Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید طلوعی گفت: با وجود اینکه امسال هیچ اعتباری از استانداری کرمانشاه دریافت نکردیم، اما مردم از خدمات شهرداری راضی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، امروز سه شنبه نشست شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه  در استانداری برگزار شد، مشروح خبرها به شرح ذیل است:

مدیریت کلان شهر نیازمند نوآوری است/ اختلافات شورا و شهرداری را بزرگ نکنید

هوشنگ بازوند در نشست با شهردار کرمانشاه و مدیران شهرداری اظهار داشت: استانداری، شهرداری و شورای شهر یک خانواده هستند و خروجی کار آنها باید به نفع مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه گفت: زمانی که کرمانشاه کلانشهر اعلام شد نگران بودیم و به دنبال شهرداری بودیم که کلان شهر شدن کرمانشاه را هویدا کند که بحمدالله مجموعه شهرداری به خوبی در این راستا حرکت کرده و مدیران شایسته ای انتخاب شدند که می‌توانند هر کدام شهردار یک کلانشهر باشند.

بازوند خاطرنشان کرد: با توجه با اینکه معدل سرانه درآمدی در کرمانشاه پایین است لذا یکی از اهداف ما افزایش این سرانه است و به اشکال مختلف به دنبال تحقق این هدف هستیم.

مدیر ارشد استان گفت: جذب سرمایه گذار در افزایش سرانه درآمدی مردم می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد؛ بر همین اساس باید حساب ویژه‌ای برای ورود سرمایه گذاران به استان باز کنیم.

بازوند اظهار داشت: بحث زیباسازی شهر یکی از اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و شهر باید طوری زیبا سازی شود تا افرادی که وارد شهر می‌شوند کلانشهر شدن را در آن حس کنند.

وی ادامه داد: کلانشهر شدن باید زمانی برای مردم ارزش دارد که بتواند در دارایی و زندگی روزمره مردم ارزش افزوده ایجاد کند.

به تسهیل گری در روانسازی و کاهش ترافیک توجه ویژه شود

استاندار کرمانشاه همچنین از مدیران شهرداری خواست تا نسبت به تسهیل گری در روانسازی و کاهش ترافیک توجه ویژه داشته باشند و افزود: در این شرایط سخت شهرداری کرمانشاه توانسته کارهای عمرانی بزرگی انجام دهد البته ضروری است این اقدامات اطلاع رسانی شود چرا که این اقدامات در مطرح کردن شهر بسیار مؤثر است.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: مدیریت کلان شهر نیازمند نوآوری است که این کار با تنش‌ها و مخالفت‌هایی ممکن است مواجه شود و مشکلاتی را به وجود آورد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به شهری ایده‌آل باید بتوانیم نوآوری و ایده‌های خلاق را به کار بگیریم چرا که پس از ۲۵ سال انتظار به نهمین کلانشهر کشور تبدیل شدیم و باید بتوانیم از مزایای آن بهره مند شویم.

بازوند بیان داشت: شهرداری نباید از حوزه‌های اجتماعی غافل شود، چرا که رسیدگی به توسعه شهر اگرچه ابزارهای خوبی برای توسعه شهر به حساب می‌آیند اما عامل اصلی توسعه یعنی حوزه‌های اجتماعی نباید فراموش شوند.

کرونا ۱۵ درصد تولید ناخالص را از بین برده است

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این بیماری در کشور ۱۵ درصد تولید ناخالص را از بین برده است، گفت: البته با شیوع این بیماری رشد منفی اقتصاد را در جهان شاهد هستیم و در سال ۲۰۲۰ کمتر کشوری رشد اقتصادی مثبت خواهد داشت.

مدیر ارشد استان ادامه داد: در این شرایط انتظار داریم شهرداری‌ها یک پای ستاد کرونا باشند و با تذکرات در پارک‌ها و سطح شهر به مردم یادآوری کنند که حضور آنها بدون ماسک در اماکن عمومی به منزله به همراه داشتن یک بمب است که ممکن است افراد زیادی را به کام مرگ بکشد.

استاندار کرمانشاه افزود: اگر به فکر معیشت مردم نباشیم بحرانی سخت تر از کرونا در انتظار ما خواهد بود.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی می‌تواند بر پیکر یک شهر ضربه وارد کند و مشکلات جدی به وجود آورد لذا شهرداری و معاونین در خط مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باید قرار گیرند و اجازه ندهند مشکلات و مسائلی در سطح شهر شکل گیرد که عواقب جبران ناپذیری بدنبال داشته باشد.

بازوند به مشکلاتی که مساله شهرک فدک کرمانشاه و مرگ یک شهروند برای این شهر رقم زد اشاره کرد و گفت: نباید اجازه دهید این گونه مسائل تکرار شود در این مساله اگرچه وظیفه شهرداری جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز است اما باید به نحوی صورت گیرد که آثار آن به استان ضربه نزند.

قضیه حواشی شهرک فدک را برای دست فروشان تکرار نکنید

وی توجه به معیشت مردم را یکی از الزامات برشمرد و خاطرنشان کرد: در چنین شرایط سختی دستفروشان به فکر معیشت خانواده خود هستند لذا خواهشمندیم شهرداران به زیرمجموعه دستور دهند قضیه حواشی شهرک فدک را برای دست فروشان تکرار نکنند.

بازوند گفت: اگر دستفروشی مکان مناسبی را برای کسب و کار انتخاب نکرده باشد، با آنها صحبت کنند و اگر هیچ راهی نداشتند از کنار آنها عبور کرده و با آنها مدارا کنید.

مدیر ارشد استان همچنین مهندسی اجتماعی شهر را پایه گذار امنیت برشمرد و اظهار داشت: اگر امنیت وجود نداشته باشد توسعه شکل نمی‌گیرد لذا برای به وجود آوردن امنیت در سطح شهر ضروری است کهتمام تلاش را بکار گیریم.

بازوند گفت: بر این اساس اگر دستفروشان نیازمند ساماندهی هستند باید در اسرع وقت نسبت به آن اقدام شود.

وی گفت: ممکن است اختلاف سلایقی بین شورا و شهرداری باشد که مخالفت آنها بیشتر از سر دلسوزی است و روا نیست یکی از اختلاف سلیقه‌ها در این میان سو استفاده کند، لذا مبنا را بر اساس قانون بگذاریم تا اختلاف سلیقه‌ها کاهش پیدا کند.

 

شهرداران باید برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کنند

 مهرداد سالاری  اظهار داشت: اگر چه در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم اما با توجه به رونق ساخت و ساز می‌توانیم از این بحران اقتصادی عبور کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: شعار امسال مبنی بر جهش تولید با رونق ساخت و ساز می‌تواند محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت ساخت و ساز به گونه‌ای است که از همان ابتدا می‌تواند اشتغالزایی به دنبال داشته باشد و به رونق اقتصاد هم کمک کند.

سالاری اظهار داشت: اجرای پروژه‌های مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن که در دستور کار قرار دارد می‌تواند در رونق ساخت و ساز بسیار مؤثر باشد و در این راستا می‌توانیم از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کنیم.

وی گفت: در طرح اقدام ملی مسکن سهم استان کرمانشاه ۱۲ هزار واحد است که امسال ساخت ۹ هزار واحد آن آغاز خواهد شد و این کار همت بالایی را می‌طلبد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه بیان کرد: در شهرداری‌ها هرروز مسائل آنی پیش می‌آید در عین حال که باید به این مسائل رسیدگی شود نباید سیاست بلندمدت برای کرمانشاه فراموش شود.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها سازمانهای خودگردانی هستند و از محل درآمدهای خود می‌توانند برای پیشبرد اهداف استفاده کنند لذا مشکلات اقتصادی مردم می‌تواند بر کاهش درآمد شهرداری‌ها تأثیر بسزایی بگذارد.

وی گفت: بر همین اساس شهرداری و مدیران آن در این شرایط باید نهایت همکاری و مساعدت با مردم به خصوص اقشار کم درآمد را داشته باشند و به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: با توجه به شرایط و منابع محدود، شهرداری نمی‌تواند به جایگاه لازم برای شهر برسد لذا پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران از نکات با اهمیتی است که باید شهرداری مد نظر داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه وظیفه شهرداری مقابله با تخلفات است اما در این شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور که بیماری کرونا نیز بر آن افزوده است باید به نحوی اقدام کنند که مشکلات و معضلات اجتماعی به دنبال نداشته باشد و در حد امکان با مردم تعامل و همکاری داشته باشند.

 

امسال هیچ اعتباری از استانداری دریافت نکردیم/ رضایت مردم از خدمات شهرداری

سعید طلوعی اظهار داشت: باید فضای کار و تلاش را در کرمانشاه برای آبادانی بیشتر گسترش دهیم و در این زمینه تعامل بیشتری با هم داشته باشیم.

شهردار کرمانشاه افزود: در این شرایط که مشکلات اقتصادی در کشور بیداد می‌کند و بیماری کرونا نیز مزید بر آن شده است، باید با ارتباط صمیمی و همدلی بتوانیم این خلاء را پر کنیم.

وی خاطرنشان کرد بدون شک در سایه همدلی است که کارها رونق می‌گیرد و اعتماد مردم نیز افزایش خواهد یافت.

طلوعی گفت: شهر امانت در دست ماست و باید امانت دار خوبی باشیم و با تعامل اگر دردی در شهر وجود دارد با تشخیص درست به درمان آن بپردازیم.

شهردار کرمانشاه بیان داشت: در کرمانشاه ثروت فراوان داریم به طوری که در حال حاضر ذخیره حقوق تیرماه را نیز کنار گذاشتیم و در این خصوص هیچ مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: مجموعه استانداری باید مسائل شخصی و سلیقه‌ای را در بحث‌های کاری، مردم و شهر مداخله ندهند و اولویت اول مدیران سازندگی، توسعه شهر و همچنین خدمت به مردم باشد.

طلوعی اظهار داشت: علی رغم تمام مشکلات اهل مبارزه با فقر و گرانی، بیماری و … هستم و می‌توانیم در این راه موفق عمل کنیم و کارها را پیش ببریم.

وی بیان داشت: پروژه‌های ما از جمله تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی، پارکینگ شهرداری و … با تعامل سازنده با قرارگاه خاتم و سعی و تلاش نیروها پیشرفت چشمگیری دارند.

طلوعی به خدمات دیگری از جمله کاهش ترافیک شهری اشاره کرد و گفت: این خدمات اگر چه کافی نیستند، اما تمام همت خود را در راستای خدمت به مردم به کار خواهیم گرفت و مجموعه شهرداری در این راستا به حواشی اهمیت نمی‌دهند و تمام تلاش خود را در جهت خدمت به مردم معطوف کرده‌اند.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: امسال هیچ‌گونه پولی را از استانداری دریافت نکردیم با این حال مردم از خدمات شهرداری راضی هستند.

گفتنی است، در ادامه این جلسه معاونین شهردار و مدیران اجرایی شهرداری مشکلات و موانع را جهت حل و فصل عنوان کردند.

 

انتهی پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استاندار کرمانشاه شهردار کرمانشاه دریافت نکردیم سرمایه گذاران شهرداری ها ساخت و ساز امسال هیچ شرایط سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد

ایسنا/اصفهان نایب رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تحلیل‌های غیر کارشناسی بعضی از دستگاه‌های اداری و صدور بخشنامه نابجا و بدون برنامه امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد.

حسام‌الدین فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا به چالش‌ها و مشکلات سرمایه‌گذاری در کشور به ویژه در بخش معادن اشاره و اظهار کرد: امنیت سرمایه‌گذاری و ایجاد مشارکت بخش خصوصی مهم‌ترین مؤلفه برای توسعه اقتصادی است و اگر این مقوله از بین برود آنگاه سرمایه‌ها در فعالیت‌های غیرمولد فعال می‌شود.

وی افزود: بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری نیازمند حمایت و امنیت شغلی بوده و اگر این زمینه‌ها برای آنان فراهم نشود دست از فعالیت کشیده و اقتصاد دچار مشکل می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه تحلیل‌های نادرست بعضی از دستگاه‌های اقتصادی امنیت سرمایه‌گذار را تهدید می‌کند، تصریح کرد: اعداد و ارقام در برنامه‌ریزی تنها رکن تصمیم‌سازی نیستند، چرا که در عمل سرمایه‌گذاران با چالش‌ها و هزینه‌های پنهانی روبرو هستند که کمتر دستگاه اداری از آن‌ها خبر دارد.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از صاحبان صنایع در تصمیم‌سازی‌ها باعث ارائه مدل‌های موفق خواهد بود و منجر به صدور بخشنامه و سپس لغو آن نمی‌شود.

به گفته فرهادی، سال گذشته صدور بخشنامه برای فعالان و سرمایه‌گذاران معادن  در خصوص عوارض و مجوزها صادر و بعد از مدتی لغو شد که صدور آن ناشی از بی‌توجهی به بعضی مؤلفه‌های کاری و تحلیل‌های نادرست بود.

وی خاطرنشان کرد: صدور بخشنامه برای مالیات و عوارض واردات و صادرات مواد اولیه و یا تولیدات معادن باید متناسب با شرایط بازار انجام شود، چراکه بی‌توجهی به این موضوعات بر تولید و درآمدزایی تأثیر می‌گذارد.

به اعتقاد این فعال اقتصادی، تحلیل‌های غیرمنطقی و غیر کارشناسی امنیت سرمایه‌گذاران را از بین برده و چرخه‌های تولید را دچار مشکل می‌کند و یک تصمیم اشتباه در یک عرصه بر کل فرآیند تولید اثر می‌گذارد.

وی اضافه کرد: فعالان معادن و معدن کاران در صورت حمایت امکان تأمین مواد اولیه را برای مشاغل دیگر فراهم می‌کنند و نباید نسبت به این قشر بی‌توجهی شود.

فرهادی با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی کشور با حمایت از سرمایه‌گذاران قادر به جهش تولید خواهیم بود، خاطرنشان کرد: با وجود معادن ارزشی در کشور بهره‌گیری از آن به تولید در بخش‌های دیگر هم کمک کرده و در بعضی از منابع مثل سنگ ساختمانی امکان صادرات و ارزآوری وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان از مسئولان در رده‌های مختلف خواست تا در تصمیم سازی‌ها از کارشناسان و افراد فعال در هر بخش اقتصادی استفاده شود تا آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها متناسب با شرایط تولید و ایجاد امنیت اقتصادی باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو