Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 -سقوط بهای نفت و جهان گستری ویروس کرونا باعث شده رشد اقتصادی خاورمیانه به پائین ترین سطح خود طی نیم قرن گذشته کاهش یابد.صندوق بین المللی پول با بازنگری در ارزیابی های خود اوضاع اقتصادی به مراتب بدتری را برای خاورمیانه پیش بینی کرده است.

در گزارش جدید خود این نهاد مالی بین المللی گفته است که سقوط بهای نفت و جهانگستری ویروس کرونا باعث شده که رشد اقتصادی خاورمیانه به پائین ترین سطح خود طی نیم قرن گذشته کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می نویسد : به استثناء ایران که بالاترین شمار قربانیان را داشته است، بحران سلامت ناشی از شیوع ویروس کرونا نسبتاً تلفات کمی در خاورمیانه به بار آورده، هر چند آثار و پی آمدهای اقتصادی قرنطینه و کاهش جهانی رشد بسیار شدید بوده‌اند. بر پایه پیش بینی صندوق بین المللی پول اقتصادهای کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در سال جاری به طور متوسط ٥٫٧ درصد کوچک خواهند شد و این رقم در کشورهای درگیر در جنگ تا ١٣ درصد نیز افزایش خواهد یافت.صندوق بین المللی پول تصریح کرده است که سقوط بیسابقۀ رشد طی نیم قرن گذشته چالش های اقتصادی و انسانی موجود و همچنین فقر و خطر شورش های اجتماعی را تشدید خواهد کرد. رشد اقتصادی شش کشور عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان، امارات، قطر، کویت، عمان و بحرین) در نتیجۀ سقوط بهای نفت بیش از هفت درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش رادیو فرانسه مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول گفته است که "منطقه با بحرانی بی سابقه روبرو است." به دلیل کُند شدن رشد اقتصاد جهانی بهای نفت ٧٠ درصد کاهش یافته و به ٤٠ دلار در بشکه رسیده است. همین منبع افزوده است که در نتیجۀ این امر کشورهای صادرکنندۀ نفت در منطقه ٢٧٠ میلیارد دلار از درآمدهای خود را از دست داده اند. با این حال، بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول "کشورهای ضعیف و در جنگ" بیشترین آسیب را متحمل شده اند و سقوط نرخ رشد اقتصادی آنها به ١٣ درصد بالغ می شود. در این کشورها تولیدناخالص سرانه از ٢ هزار و ٩٠٠ دلار به ٢ هزار دلار کاهش خواهد یافت.به گفتۀ مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول، تشدید فقر، بیکاری و نابرابری بی ثباتی منطقه را در پی خواهد دارد. به این ترتیب، بدهی های عمومی دولت ها سریعاً افزایش خواهد یافت. در سودان این بدهی معادل ٢٥٨ درصد تولید ناخالص ملی و در لبنان و مصر به ترتیب معادل ١٨٣ درصد و ٩٠ درصد تولید ناخالص ملی خواهد بود.

صندوق بین المللی هشدار داده است که سقوط رشد اقتصادی کشورهای خاورمیانه  ٢٥ میلیون کارگر مهاجر در کشورهای عرب حوزۀ خلیج فارس را نیز با بحران بیکاری روبرو کرده است. یعنی کسانی که با ارسال پول به کشورهای خود در سر پا نگه داشتن اقتصادهای آنان سهم داشته‌اند. بر اساس برآوردها تنها در عربستان و امارات روی هم دو میلیون و ششصد هزار کارگر خارجی مشاغل خود را از دست خواهند داد. صندوق بین المللی پول همچنین بعید دانسته که این کشورها بتوانند آثار اقتصادی ویروس کرونا را در درازمدت به ویژه تاثیر آن بر بهای نفت را کنترل کنند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد صندوق بین المللی پول ویروس کرونا رشد اقتصادی خواهد یافت بهای نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۲۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیأت تجاری هرمزگان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه چین

ایسنا/هرمزگان امروز هیأت تجاری و اقتصادی استان هرمزگان در سومین روز از سفر خود از نمایشگاه بین المللی صنعت شیشه چین بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان امروز، ۸ اردیبهشت در این بازدید با اشاره‌ به اهمیت جذب سرمایه‌گذار برای شهر شیشه هرمزگان گفت: نیاز است به موازات امور زیربنایی شهر شیشه، صنایع پایین دستی این صنعت بزرگ نیز در استان راه‌اندازی شود و امروز فعالان تجاری و اقتصادی هرمزگان در نمایشگاه صنعت شیشه کشور چین با تکنولوژی روز دنیا جهت ایجاد طرح‌های پایین دستی این صنعت آشنا شدند.

وی حضور شرکت‌های ایرانی دراین نمایشگاه را مزیت خوبی دانست و افزود: شیشه فلوت کاوه، شیشه اردکان و شیشه سهند در این نمایشگاه بین‌المللی درکنار رقبای خود حضور داشتند و فرصت مناسبی برای هیأت تجاری هرمزگان جهت مذاکرات فراهم شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • بازدید هیأت تجاری هرمزگان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه چین
  • تاثیرات سلوکیان بر خاورمیانه: از تاثیر بر هنر و فلسفه تا مواجهه با شورش یهودیان
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • فیلم| ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس
  • فیلم/ ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس
  • ببینید | لحظه ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!