Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم کشاورز در بازدیدی که شامگاه سه شنبه استاندار فارس از اداره تأمین اجتماعی داشت، گفت: بعد از گذشت ۳۰ سال اولین باری است که عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس در مجموعه اداره کل تأمین اجتماعی فارس وارد می‌شود و از این حیث امیدواریم که این حرکت منشأ خیرات بسیاری برای این مجموعه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه استان فارس چهارمین استان کشور از حیث پوشش بیمه‌ای کشور است، گفت: قریب به دو میلیون و ۲۲۰ هزار نفر و به معنای دیگر ۴۶ درصد از جمعیت فارس تحت پوشش خدمات این سازمان هستند.

کشاورز با اشاره به هزینه‌های ماهیانه این سازمان در در قالب تعهدات بلند و کوتاه مدت به مخاطبین تأمین اجتماعی، گفت: ماهیانه مبلغی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان صرف مستمری بازنشستگان ۵۰ میلیارد تومان صرف تعهدات کوتاه مدت و مقرری بیمه بیکاری و قریب به ۱۰۵ میلیار تومان صرف هزینه درمانی بیمه شدگان استان می‌کنیم و این در حالی است که مبالغ درآمدی ما از محل دریافت حق بیمه کمتر از ۴۱۰ میلیارد تومان است و مطالبات ما از کارفرمایان نیز ۱،۲۰۰ میلیارد تومان است.

مدیر کل تأمین اجتماعی فارس، به معرفی خدمات سازمان در دوران شیوع کرونا پرداخت و گفت: برای جلوگیری از شیوع کرونا علاوه بر رعایت استاندارد‌های بهداشتی اقداماتی همچون تمدید کلیه دفترچه‌های درمانی، توقف بازرسی‌های کارگاهی، تأیید استراحت پزشکی بیمه شدگان بدون تشکیل کمیسیون، پرداخت بیمه بیکاری بیمه شدگان کارگاه‌های آسیب دیده و تمدید مهلت پرداخت حق بیمه بیمه‌های توافقی و همچنین حذف مراجعه حضوری برای تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی را در دستور کار قرار دادیم.

او، از طرح ابتکاری مدیرعامل سازمان در شناسایی و بکار گماردن افراد دارای صلاحیت در پست‌های مدیریتی، گفت: با برگزاری آزمون کتبی و بررسی و احراز صلاحیت‌ها، حایزین شرایط پست‌های مدیریتی دارای تعهد و تخصص درون سازمان شناسایی شدند و با بازنشستگی ۶۰ نفر از کارکنان و جایگزین نمودن افراد موفق در این آزمون در حقیقت ۲۵۰ گردش شغلی ایجاد شد.

کشاورز به برنامه‌های آتی اداره کل تأمین اجتماعی استان فارس اشاره کرد و گفت: تأسیس شعبه ۶ تأمین اجتماعی شهر شیراز، افزایش پوشش بیمه‌ای در حوزه بانوان، زنان خانه دار، دانشجویان، کارگاه‌های کشفی و اتباع بیگانه شاغل در فارس از جمله برنامه‌های پیش روی ماست.

او از اجرای طرح متناسب سازی حقوق مستمری بگیران نیز خبر داد و افزود: با پیگیری‌های دکتر سالاری مدیر عامل سازمان، عمل به خواسته چندین ساله مستمری بگیران محقق شد و با دریافت ۳۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات معوق سازمان در قالب سهام شرکت‌های دولتی، منابع افزایش مستمری بازنشستگان تأمین شد و پیش بینی می‌کنیم که ۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ جهت اجرای طرح در استان فارس به صورت ماهیانه مورد نیاز باشد که در این صورت ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار توان به حقوق بازنشستگان از اول مرداد اضافه خواهد شد.

او با اشاره به حمایت تأمین اجتماعی از شرکت‌ها و کارفرمایان بدهکار در شرایط بد اقتصادی تصریح کرد: در ۱۰۸ جلسه کمیته رفع موانع تولید در سال ۹۸ تلاش کردیم که با اعمال قانون بخشودگی جرایم بیمه‌ای، تقسیط و امهال بدهی کارفرمایان به بازتوانی و رونق تولید این شرکت‌ها کمک کنیم.

امیری مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس فارس نیز در این دیدار، گفت: در بخش درمان مستقیم با یک بیمارستان فوق تخصصی ۳۰۰ تخت بستری و ۲۲۴ تخت فعال و۲۲ مرکز درمانی ملکی فعال و ۲ مرکز درمانی زرقان و فیروز آباد هم در حال ساخت در خدمت بیمه شدگان فارس هستیم.

او با اشاره به خدمات درمانی بیمارستان شهید بهشتی شیراز در دوران کرونا گفت: در پنج ماه گذشته ۵۸۰ نفر بیمار کرونایی در این بیمارستان پذیرش و بستری شده اند و در حال حاضر نیز ۴۱ بیماری کرونایی بستری هستند.

امیری در ادامه به معرفی خدمات بخش درمان غیر مستقیم نیز اشاره کرد و بیان داشت: برای پاسخگویی به نیاز‌های درمانی بیمه شدگان ۷۲۴۰ تخت بستری بیمارستان‌های مختلف را در قرارداد داریم که ۶۱۲۰ از آن متعلق به بیمارستان‌های دولتی، ۳۲۰ تخت مربوط به بخش خصوصی و۴۵۰ تخت خیریه و ۳۵۰ نظامی هستند.

او پیگیری‌های مدیرعامل سازمان را در پرداخت معوقات دانشگاهی و مراکز خصوصی عامل مهم برگشت اعتبار به دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی بر شمرد و گفت: به جرأت می‌توان گفت تمام معوقات و بدهی‌های این سازمان به مراکز درمانی پرداخت شده و اطمینان و اعتبار به دفترچه‌های درمانی بازگشته است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس تصریح کرد: در سال گذشته برای سلامت و بازتوانی بیمه شدگان و مستمری بگیران فارس ۱،۲۵۰ مییلیارد تومان در دو بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم هزینه شده است.

او در خصوص وضعیت عمرانی بیمارستان جدید تأمین اجتماعی شیراز نیز، گفت: با پیگیری استاندار فارس و دستور مستقیم مدیر عامل سازمان، فرایند مناقصه و تعیین پیمانکار برای این بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی در مراد ماه سال جاری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اجتماعی مستمری بازنشستگان دریافت مطالبات معوق تأمین اجتماعی فارس دفترچه های درمانی میلیارد تومان بیمه شدگان استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضایی پس از شش سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی تشکیل گردید و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج گردید، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران گردید.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی در روزجاری تحویل مالکین و سهامداران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • صدور فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان +جزئیات میزان افزایش
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند