حاضر سامانه یکپارچه اطلاعات املاک و مستغلات شهرداری یکی از سامانه‌های قوی و غنی به شمار می‌رود.

شهردار تبریز تصریح کرد: بیشتر مزایده‌های شهرداری در خصوص املاک به فروش منجر نشده است چرا که در شرایط فعلی خرید و فروش املاک رونق چندانی ندارد؛ از طرف دیگر سیاست‌گذاری شهرداری مولدسازی املاک بوده است و انتظار درآمد از فروش املاک ندارد.

کد خبر 750841

دیگر خبرها

  • فهرست «ایران متحد» برای انتخابات دور دوم مجلس منتشر شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • اتوبان شهید خرازی باز شد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام
  • برنامه عمران ملل متحد: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد