Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@20:52:25 GMT

تخریب81خانه روستایی براثرسیل درمراغه

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۱۲۵۳

مدیر بنیاد مسکن مراغه گفت: 217 خانه روستایی در مراغه براثر سیل خسارت دیده است . ناطقان: خلیا احمدیان اظهار داشت: سیل دو روز گذشته به 81 خانه خسارت کلی وارد کرده که نیازمند بازسازی کامل هستند.

وی افزود: سیل همچنین در هشت روستای مراغه به 136 خانه 30 تا 60 درصد خسارت وارد کرده است.

احمدیان اضافه کرد: اقدامات لازم برای بازسازی و تعمیر این خانه‌ها انجام شده که با تخصیص تسهیلات نوسازی و تعمیر آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه نیز گفت: بر اثر سیل محل آبگیری مجتمع آبرسانی شهید دهقان تخریب شده است.

سلیمانی افزود: با تخریب محل آبگیری مجتمع شهید دهقان آبرسانی به 33 روستای منطقه مردق چای دچار مشکل شده است.

وی اضافه کرد : با تلاش کارکنان این شرکت محل آبگیر مرمت شده و تا پایان شب مشکل آبرسانی برطرف می‌شود.

معاون عمرانی فرماندار مراغه هم گفت: بارش تگرگ و باران در دامنه‌های سهند به 10 کیلومتر از راه‌های عشایری را تخریب کرده است.

نقی مسکینی افزود: آزادسازی راه‌های عشایری از صبح امروز آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد.

وی گفت: بر اثر سیل عصر دیروز 500 کلینی کندوی از بین رفته ونزدیک به 50 راس گوسفند نیز تلف شده است.

بارش تگرگ و باران شدید عصر روزهای شنبه و دوشنبه در شهرستان مراغه به خانه‌ها، جاده‌های بین مزارع روستایی و برخی زیرساخت ها و باغ ها و زمین های زراعی خسارت وارد کرده است.

منبع: عصر ایران برچسب ها: تخریب ، سیل ، مراغه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تخریب سیل مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۱۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی صابری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر از متقاضیان ساخت مسکن در روستاهای گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهره مند می‌شوند.

سرپرست معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گلستان با بیان اینکه روستاییان گلستانی در ۲۲۸ هزار واحد مسکونی گذران زندگی می‌کنند، گفت: بیش از ۱۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی استان نوسازی و مقاوم است و مابقی این واحدها کم دوام و در مقابل حوادث، غیر مقاوم هستند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمک دولت‌ها و با هدف ارتقا سطح رفاه و زندگی روستاییان از سال ۸۴ تا کنون، به متقاضیان ساخت و نوسازی خانه‌های روستایی تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۵ درصد پرداخت کرده است، افزود: در دولت مردمی سیزدهم برای اولین بار هم مبلغ تسهیلات و هم تعداد سهمیه استان‌ها رشد چشمگیری داشته که به تَبع آن شاهد جهش در روند نوسازی و ساخت خانه‌های روستاییان به ویژه محرومان و اقشار کم درآمد هستیم.

صابری اظهار کرد: سهم استان گلستان از اعتبارات امسال با رشد حدود ۱۰۰ درصدی به چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ۱۲ هزار واحد رسیده که تا کنون ۱۰ هزار و ۹۰۰ متقاضی جهت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک‌ها معرفی شده‌اند که ۵ هزار و ۴۶۰ متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده‌اند و ساخت و ساز خانه‌های خود را آغاز کرده‌اند.

وی یادآور شد: ساخت و سازهای روستایی توسط مهندسان نظام فنی روستایی و نظارت عالیه همکاران شعب و اداره کل به صورت مرحله‌ای نظارت می‌شود.

کد خبر 6097828

دیگر خبرها

  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • خسارت بارش‌های سیل‌آسای سراوان به آسفالت معابر
  • شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران
  • برگزاری آیین نکوداشت ۱۶ اردیبهشت روز مراغه
  • برگزاری آیین نکوداشت روز مراغه
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟