Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که سند راهبردی ایران و چین کار ارزشمندی است، گفت:وقتی مذاکره درباره اسناد آن به پایان رسید، دستگاه‌های مرتبط می‌توانند هر بخش مربوط به خود را به قرارداد تبدیل کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی در مراسم امضای تفاهمنامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  تاکید کرد: سند راهبردی 25 ساله بین ایران و کشور چین  یک سند راهبردی ارزشمند است، وقتی دو کشور می‌پذیرند نقشه راه بلندمدت داشته باشند به مفهوم آن است که به یافتن راه‌های همکاری طولانی فکر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سند در حال مذاکره است و وقتی مذاکره درباره اسناد آن به پایان رسید، دستگاه‌های مرتبط می‌توانند هر بخش مربوط به خود را به قرارداد تبدیل کنند.

وی با اشاره به بهره برداری از مرکز جهادی پیشرفت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ایجاد مرکز جهادی پیشرفت دراین دوره یک ضرورت مهم برای همه دستگاه‌ها به شمار می رود که نیازمند استفاده حداکثری از منابع انسانی، تشکل‌های گوناگون و شرکت‌های دانش بنیان است. باید با احصا این دارایی‌ها و نگاه به آینده یک نقشه راه مطمئن را تصویر سازی کنیم و با استفاده از این نقشه راه حرکت رو به جلو را آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: این مرکز با تکیه بر24 مساله اساسی در زمینه زیر ساخت‌ها، سامانه‌ها، شیوه‌ها و دستورالعمل‌ها و فناوری‌هایی که به کار گرفته می‌شود، می‌تواند در بستر زمان یک پیشرفت چشمگیر را برای راه آهن جمهوری اسلامی رقم بزند و از این طریق هم انگیزه خدمت کارکنان و هم جایگاه راه آهن را ترقی می‌دهد و هم رضایتمندی مردم را در قالب سفرها و یا جا به جایی بار فراهم می کند.

اسلامی ادامه داد: با مساعدت معاونت ریاست جمهوری و تعاملی که بین وزارت راه و شهرسازی و این معاونت وجود دارد در باقی سرفصل‌های حمل‌و‌نقل نیز با همین نگاه توسعه‌ای، تعامل یکپارچه و دو سویه را به صورت مستمر برقرار خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی بعد از امضای تفاهمنامه با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: یکی از مسایل حایز اهمیت برای پیشرفت باور توانستن و اعتماد به سرمایه‌های ملی به ویژه جوانان چه در داخل ساختار دولت و چه در مراکز علمی، پژوهشی  و مراکز صنعتی و تولیدی است.

اسلامی  با اشاره به این که امروز شاهد افتتاح مرکز جهادی پیشرفت راه آهن بودیم، تصریح کرد: هدف از راه اندازی این مرکز این است که  شیوه‌های سنتی و رویه‌هایی که فاصله زیادی با به بهره وری دارد  را کنار گذاشته و وارد دوره جدیدی شویم. دراین شرایط جدید هم سرمایه‌های انسانی هم سرمایه‌های دراختیار و هم فناوری های نوین و نوظهور موجود در عصر حاضر هر سه مورد توجه قرار می گیرد. در این مرکز نحوه بکارگیری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها را در قالب یک برنامه دنبال می‌کنیم .همچنین چگونگی تغییر رویکردها، زیرساخت‌ها و جهت‌گیری‌های توسعه‌ای بر این اساس تعریف می شود تا بتوانیم سهم راه‌آهن را در حمل‌ونقل افزایش دهیم. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که نکته مهم دیگر سهم راه آهن در سفرها و جا‌به‌جایی بار و تاثیر آن در کاهش مخاطرات سفر در جاده  است، ادامه داد: کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی از جمله اهدافی است که برای ما در برنامه تعریف شده است.

اسلامی با اشاره به امضای تفاهمنامه با وزارت نفت و نیز فرصتی که در ماده 12 وجود دارد گفت:مخاطرات سفرهای جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی حمل و نقل و نوسازی ناوگان ریلی از نتایج این تفاهم نامه هاست که در قالب ماده 12 قانون رفع موانع تولید و تبصره 18 قانون بودجه سال 98 از محل صرفه جویی مصرف سوخت به نتیجه می‌رسد و دستیابی به نوسازی دو هزار دستگاه انواع ناوگان ریلی از محل صرفه جویی سوخت از دیگر برنامه‌های راه آهن است.

اسلامی به گفته وی، اخیرا تفاهمنامه 8 هزار میلیارد تومانی با ایمیدرو برای ساخت راه آهن سنگان به بافق را امضا کردیم که با اجرای این راه‌آهن سرعت جابجایی بار در این مسیر به دو برابر می‌رسد. همچنین از دیگر اقدامات ما احیای ایده بندر خشک آپرین و تبدیل این منطقه به مرکز ملی لجستیک است

وی درباره سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در حمل و نقل ریلی و احداث سیلوی 350 هزار تنی گفت: با اجرای این قرارداد، توزیع کالای اساسی از مبادی ورودی شامل بنادر و مزارع تا محل مصرف شامل کارخانه‌های آرد و دامپروری ها برای حمل خوراک دام و طیور به صورت مکانیزه انجام شده بدون دخالت دست است.

وی همچنین در خصوص نوسازی ناوگان جاده‌ای گفت: 5 خرداد امسال ثبت‌نام سامانه واردات کامیون شروع و تا 10 تیر ثبت‌نام‌ها انجام شد. سازمان راهداری با خودروسازان داخلی برای تولید کامیون با مشخصات مورد نظر راهداری صورت گرفته است. با بانک‌ها نیز مذاکره شده و موافقت کرده‌اند تا از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید و صرفه جویی در مصرف سوخت، مابه التفاوت یارانه نرخ سود تسهیلات بانکی مربوطه را دریافت کنند.

به گزارش تسنیم، مدیرعامل شرکت راه آهن نیز از تاسیس مرکز نوآوری راه‌آهن با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در آینده ای نزدیک خبر داد.

سعید رسولی در مراسم امضای تفاهمنامه شرکت راه آهن با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امروز سند تفاهم و همکاری بین راه‌آهن و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید و همکاری‌های زیادی در حوزه‌های مختلف خط و ناوگان و ایستگاه، همچنین ارائه خدمات مطلوب به مردم با تکیه بر توان داخل و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان شکل می‌گیرد.

وی یادآور شد: پیش از این دو پروژه با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام دادیم و به زودی با حمایت این معاونت مرکز نوآوری راه‌آهن احداث و تاسیس می‌شود. مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن که امروز افتتاح شد، محلی برای حل مسائل اصلی پیش روی توسعه کشور است.

انتهای پیام/

 

R1012188/P/S7,81/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کشور چین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور چین اخبار چین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مرکز جهادی پیشرفت امضای تفاهمنامه راه و شهرسازی سند راهبردی مصرف سوخت وزیر راه راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید محمد کرباسی، «توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی» را از جمله موضوعات در حال پیگیری توسط ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برشمرد و اظهار داشت: برای تحقق این امر با اپراتورها و صنایع مذاکراتی انجام داده‌ایم و امیدوار هستیم که به‌زودی شاهد عقد قراردادهایی در این زمینه باشیم.

وی تاکید کرد: ادامه این مسیر به هوشمندسازی صنایع، افزایش بازدهی آن‌ها و کاهش مشکلات صنایع منتج خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با اشاره به برنامه توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی ۶۰۰ میلیارد تومانی، بیان کرد: این ستاد طی هشت ماه اخیر تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام داده و مذاکرات مختلفی نیز با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به منظور اصلاح برخی قوانین و قواعد رگولاتوری انجام داده است.

به گفته او، هدف اصلی این است که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی خود اپراتورها، شرایطی ایجاد شود تا این فناوری‌ها در کشور از طریق اعتبار مالیاتی اپراتورها بومی‌سازی شوند.

وی ادامه داد: منظور از اعتبار مالیاتی این است که شرکت‌ها اگر در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند و طرح‌های آنها مورد تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گیرد و از پروژه‌های ضروری و اولویت‌دار کشور باشد، به همان میزان سرمایه‌گذاری، رقم مالیاتی از این شرکت‌ها کسر می‌شود.

کرباسی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به اینکه بر اساس این توافق‌نامه قرار نیست بودجه‌ای از سوی معاونت علمی و فناوری به اپراتورها داده شود بلکه هزینه‌ای که هر اپراتور باید به‌عنوان مالیات بپردازد، صرف پروژه‌های تحقیق و توسعه آن شرکت خواهد شد؛ افزود: این امر به بومی‌سازی محصولات منجر خواهد شد و این همان طرحی است که سال گذشته به‌عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد و ثمره خوبی برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان به ارمغان آورد

کد خبر 6097069

دیگر خبرها

  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقات«هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد سیرجان
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران