Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد شریعتی روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دامپزشکی شهرستان کاشمر افزود: در شرایط فعلی، اشتغال ایجاد شده در حوزه دامپروری و پرورش دام و طیور برای کشور امنیت شغلی ایجاد کرده که به پشتوانه آن اقتصاد کشور رو به پویایی است.

وی ادامه داد: اگر در کنترل بیماری‌های مشترک و بیماری‌های واگیردار دامی غفلت شود مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بسیاری برای جامعه به وجود خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با این حال شرایط اعتباری مناسبی نداریم و اگر بخواهیم واکسیناسیون را در همه‌جا گسترش دهیم نیاز به تقویت بنیه مالی است که در این زمینه رایزنی هایی با استاندار و سایر مسوولان مرتبط شده است.

شریعتی افزود: هرروز با بیماری‌های خاصی رو به رو هستیم و کمبودهایی مثل دارو، واکسن و نیز کمبود نیرو و تجهیزات وجود دارد و همین موارد، مدیریت را سخت می‌کند.

فرماندار کاشمر هم در این جلسه با اشاره به نقش دامپزشکی در کنترل بیماری‌های عمومی و بیماری‌های بین انسان و دام افزود: دامپزشکی به عنوان یک نهاد حاکمیتی نقش به سزایی در تأمین امنیت غذایی جامعه دارد.

مسلم ساقی افزود: رویکردها در دامپزشکی با توجه به شرایط فعلی و فضای جدید باید تغییر کند و در خصوص بیماری‌های دام و طیور که به‌صورت فصلی و موسمی بروز می‌کند باید با نگاه پیشگیرانه اقداماتی صورت پذیرد و با شناسایی نقاط آلوده در شهرستان قبل از اینکه وارد بحران شویم راهکارهای لازم ارائه شود.

وی اضافه کرد: اگر در حوزه حاکمیتی بخواهیم به‌درستی عمل کنیم باید در حوزه کنترل و مقابله با بیماری‌ها در دامپزشکی از توان بخش خصوصی استفاده بیشتری شود و از سویی نباید به آموزش نگاه هزینه‌ای داشته باشیم و برگزاری دوره‌های آموزشی برای جامعه مخاطب در جهت افزایش اطلاعات و آگاهی به طور قطع کاهش مشکلات و آسیب‌ها در آن حوزه را در پی خواهد داشت.

او اضافه کرد: بخشی از زیربنای بهداشت و درمان در جامعه، دامپزشکی است، از این ‌رو باید برای افزایش خدمات حوزه دامپزشکی در جامعه با یک نگاه تعاملی و هم‌افزا تلاش کرد.

در پایان این نشست ضمن قدردانی از حدود دو دهه زحمات و خدمات دکتر عارفی، دکتر علی گوهری به‌عنوان سرپرست دامپزشکی شهرستان کاشمر معرفی شد.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها مشهد دام و طيور کاشمر گوشت مرغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دام و طيور کاشمر گوشت مرغ مشهد دام و طيور کاشمر گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار جامعه سالم را ارزشمند عنوان کرد و گفت: هر فرد نسبت به سلامت جسمی و روحی اش مسئول است بنابراین در این خصوص مشارکت جمعی نیاز است تا جامعه سالم بیش از پیش ایجاد شود.

طالبی افزود: ارائه توصیه‌های پزشکی و بهداشتی در جامعه ضروری است و آگاهی مردم از آن در کاهش بیماری‌ها موثر است.

موسوی میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: کارشناسان حوزه بهداشت و درمان برای ارتقا سلامت جامعه، هدف پیشگیری از بیماری را در دستور کار دارد و در این زمینه پیشرو است.

دیگر خبرها

  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی